{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

problemer såkaldt 'switch' til nettet? {{forumTopicSubject}}

Hej BB

jeg har lige købt en brugt switch til nettet, for at kunne koble flere til, nu fik kæresten så brugt nettet her igår, da hun havde glemt sit eget netstik, der virkede det helt fint!!

Hun har så her idag husket sit stik til nettet, og vi har sat det op og det hele, med forhåbninger om at det virkede, begge 2 skulle alt´så kunne komme på nettet samtidig, over denne switch, men hun nåede ikke at være på i mere end et par minutter, så blev hun smidt a, og den vil ikke koble hende på igen.. hende og jeg skyder begge lidt på at det er ledningerne den er gal med.. men jeg kunne også godt have lidt mistanke til noget andet, jeg har nemlig hørt at der kan være 'støj' imellem netkabler, hvis deligger klods op ad hinanden? eller er det nonsens? jeg vil meget gerne have lidt hjælp, så vi begge kan komme op og på nettet igen samtidig!!!! smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer såkaldt 'switch' til nettet?
  • #1   16. feb 2011 du kan starte med at fortælle os hvor hurtig jeres internet er ?

For det lyder meget som et IP problem altså hvis din PC har en IP og hendes PC prøver at komme på via den samme IP så giver det nemlig problemer

En Switch sættes op således:
    Fra moden til "line in" på switch
    Jeres PC'ere i port 1 og 2 eller 3 og 4 osv

Jeres internet skal efter hastighed kunne dele IP-adresser ud, jeg sidder på en 50/8 mbit linje og har 10 IP adresser til rådighed, altså jeg kan sætte 10 computere på nettet her uden problemer

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
    #2   16. feb 2011 Der burde ikke være nogen problemer med, at kablerne er tæt på hinanden, slet ikke.

Hvem har du internet hos?
    Der er nogle udbydere, som ikke tillader, at der er flere computere på den samme forbindelse, på én gang.

• #3   16. feb 2011 det er en 10Mbit mener jeg? men jeg har haft andre på førhen? :S

• #4   16. feb 2011 men en problemknuser ville være deejligt? smiley

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 64
    #5   16. feb 2011 * BBs Microovn *: Sikker noget vås. IP-adresser bliver ikke uddelt efter hvor hurtigt din forbindelse er. Det har intet med hinanden at gøre.
    På en ganske almindelig switch som ikke kan konfigureres er det fuldstændig ligemeget hvilken port du sætter uplink i.

Som Nikki P skriver skal du ikke tænke på ledningerne i dette tilfælde overhovedet.

Mit bud er dog som * BBs Microovn * nok nævner fordi at i muligvis kun har en IP adresse tilgængelig fra jeres udbyder.

Har i en router foran switchen, eller er det direkte fra modem og ud til switchen?

• #6   16. feb 2011 hvis i bruger en switch så har i formentlig ikke IP´er nok. Du skal have fat i en router der kan NAT´e et internt netværk. routeren smider du efter dit modem.

hvis det er en router du har på i dag, så bør det ikke være noget problem med en switch.

• #7   16. feb 2011
    Kenneth P: der var du lige en anelse hurtigere end mig, men tilslutter mig det du siger smiley

• #8   16. feb 2011 det er lidt over mit niveau med det sprog der smiley øøhm.. jeg har et stik gående fra et netstik, fra væggen, som plejer at gå direkte i min computer, virker 100% smiley så har jeg nu sat netstikket til switchen, og har sat 2 ekstra netstik i switchen, en til mig og kæresten, nu er det kun én a stikkene der vil virke smiley ?

• #9   16. feb 2011 ouh!! btw!! har TDC!!

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    feb 2008

#10   16. feb 2011 Jamen det stik du har i væggen, hvor går det hen ad?

Det må jo være koblet til et sted i den anden ende?

• #11   16. feb 2011 og hvor kan jeg få fat i sådan en fætter henne Christian J? smiley og hvad er ca. pris? smiley

• #12   16. feb 2011 jaa, vi har hele netværks 'stationen' hængende ude i bryggerset, som går via kabler ud til hver stik? hvor jeg har mit netstik sat til smiley

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    feb 2008

#13   16. feb 2011 Altså, man kan sige det ville være en stor fordel hvis du kunne finde ud af om du "sidder" bag en router, eller om kabler bare køre direkte i et modem.

Men nu siger du TDC, og det ville undre mig meget hvis ikke de havde givet dig router med i sin tid.

Du kan eventuelt starte med at gå ned i "Start" og efterfølgende skrive "cmd" i søgefeltet og trykke enter. Hvis det altså er Windows Vista eller Windows 7 du bruger. Herefter åbner et vindue hvori do skriver ipconfig.

Hvis feltet i IP adresse ligner 10.x.x.x, 172.x.x.x eller 168.x.x.x er du bag en router. Men prøv at se der en gang?

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    feb 2008

#14   16. feb 2011 168.x.x.x skulle være 192.x.x.x

• #15   16. feb 2011 der står ikke noget a det der smiley ?

• #16   16. feb 2011 prøv at bytte kablerne, mellem de to computerer, og se om det virker. ..

• #17   16. feb 2011 såå gør jeg så smiley

• #18   16. feb 2011 Martin E. er blevet afprøvet, på kryds og på tværs.. ingen virkning..

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    feb 2008

#19   16. feb 2011 Står der ikke noget? Nu prøver du vel at gøre det på den computer som kan komme på nettet, ikke?

• #20   16. feb 2011 okay,, og i er ikke kommet til at deaktivere nettet på computeren, ?

hvordan reagerden , forsøger den at logge på nettet, eller sker der intet når du sætter den til ?

• #21   16. feb 2011 Jo, der står 192.x.x.x.

• #22   16. feb 2011 Det gør den, vi prøvede at tage stikket direkte fra stikket i væggen, og der loggede den på smiley

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    feb 2008

#23   17. feb 2011 Får du en 192.x.x.x adresse så sidder du bag en router. Medmindre du selv har været inde og sætte den IP manuelt, hvilket jeg tvivler på smiley

Prøv at se på din kærestes cmoputer om hun også har en 192.x.x.x adresse når hun er sat til netværket.

• #24   17. feb 2011 Hm.. Det lyder måske som om i har en router siddende i bryggerset, og så har ud måske forsøgt at sætte en til router på som en switch.. og det virker ikke..

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    feb 2008

#25   17. feb 2011 Så vidt jeg kan forstå Christian J, så kunne han godt få den ene computer til at virke på det han kalder en switch. Hvis den ene virker, så kan jeg ikke forestille mig at computer nummer 2 ikke vil virke, hvis du forstår?

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #26   17. feb 2011 hej martin

dit problem er simpelt og består i at din ADSL tillader 1 host, ergo 1 pc online....når du sætter en boks på som deler til 2 er det den pc, som først får hul igennem til den dhcp som sidder på linjen som skaber hul til nettet...den anden får ikke tildelt nogen adresse = ingen netforbindelse.

du skal bytte din switch ud med en router istedet, som kan sættes op til at dele adresser ud til dine 2 eller flere maskiner

Mvh. Anders

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #27   17. feb 2011 på mange TDC og telenor routere (hvis man logger ind og kigger i konfigurationen) vil man typisk se at DHCP pool size er sat til 1 samt at NAT SUA only er slået fra.... hermed er en mulig løsning også beskrevet (sætte DHCP pool op samt tilkoble NAT SUA

• #28   17. feb 2011 dvs. jeg bare skal købe/få fat i en router? og så burde vi egentlig kunne komme på nettet begge to? smiley

• #29   17. feb 2011 hvis du tager din ejen computer fra, og kun sætte hendes computer til, vil hendes computer så gå på netten???

• #30   17. feb 2011 Anders T: men hvis det er et modem han har på nu fra TDC (sådan som du beskriver det) Så burde han da ikke have en 192.168.x.x ip ? Men ja, jeg ville nok også prøve at smide en router på. Det er klart at hvis det ER en router han har på nu, og dhcp pool er sat til 1, så skal dette blot ændres..

• #31   17. feb 2011 jeg tror vi har et modem på i forvejen? hendes kan sagtens gå på nette, kan hvilken som helst computer, der bliver sluttet til stikket..

• #32   17. feb 2011 men efter 'switch

• #33   17. feb 2011 dér hvor al nettet kommer fra, det er vel et modem? der går ud i stikkene, som går videre til min computer/switchen?

• #34   17. feb 2011 HVad switch er det ? mærke og model nummer?

kan hendes komme på hvis du har det sådan her.

Modem over til swich
    fra swich over til hendes computer
    altså helt UDEN din computer, og da efter prøv med kun DIN computer.

• #35   17. feb 2011 ja smiley hvis der kun er én computer koblet til switchen, så virker det :)?

og switchen hedder vidst: surecom - EP-808SX

• #36   17. feb 2011 okay, tror du skal havde noget der er kogere end en Switch altså en Router.

tænkte endelig på, hvis kæresten kom med hendes computer er det vel en bærbar, hvorfor så ikke en Trådløs router ?

• #37   17. feb 2011 Det er bare en switch du har.
    Som flere allerede har skrevet, så skal du bruge en router.

Grunden til dette er:

Hver computer, skal bruge 1 IP for at komme på nettet.
    Som udgangspunkt får man kun udleveret 1 IP adresse fra sin udbyder.
    Når du så forsøger at sætte 2 pc´er til, så kan de ikke dele denne IP adresse, og derfor vil det ikke være muligt for den ene pc at få adgang til nettet.
    Dette løser man ved at sætte en router på. Routeren får så denne ene IP du har til rådighed, og routeren giver så alle dine pc´er som er på netværket det man kalder for en LAN ip. Dvs at alle dine pc´er for en lokal IP adresse, som peger ind mod routeren, og går ud på nettet fra routeren og den ene IP som den har.

Kort sagt, køb en router smiley de koster fra 300kr eller så noget i el giganten.

• #38   17. feb 2011 så lige føtex reklamen de har en netgear trådløs router, ( der er også 4 lan porte i) den kostede kun 200kr,

• #39   18. feb 2011 nice nok, jeg kigger på det!!!! jeg siger fandme tusind tak for jeres hjælp!! det har gjort mig meget klogere, og klar parat på nettet smiley smiley

• #40   18. feb 2011 og jeg må vidst ikke købe en trådløs router for min far :S han er bange for andre kan komme på smiley uden kabel.. og hacker og alt det der smiley

• #41   18. feb 2011 med hack mente jeg så virus og sådan smiley

• #42   18. feb 2011 Martin A: Det er meget nemt at sætte kode på, så andre ikke kan komme ind på Jeres netværk. det er klart at anbefale at købe en trådløs..

• #43   18. feb 2011 yeah, men hvis jeg sætter en router på i min ende, har jeg så muligheden for at sætte kode på den router?

• #44   18. feb 2011 Routeren skal altid sidde forrest på netværket.. dvs, fra telefon stikket for du får din ADSL.
    Men ja, du kan sagtens sætte en kode på det trådløse.

• #45   18. feb 2011 hmm.. jeg må jo prøve mig frem :S

• #46   18. feb 2011 Martin A, DU SKAL KØBE TRÅDLØS NET, skriv når du har købt en, så skal jeg nok hjælpe dig med at få sat kode på. ;D så den ingen komme på det net ;D udover jer selv der kender koden ;D

• #47   19. feb 2011 det gør jeg smiley men det bliver først engang i næste uge smiley jeg har nemlig ingen penge lige i øjeblikket, kun til benzin til bilen smiley

• #48   20. feb 2011 okay, ;D bare i orden,

Kommentér på:
problemer såkaldt 'switch' til nettet?

Annonce