{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Processer... Køb af ny maskine... {{forumTopicSubject}}

Er forskellen på de forskellige i7 processere virkelig så store som de evt gøres til, da denne maskine jeg har kigget på har en 990x processer, for kan billigere gøre det ?... Og kan AMD processerne være med... Det er mange år siden sidste jeg har pillet ved computer, og satser på i kunne hjælpe mig.... Kan det betale sig at bygge selv ?.... Og kan det betale sig at købe det mest hidsige ?...

Har kig på denne :
http://www.dba.dk/selvbyg-asus-kraftig-gamer/id-73454661/

Kan det betale sig at bruge den form for penge på sådan maskine.... Og kan den spille mæssigt hamle op med f.eks et SLi Setup med mindre kort ?...

Og hva med i forhold til denne ? (link fjernet)

Det jeg ønsker er at få afvide hvor jeg får mest for pengene, og hvor det stadigt sparker moderat røv...

Flere link til andet spændende må gerne smides her... ;)..

Håber i kan hjælpe mig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Processer... Køb af ny maskine...
  • #1   18. apr 2011 for det meste når man bygger selv er det fordi man vil vælge delene selv, ikke for at spare penge smiley

den første kan sagtens rive spil rundt, sli setups er næsten overrated nu hvor nvidia og amd er kommet så langt med deres kort. Spil nu om dage er slet ikke udviklet nok til at udnytte alle de krafter en pc byder på.

Du kan med tryghed vælge noget billigere hvis det bare er for at spille spil.

Derimod hvis du er kræsen og vil have vandkøling og alt det gejl så ta den dyre smiley

• #2   18. apr 2011 Har bygget meget selv... Men der er vi tilbage i tiden hvor AMD Duron, Ahtlon/ Thunderbird, Pentium3 og lign...

Jeg vil bar vide hvor jeg får aller mest for mine penge... Det kan vel egentligt os godt betale sig at have SLI muligheden for at kunne opgradere sin maskine ´med hva tiden bringer...?..

Jeg er desværre blevet helt blank på området, og forstår ikke helt hva forskellende er på processer, GFXkort og lign... Hva jeg skal gå efter...

• #3   18. apr 2011 Grafikkortet er lidt underordnet, amd eller nvidia de har begge deres svagheder og yder nogenlunde det samme når vi snakker de high end market. gå efter noget 560 eller højere. Hvis du derimod gerne vil køre sli så kan du altid købe 2 stk 460 eller 480 som er faldet i pris.

Cpu er det en god ide at vælge noget fra intel. gerne fra core i7 serien 950 eller højere.

husk også en god PSU da grafikkort skal bruge MEGET strøm smiley

Hvad angår ram skal du huske og vælge nogle gode kvalitets ram som køre en høj bus hastighed.

harddisken er efterhånden os blevet MEGET vigtig da det ofte er en flaskehals i pcer. De pcer som du har linket til er der nemlig sparet på harddisken. Vælg en SSD disk og ikke en en almindelig magnet disk.

Bundkortet er også vigtigt pga. chipset. Gå efter x58 chipset til core i7 cpuer, det er den jeg har bedst erfaring med og køre stadig med den.

• #4   18. apr 2011 Kan du smide lidt links ?... Ville det kunne betale sig at købe et 580GTX kort med muligheden for at udvide med et ekstra ??...

Har en Tagan Piperock 1300 Watt Strømforsyning... er den noget værd ?

Har bidt mærke i at mange sælger deres i7 920 processer... Er den outdated ?.... Har altid været AMD fan, men altid hørt at Intel var "bedre"... Why ??...

Hehe Giv mig nogle link :D... Er træt af en hakkende bærbar...

• #5   18. apr 2011 Den første har en 6 core CPU men til spil får du ikke brug for 6 cores. Sli ville være en god mulighed at have men man bruger det ikke fuldt ud hvis du ikke giver den store spil og tre skærme. Eller spil med physx eks mafia 2 eller metro 2033.

• #6   18. apr 2011 Så 4 kernet processer er ganske rigelig....? hehe hvilken maskine færdigbygget eller selvbyg er bedste bud med udvidelses muligheder i prisen 6-12 kilo ? Vil bar have mest bang for the buck...

• #7   18. apr 2011 I7 920 er ikke outdated den køre bare ikke med lige så mange ghz som de nyere i7 er eks i7 950. Hvis du ikke vil have det bedste at det bedste ville jeg råde dig til at få fat i et lidt mindre grafik kort fordi eks gtx 480 og gtx 570 kan uden problemer rive de nye spil rundt
    .

• #8   18. apr 2011 Ja. Jeg køre med intels i7 920 og bruger ikke engang 50% af cpuen når jeg spiller. Det endte tidspunkt man får brug for en 6 kerner CPU er hvis du render film i full hd

• #9   18. apr 2011 Vil du bygge helt selv eller ?

• #10   18. apr 2011 Jeg er helt ligeglad... Hvis det bedst kan betale sig at bygge selv, jamen så gør jeg det... Men socket er vel det samme på 920,950,980 og 990 ? Altså så der kan opgraderes...

• #11   18. apr 2011 tjek dem her. de har nogle fede maskiner til en god pris. og deres serice er rigtigt god

http://www.mm-vision.dk/

• #12   18. apr 2011 http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99103&type=pcsystem

Er den noget... Selvom den har AMD processeren ??

Og kan det betale sig at opgradere til 6990 ?

• #13   18. apr 2011 jeg tror nok amd kan være med. for mig og se er det mere eller mindre smagssag. nogle folk kan bedre lide det ene eller det andet.

• #14   18. apr 2011 Hmmm... Jeg ser lige om andre kommer med spændende bud... men den MM vision virker da ganske fin..

• #15   18. apr 2011 jeg havde nok valgt den ihvertfald. 3 af mine kammerater har købt maskiner der. og det har bare spillet. servicen har været perfekt osv

• #17   18. apr 2011 Får jeg egentlig den højeste ydelse med et dyrt top GFX kort eller med to kort til 2 klik stykket cirka ?

• #18   18. apr 2011 jeg ved det sku ik smiley men jeg ville selv starte med et top gfx. det jo garanteret rigeligt fint. så når den begynder og bli langsom om måske et år eller to kan du jo bare købe et til. så det osse meget billigere til det tid. men igen jeg er ik helt up to date på ha der er bedst. jeg har osse rodet meget med computere og samlet selv. men det sku osse nogle år siden. udviklingen går bare stærkt hehe

Kommentér på:
Processer... Køb af ny maskine...

Annonce