{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Apple tilhængere? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i længere tid oplevet en masse diskussioner som omhandler Apple hvor man stiller en masse ting op mod hinanden, og undrer mig over hvorfor disse altid ender i mudderkasteri. Begge lejre kaster med mudder, dog syntes jeg at det er gennemgående Apple folket der er bedst til det.

Det der undrer mig mest er at når der er tale om Apple så kan man ikke diskutere på et sagligt plan, hvordan kan det være? Hvis diskussionen havde været mellem f.eks. HTC og Samsung så er det en helt anden snak.

Er det virkelig så svært for Apple folket at indrømme at de betaler "overpris" for deres produkter og kun får design for de mange ekstra penge, eller hvor ligger den begravet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Apple tilhængere?
  • #1   19. feb 2011 Ja, jeg tror at det er sådan det er .. Jeg kan godt blive irriteret på iphone folk fordi at de har en idè om at deres er det bedste i hele verden, fordi at de har givet meget mere for deres telefon. Men folk med en LG eller samsung folk har normalt ikke tendens til at leve med skyklapper, og ser på hvad telefonen rent faktisk kan i stedet for hvad den kostede..

  • #3   19. feb 2011 lillelund: +1 smiley

  • #4   19. feb 2011 Ø Ø: Ja så et picaso maleri til 50 milioner er meeega god kvalitet? Det holder meget bedre..

    Nej, det kan jo også været et spørgsmål om design, eller overpris?


  • #6   19. feb 2011 Ø Ø >> Kan du ikke uddybe det lidt for mig tak.

    F.eks. så har min fætter lige købt sådan en maskine her.

    (link fjernet)

    Skal man ha noget fra Apple som kommer bare en lille bitte smule op i nærheden af at kunne levere samme performange over-all så koster den omkring det dobbelte. Hvis ikke det er at betale overpris så ved jeg nu ikke.


  • #7   19. feb 2011 Martin: Det er der jeg vil hen..

    Man skal betale en helt masse for ingenting. Det er sku da noget lusk?


  • #8   19. feb 2011 Kiggede lige i en anden tråd og så følgende udtalelse fra "Ø Ø".

    "kristian, kan du ikke være venlig at udtale dig om en iPhone igen når du har haft råd til at have en i noget tid?"

    Det er sådanne udtalelser der ikke hører til nogle stedet og gør at ALT hvad Ø Ø siger om Apple fremover ikke vil blive taget seriøst, han hæver sig over andre mennesker fordi han føler sig rig fordi han har råd til at købe Apple.


  • #10   19. feb 2011 Meister: Jeg sammenligner ikke en telefon og et maleri, jeg siger bare at kvalitet og pris ikke altid hænger sammen.

    Ø Ø: Min udtalelse var at en Desire HD´s overflade bestod af mere aluminium end en Iphones? Hvordan kan det pisse dig af? :S


  • #11   19. feb 2011 Apple har flest naive fanboys... længere er den ikke... Apple har det stilfulde designs, og det koster... vil man give de penge for det hvad Apple kræver, jamen fred være med det... så kan vi andre sidde og små fnise lidt over at de betaler så meget...

    det er det samme med PS3 og X-box... synes også PS3 fanboys har en tendens til at svine x-box mere til end modsat...
    det kan så også være fordi det er nemmere at svine x-box til end PS3... ;P (har begge konsoller og er en smule x-box fanboy, selvom det er min PS3 der bliver brugt mest...)

    men PS3'en kostede jo også 5.000kr da den udkom... altså den kostede bare kassen... ligesom Apple gør... det må være noget med at man føler sig bedre end andre folk fordi man har råd til at bruge unødvendige penge...


  • #12   19. feb 2011 kristian K:
    nu skrev du jo ikke kun at en Desire HD havde mere aluminium end en Iphone...

    du kaldte den jo får Gayphone og at en Iphone er fimset...


  • #13   19. feb 2011 Mikkel P >>

    Tror også at det er der den ligger begravet.

    Se bare denne tråd her, den har været vist 56 gange, men kun 5 har skrevet i den. Grunden til de mange visninger er at der står Apple i overskriften, men lige så snart Apple folket læser hvad der står så vælger de at lukke øjnene for debatten og klikker videre i stedet for.


  • #15   19. feb 2011 haha... smiley helt sikkert... smiley

    sgu lidt sjovt at folk virkelig kan være så naive...

    dog skal det siges at jeg også kender folk der har Apple's produkter som bestemt ikke er fanboys eller synes det er det bedste af det bedste... de kan li designet og har røven fuld af penge...


  • #16   19. feb 2011 Meister T >>

    Lad mig gætte, du tilhøre Apple folket?


  • #17   19. feb 2011 Kristian T >>

    Underlig sammenligning, en Porsche koster da det samme som de andre i dens klasse hvorimod Apple koster omkring det dobbelte at andre i samme klasse.


  • #18   19. feb 2011 Kristian T:
    så du påstår simpelthen at en Apple Macbook er bedre bygget end min søsters Acer eee mini notebook... ??

    har set hun flere gange har kastet den ind i væggen fordi hun blev irriteret...

    den fungere stadig fint... og Acer er jo berømt for at lave billigt lort... er ret sikker på at en apple pc IKKE engang kan holde til at falde ned på gulvet fra 30cm højde...

    men du må da kunne komme med nogle beviser på din påstand om at Apple generalt er bedre kvalitet end en almindelig PC... ?


  • #19   19. feb 2011 Syntes lige at jeg vil tilføje at jeg er ejer af både en iPhone4, en iPad og konen har da også en MacBook Air.

    Dette er dog udelukkende grundet designet og jeg ligger ikke skjul på at tingene har kostet mere end de er værd.


  • #20   19. feb 2011 jeg synes en ting som folk ofte glemmer når de bygger at snakke pris er hvad software der følger med inkluderet i købsprisen. Folk har travlt med at fokusere på hardwaren i stedet. Nu har jeg været Mac ejer i lidt over 1 år, og jeg kan stadig overraskes over kvaliteten af standard softwaren. Der er jo out-of-the-box inkluderet komplet musik-, video- og billedredigeringsprogrammer, bare for lige at nævne et par stykker

    Min oplevelse mht. "mudderkastning" er tit at de folk der først taler dårligt om Apple er folk der ikke har prøvet deres produkter ordentligt, derefter kommer "gamer" folkene, der beklager sig over at der ikke er nogle spil der kører på Mac (det er ikke Apple's skyld) og at Mac's ikke er kraftige nok til spil (hvilket var rigtigt engang, men nye Mac's har rigelig power til almindeligt spilbrug), og resten af de beklagende folk er en kombination af "haters" og inkarnerede Windows folk.

    Jeg er selv af den holdning at mudderkastning er færdeligt barnligt, men det er jo noget vi oplever med alle ting vi omgiver os med, og synes ikke at "Apple vs. andre computere" er grovere på mudderkastningspunktet end ved så mange andre eksempler.

    En Mac er dyr, bevares, men er det ikke folks egen sag om de har lyst til at betale for det?
    Min nuværende maskine stod mig i 23.000, og jeg synes bestemt jeg har fået meget for pengene. Elsker min Mac og føler mig bestemt ikke snydt på nogen måde ^^


  • #21   19. feb 2011 Med hensyn til problemer og virus så er Apple jo ikke en skid bedre end Windows.

    Husk på at markedsandelen hedder noget der ligner 10% til Apple og 90% til Microsoft så er det jo klart at der er flere problemer med Microsoft.

    Med hensyn til sammenligningen med superbiler så er det jo direkte ondsvagt og ikke til at sammenligne.


  • #23   19. feb 2011 Microsoft har da lavet deres eget gratis antivirus program som er ganske fornuftigt... de har windows media player, kan ikke fordrage den selv, men mange vil KUN bruge den... de har Windows movie maker...

    så Rasmus, hvorfor nævner du at Mac har de ting og indirekte påstår at windows ikke har når de jo rent faktisk har... ?

    og Windows 7 er da fremragende... ligesom XP.... vista var en smutter, en man kan jo ikke være perfekt hver gang...


  • #24   19. feb 2011 PC er en spille maskine apple er en arbejdsmaskine thats it

    jeg kunne aldrig drømme om at bruge pc i mit studie feks


  • #25   19. feb 2011 Tore L >>

    Meget generaliserende må jeg nok sige.

    Nu har jeg en maskine i firmaet som bruges til MEGET krævende video og animation arbejde og det kan man altså ikke få en Mac der kan bruges til.

    Men tror at mange af jer har ret når I siger at det ingen ende vil taget dette her.


  • #26   19. feb 2011 Thomas H >>

    Hvorfor i alverden har jeg det.

    har skrevet at jeg har masser af Apple produkter, men det det kommer til mit arbejde så køber jeg hvad der er bedst.


  • #27   19. feb 2011 Thomas H:
    det har da absolut INTET at gøre med mudderkast... det er ren fakta...

    mudderkastning er at svine produkterne til...

    og må sige at Martin J har været meget neutral omkring det...


  • #28   19. feb 2011 Thomas H >>

    Intet af det jeg har skrevet er mudderkast eller beskyldninger. tror bare det er dig der skal være så nærtagende.

    For jo deres produkter er til overpris ligesom f.eks. B&O, det er der hverken noget forkert eller mudderkastende over.


  • #29   19. feb 2011 Haha, det er sjovt at se at det er de samme mennesker der kan lide Porsche, som dem der kan lide Iphone:D

    Begge dele er beregnet til piger:D


  • #30   19. feb 2011 Thomas H >>

    I bund og grund at du egentlig bare et pragteksempel på hvad jeg gerne vil frem og og hvad jeg har sagt hele tiden omkring Apple folkene.


  • #31   19. feb 2011 eeeej Kristian K.


    en Porsche 911 Turbo RS GT3 er nu ikke til piger da... :o) en Cayman eller en Boxster er til piger...

    en almindelig 911 non turbo er til dem med midtvejs krise, mens resten er til ræs... smiley

    (kun 911 serien er nævnt, Cayenne, Panorama, carrera osv er IKKE med i det jeg har nævnt)


  • #32   19. feb 2011 Mikkel P:
    Citat: så Rasmus, hvorfor nævner du at Mac har de ting og indirekte påstår at windows ikke har når de jo rent faktisk har... ?

    Du glemmer lige programmer som GarageBand og iPhoto. Det er muligt der ligger noget der minder om iPhoto i Windows men GarageBand er et stykke musik software som Windows næppe nogensinde vil komme til at konkurrere med. Windows har nogle standard programmer, ja, men jeg synes generelt at de er af håbløs lav kvalitet, og brugervenlige er de heller ikke. Har selv benyttet dem du nævnte. Har desuden intet sagt om at den slags programmer IKKE skulle findes i Windows - jeg pointerer derimod at jeg synes at den slags standard software er meget bedre i OSX (bemærk: Jeg synes! Jeg siger ikke at det er) ^^


  • #33   19. feb 2011 iphone rocks !!!!!

  • #34   19. feb 2011 hahahah thomas... du helt væk... smiley


    Rasmus:
    har aldrig arbejdet med Mac, så jeg kender ikke de programmer de har... smiley

    men ja, dem i windows er ikke specielt gode... smiley


  • #35   19. feb 2011 Syntes ikke vi skal drage Porsche ind i denne debat da de jo laver kanon dejlige biler, klart er der nogle kvinde modeller iblandt men ikke lige så mange som mange andre producenter har.

    Thomas H >>

    Fint at du ser det sådan..


  • #36   19. feb 2011 Martin J:
    Jeg synes ikke du bør generalisere ved at påstå at alle Apple folk er lidt "snobbede"!
    Apple har lige haft en bølge hvor der kom mange nye brugere, og herimellem er der en masse af det "skidt" der er med til at give Apple brugere et dårligt ry.

    Kristian K:
    Fin teori, men jeg er nu altså mere til gamle amerikanere end Porsche! ^^


  • #37   19. feb 2011 thomas H:
    så smut... du bidrager ikke med noget konstruktivt til tråden... du er det største tudefjæs herinde...

    synes at tråden har været fint sober, der har ikke været den helt store mudderkastning...

    så kommer du og er sippet, smut nu bare...


  • #38   19. feb 2011 Mikkel P: Joe, den er bare til de meget vilde piger:D

  • #39   19. feb 2011 Rasmus Y >>

    Det var nu heller ikke meningen at generalisere, men syntes bare at der er utrolig mange der sværger udelukkende til Apple, selvom det i mange tilfælde er direkte spild af penge.


  • #40   19. feb 2011 Thomas H >>

    Kan du selv se hvordan du ligesom dem jeg hentyder til i starten af tråden går over i angreb lige så snart du får lidt modstand?

    Du er et pragteksempel.


  • #41   19. feb 2011 Helt ærlig..

    Hvad gør iPhonen så meget bedre end en HTC, som retfærdiggører dens pris ? Kom nu med noget !


  • #42   19. feb 2011 må indrømme at jeg er nødt til at give Thomas H en lille smule ret nu, for:

    citat, Martin J: ...selvom det i mange tilfælde er direkte spild af penge.

    ...er det ikke i bund grund mudderkast vi lige var vidne til der? Jeg synes ihvertfald at det er en meget forudindtaget holdning, der ikke holder vand. At du, Martin J, tydeligvis ikke synes om Apple er en ting, men noget andet er at "kaste en håndfuld mudder" i en tråd du selv har oprettet omkring hvorfor mudderkast finder sted!

    Måske burde du revurdere hvilken "lejr" du bør sætte dig i her? smiley


  • #43   19. feb 2011 at det er spild af penge er en holdning... det kan ikke kaldes at kaste med mudder...

    at kaste med mudder er at svine produktet til...

    er det også mudderkast hvis en anmelder har anmeldt en film og har givet den dårlig karakter... ??


  • #44   19. feb 2011 Rasmus Y >>

    Du skal lige lære at analysere en sætning tror jeg.

    "selvom det i mange tilfælde er direkte spild af penge."

    Igen er det fakta og ikke en påstand.


  • #45   19. feb 2011 Ping Pong Duck Lee:
    Intet! Det er en smagssag og noget som er udelukkende op til det enkelte individ at tage stilling til. Personligt foretrækker jeg iPhonen da den dækker alle MINE behov, men der er åbenbart mange der foretrækker HTC fordi den er mere åben og bedre dækker deres behov, og sådan vil det jo altid være uanset om vi snakker computer, bil, guitar, nudler, hus osv! ^^


  • #46   19. feb 2011 Martin J:
    Det er da på ingen måde fakta! Det er DIN mening omkring det, og ikke alle andres mening! smiley


  • #47   19. feb 2011 Rasmus Y >>

    De tilfælde jeg tænker på at erhvervs relateret og er bestemt ikke noget der er baseret på min mening, men på fakta.

    Kig på Mac Pro serien, men nu ved jeg ikke hvor meget du har arbejdet med dem.


  • #48   19. feb 2011 I erhvervs tilfælde arbejder mange professionelle studier (majoriten af dem faktisk) udelukkende med Mac computere, og ved også at Mac Pro serien er meget brugt i film industrien til redigering osv.
    Hvorvidt de bliver brugt til animation eller ej ved jeg ikke, men jeg ved at de er udemærket i stand til at udføre den slags arbejde.

    Herhjemme i DK er der også en del virksomheder der bruger Mac. Har en ældre bror der arbejder med Mac på hans arbejdsplads (han er multimediedesigner og arbejder med web design), så de er skam ikke spild af penge - de er et stykke solidt værktøj til arbejdspladsen! Jeg ville ønske at jeg kunne arbejde med Mac på mit arbejde, men det 3D CAD program vi bruger der understøtter desværre ikke Mac. Dog ved jeg at der er op til flere af den slags programmer på vej til Mac, og har også i forbindelse med min uddannelse fået installeret den første version af Autocad 2011 til Mac på min Mac og det kører faktisk en del bedre end på almindelig computere, så...

    Jeg holder stadig på at der ikke er hold i din påstand, og at det intet har med fakta at gøre smiley


  • #49   19. feb 2011 Nu arbejder jeg med programmer som understøtter f.eks. CUDA og andre krævende grafikske applikationer og der får man altså MEGET mere for pengene ved en PC og nu gider jeg ikke diskutere det mere, har undersøgt markedet inden jeg brugte 60.000 kr på en PC.

Kommentér på:
Apple tilhængere?

Annonce