{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Apple stormer frem {{forumTopicSubject}}

ja har længe været google der har siddet og solet sig på førstepladsen. men apple har virkelig rykket siden sidste år. og er nu verdens mest værdifulde brand.

http://imacguide.dk/nyheder/apple-er-verdens-mest-v%C3%A6rdifulde-brand/

ved der kommer en masse apple haters og ødelægger tråden om lidt. men indtil da kommer informationen da ud til dem der er intresseret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Apple stormer frem
  • #2   19. maj 2011 Sku da fordi deres ting koster så meget...

  • #3   19. maj 2011 it only took 12 months from the first serious android phone to surpass iOS

  • #4   19. maj 2011 troll.

    hvor står der NOGET om apple vs android. haha

    læs inden du smider et ligegyldigt link smiley

    apple og ios er to vidt forskellige ting.

    apple er alle deres produkter
    google er deres søgeside og android software og alle de andre google tjenester.

    selvfølgelig er android mest udbredt da enhver producent kan smide noget lort på markedet med android på.. heh


  • #5   19. maj 2011 antal android devices
    (link fjernet)

    pu ha

    antal ios devices:
    iPhone 2g
    iPhone 3g
    iPhone 3gs
    iPhone 4
    iPad
    iPad 2

    6 mod... ja mindst 500.. haha


  • #8   19. maj 2011 wulu wulu U

    The unveiling of the Android distribution on 5 November 2007

    og Apple kom 7 juni 2007

    forstår ikke hvad du mener?


  • #9   19. maj 2011 Apple kom i 2007?

    *ser på sin Apple macintosh fra 1991*

    Apple blev etableret i 1976, og iOS er jo lavet ud fra macintosh OS, så det er sådan set en viderebygning af noget som folk kender andetstedsfra (altså, mærket var kendt af folk da iPhone ramte markedet).


  • #10   19. maj 2011 ja.. var ios jeg mente.. som faktisk først officelt kom i 2008 smiley
    før det kaldte de det osx.
    men ok.. google kom i 98.


  • #14   19. maj 2011 men for at komme tilbage til hvad det her EGENTLIG handlede om

    apple startede i 77.
    og google i 98.

    google har STORMET frem med deres søgemaskine, google maps, android osv osv.

    men NU har apple overhalet dem. men måske vender det igen hvis der kommer en værdig konkurent til ipad. for det skulle blive tables tidsalderen nu.


  • #16   19. maj 2011 AmbY

    tydligt at høre at du er en android fanboy. apple laver nogle fantastiske produkter. og mange af dem var det apple der "genopfandt" det.
    det bliver aldrig dem der opfandt ideerne. de har bare taget ideerne og solgt dem på en måde så de var intresante.

    ja jeg er apple tilhænger (deraf mit billede og mit navn) så er et billigt slag at komme med. men var jo nok det eneste du lige ku finde på da du sad og kiggede på din android telefon smiley

    ting som JEG syntes apple "genoplivede" er:
    1. Mp3 afspilleren. ipod classic, nano osv. ja der er kommet masser af alternativer, og nogle vil mene der er nogle der er bedre. men apple gjorde det sjovt og lækkert at afspille mp3
    2. styresystem. den måde alt virker i osx er bare SÅ meget mere lækkert end windows. windows er nemt. men det hele er bare så meget sjovere og nemmere på apples osx
    3. smartphone. du ville ikke sidde og kigge på din android telefon hvis det ikke var for apple. de kom med en telefon som ALDRIG var set magentil før. og alle smartphones idag har et element fra den første iphone i sig
    4. minibærbar. deres macbook air var mindre og lettere end alle konkurenterne og blev hurtigt en sælert til skolebrug.
    5. tabletpc. var set før med langsomt og ubrugeligt windows på. men med ios og deres lækre design gjorde de tables pcen populær igen.
    6. videochat. igen noget der var set før. ja helt tilbage i 90erne ku man få telefoner med videotelefoni. men apple har genfundet det på en måde der er nem og god at bruge (så mangler vi bare at de åbner det så det kan bruges på tværs af telefoner)

    JEG kan godt lide apple pga de er NYTÆNKENDE. og ikke fordi jeg lige har fået min første iphone.
    har lavet iphones i lang tid nu, og det hele er så lækkert bygget op når man skal reperere dem.


  • #19   19. maj 2011 LG har sku da også alle dage været noget lort ..

  • #21   19. maj 2011 0menat !

    1. Sjovt og lækkert ? Det er sku da bare trykke play på det nummer du vil høre.. Færdig slut.. det klarer de andre altså også fint.
    2. iOS styresystemet er efter min mening meget mere forvirrende at finde rundt i end windows, men det er jo som man er vandt til .. Desuden er Apples styresystem et totalt rip-off a linux.. Det samme gælder Safari browseren som er et næsten identisk rip-off a firefox..
    3. Jeg har brugt smartphones lang tid før Apple overhovedet overvejede smartphones, så nej.
    4. Vil stadig hellere have en netbook, som man kan gøre flere ting med end en macbook air.
    5. Samme som ovenover.
    6. Det var ligeså let før.. Det eneste apple har gjort er at genopfinde det også lige begrænse det til kun at virke over wifi.. jamen wauw..


  • #22   19. maj 2011 wulu wulu U

    hvor skriver jeg er apple er længre fremme? personligt mener jeg apple er ved at falde bagud i forhold til konkurenterne og at du VIRKELIG skal tage sig sammen med iPhone 4S/5 og iOS5
    der er rigtig mange ting som jeg har kunnet på iPhone i langt over et år som først kommer frem til iOS nu. har altid haft mine iPhones jailbreaket.

    og ja apple sælger godt på designet. gør b&o og mercedes også. intet galt i det.
    ja selvfølgelig er det ikke apple der laver indmaden. mener det er samsung der laver deres A chips.
    kan slet ikke se hvordan du kan sammenligne en blackberry med fuldt tastatur med det som apple præsenterede i 2007? syntes du selv der var noget på markedet på det tidspunkt som var TÆT på at være så lækkert som den første iphone? nokia har enda udtalt at de ikke engang er i nærheden af at have en mobil der er lige så god som den første iphone.
    og nævn lige EN "alm" forbruger der kan finde ud af at installere linux eller at bruge det?
    linux er KONGEN.. ingen tvivl. men osx er lavet så alle kan bruge det.
    og ja apple stjæler fra alle andre. er den tidsalder vi lever i. alle biler ligner fandme også hinanden efterhåneden. og der er mange nye android som ligner iphone meget med et stort stykke glas med EN knap.
    BTW. dejligt at skrive med en der ikke fare op og opføre sig som en lille dreng når der bliver skrevet apple. smiley


  • #23   19. maj 2011 ping pong.

    kan slet ikke være med på den bølgelængde når du ikke kan se hvorfor jeg mener at apple "genfandt" de ting jeg nævner.
    men ok.. forsøger at komme derned.

    1.apple gjorde det lækkert og smart med mp3 med deres "hjul" man kunne køre rundt. de mp3 afspillere der var på det tidspunkt var kedelige og sjældent der var noget nyttigt info i displayet
    2.hedder osx og ja.. ER en kopi af linux. men er linux nemt at bruge? øhh nej.. ikke for hr og fru "danmark"
    3.de smartphones du snakker om. det må ha været sådan nogle som nokia communicator og i den dur. for der var INGEN smartphone som gjorde det på den måde som apple kom med i iphone
    4.smag og behag. faktum er at den blev en stor sællert og mange bruger den til skolebrug
    5. er fordi du ikke har fundet ud af hvad der ER.
    6. ja det er begrænset. men hvor meget videotelefoni var der før facetime der virkede? ikke noget til alm forbruger ihvertfald. og intet der er lige så udbredt som facetime er nu.

    5b
    en tablet skal ikke ses som en erstatning for hverken en bærbar eller stationær. smed du din stationær ud da du fik bærbar? nej vel? en tablet er et subliment til bærbar. der er mange ting der er LIDT mere lækkert at lave på en tablet frem for en bærbar. feks at læse bøger/tidsskrifter/blade. også er nogle spil bare DET federe med touch.


  • #24   19. maj 2011 1. Det kan så godt være. Der er sikkert også en masse som har syntes det var meget cool, men på det tidspunkt brugte jeg min telefon til at afspille musik istedet for at rende rundt med en MP3 afspiller og en telefon.

    2. Jo Linux er faktisk blevet nemt at bruge.. Prøv den seneste udgave af Ubuntu og du vil blive overrasket.. Den klarer sig faktisk så godt at jeg vil sige den på nogen punkter gør det bedre end både Windows OG OSX.

    3. Nej det var HTC telefoner jeg brugte.. Ser du HTC har lavet touch telefoner i mange mange år, og de funktioner jeg brugte dengang er de samme som jeg bruger idag, endda nogle som apple's produkt først lige er kommet med (og vi snakker tilbage omkring 2002 - 2003)

    4. ikke så meget at sige her.

    5 og 5b. her er det jo så at min såkaldte smartphone rækker fint.. Jeg ved ikke med en iPhone, men min smartphone rækker altså rigeligt til at jeg ikke behøver have et fjerde device udover min bærbar, stationær og smartphone. Uanset om det er Apple, Microsoft eller HTC der udgiver tablets kommer jeg virkelig aldrig til at ku se idéen i at have sådan en, det er jo faktisk bare endnu et skrummel at slæbe rundt på. Der er sku da ingen der gider rende rundt med en bærbar, tablet og smartphone når både ens bærbar rækker fint og ens smartphone kan gøre de ting ens bærbar er for klodset at finde frem til. Hvad skal man så med en tablet ?!

    6. Jeg har ikke brugt videotelefon af to grunde: Hvorfor i alverden skulle jeg? Det har jo ingen nytte udover blær/eyecandy også var der ikke specielt mange havde et abb. der faktisk understøttede det.. Man kan sige at videotelefoni kom for tidligt..


  • #25   19. maj 2011 1. ja vi andre hørte også musik på telefonen. men den var jo ikke en mp3 afspiller
    2. har ikke prøvet de nye linux. referere til linux for et par år siden. svær at installere og svær at bruge
    3. ja med windows mobile på. er du gal det suttede røv.. griner.
    4.
    5. en bærbar er på INGEN måde behagelig at sidde med i skødet i sofaen for at tjekke tvguiden eller tekst tv (ja fed funktion) eller surfe hurtigt på google.
    derfor skal man se på en tablet som en mellemting mellem en smartphone og en bærbar. ja du kan surfe på nettet på en smartphone. men er MEGET mere lækkert på en tablet. men ja.. endnu mere lækkert på en bærbar. og ENDNU mere lækkert på en stationær med mus og det hele. forstår du det nu? smiley
    6. helt enig. video telefoni kom ALT for tidligt, og kunne ikke bruges ordentligt. feks 3 mobiler. der skulle du være bestemte steder (men skal man jo også med facetime hvis den ikke er jailbreaket.. fail fra appels side ikke at tillade at det køre på 3g)


  • #27   26. maj 2011 Jeg er med jer her. Jeg er ikke synderlig bundet til det ene eller det andet mærke, men jeg værdsætter den frihed man har med Android. Jeg ville dog nok være mere til Apple hvis de ikke var så låste indenfor egne produkter/filformater. Jeg får f.eks spat af iTunes, og er ret så glad for Flash. Og så er jeg træt af at jeg er den eneste i venneflokken der altid har signal fordi HTC/SE vægter antennen lige så højt som resten af telefonens features.

    Men helt klart. Apple laver super lækkert design, både hvad angår mp3 afspillere, tablets, computere og telefoner, og der synes jeg nok at de andre kan lære noget (det er der også mange der gør - der er meget "Apple" i mange af de andre mærkers produktdesigns).

    Hvis det skal være helt rigtigt, så er det ikke Blackberry der startede dillen. Det var IBM der lavede den første smartphone, "IBM Simon" fra 1992.
    http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Simon

    Så kom Nokia med deres 9000 Communicator... En børge på knap et halvt kilo...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_9000

    Men det var Ericsson der opfandt udtrykket "smartphone" da de introducerede GS88 i 1997. Den blev dog aldrig releaset, så dem har man nok ikke set suuuper mange af på gaden (der findes vist kun 3 i verden, hvoraf kun de 2 af dem har fungerende firmware).
    http://pws.prserv.net/Eri_no_moto/GS88_Preview.htm

    Ericsson R380, fra 2000, er den første telefon som blev markedsført som værende smartphone:
    http://www.geek.com/hwswrev/pda/ericr380/index.htm

    Den første Blackberry kom så i 2002, Nokia fulgte i 1997 med N95, samme år som iPhone, LG Prada og HTC Touch.

    Så SKAL det være en konkurrence om hvem der kom først er jeg lidt i tvivl om IBM eller Ericsson vinder. Man kan diskutere om det er den første touch-fon, eller om vi er ude i hvilken telefon der først blev kaldt en smartphone.


Kommentér på:
Apple stormer frem

Annonce