{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.098 visninger | Oprettet:

elfolk og hifi nørder... {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt over et indlæg på hifi4all...

Hvad siger i hvad er jeres mening ???

Mine WBT Nextgen dukkede op fredag, og jeg fik dem sat på et af mine Equilibrium Cable sølv-interconnects i går - i stedet for de originalt monterede Silver Bullet Plugs.

Spændingen var stor, da kablet med de nye stik blev sat ind mellem CD og preamp i stedet for det tilsvarende kabel med Silver Bullet Plugs.

Efter godt en times lytning kunne jeg konstatere, at der er forskelle mellem de to typer stik. Men - forskellene er ganske små.

De ting, jeg har hæftet mig ved, er følgende:

Lidt mindre udtværing af f.eks. whiskers på WBT

På visse optagelser forekommer rummet en anelse dybere på WBT

Lidt mere plasticitet på anslag (f.eks. trommer) på WBT

Til gengæld kan WBT forekomme en smule mere "sterilt" end Silver Bullet Plugs'ene

Ovennævnte er som sagt indtryk efter kort tids lytning og må derfor selvfølgelig tages med et vist forbehold. Samtidig skal man være opmærksom på at, selv om kablet, WBT'erne blev monteret på, er tilspillet, så kan det have betydning, at de nye samlinger (lodninger, 8 stk.) ikke er tilspillet.

Jeg vil derfor lave nogle løbende sammenligninger mellem kablet med WBT og kablet med Silver Bullets det næste stykke tid. Hvis jeg oplever ændringer, kommer jeg med updates her.

En foreløbig konklusion herfra er, at forskellene mellem Silver Bullet Plugs og WBT er meget små. Set ud fra mit synspunkt berettiger de - rent lydmæssigt - ikke den store prisforskel (Silver Bullet Plugs kr. 800/sæt - WBT Nextgen AG ca. kr. 1450/sæt). WBT Nextgen stikkene er dog mere lækre og mekanisk gennemførte end Bullets, men til normal brug er dette efter min mening uvæsentligt.

Der er dog ingen tvivl om, at WBT Nextgen giver samme forbedring i forhold til ordinære phonostik (messing- eller kobber-"klumper") som Bullet Plugs.

Jeg har prøvet at montere Bullet Plugs (både kobber og sølv) på en lang række kabler, og det har altid resulteret i temmeligt overraskende forbedringer. Eftersom WBT'erne og Bullets'ene ligger klods op og ned ad hinanden ved en direkte sammenligning, er der ingen grund til at tro, at man ikke skulle kunne opnå tilsvarende forbedringer med WBT Nextgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  elfolk og hifi nørder...
  • #1   30. jan 2011 Kan ikk helt finde ud af hvad det er du søger?

  • #2   30. jan 2011 Jeg er heller ikke helt med ?

  • #3   30. jan 2011 Jeg forstod hvert et ord.

  • #4   30. jan 2011 Pointen
    "Samtidig skal man være opmærksom på at, selv om kablet, WBT'erne blev monteret på, er tilspillet, så kan det have betydning, at de nye samlinger (lodninger, 8 stk.) ikke er tilspillet.
    "

    Det ville svare til at der er en der siger "Din dvd disk skal spilles til før der er ordenlig opløsning på filmen"


  • #5   30. jan 2011 Du kan jo ikke sammenligne der alpha, det ene er kabler og stik, hvor det andet er en cd skive? Der er forskellige meninger omkring at tingene skal spilles til, men f.eks. højttalere og forstærkere skal inden de spiller 100% optimalt. Et batteri i en telefon(smartphone) skal også "till køres" der oplever folk at efter en uges brug vil batteriet holde længere.

  • #6   30. jan 2011 Det var en samligning....

    Og man kan ikke spille en forstærker til, det er noget fuldstændig vrøvl.
    Og man KAN IKKE spille et kabel eller stik til, det er simpelhen for dumt at påstå...

    En højtaler kan spilles til i det membranen og ophænget bliver bevæget og derved mere mobilt.



  • #7   30. jan 2011 Det lyder umiddelbart som en fornuftig anmeldelse af stik. Dig synes jeg der mangler lidt Info om hvilken slags lodde-sølv der er brugt. Da samlingen har en del at sige.

    Mener jeg har det højst bedømte HIFI-anlæg på HIFI-galleri og tro mig, ting skal spilles til før lyden kan bedømmes. Nøjagtig ligesom at anlægget skal være driftvarmt før man lytter.


  • #9   30. jan 2011 Man kan godt spille en forstærker til. Jeg har haft en eAR 202 Ref Ice-power amp som krævede 300timers tilspildning. Og der var hørbar forskel.

  • #10   30. jan 2011 Ja snakker ikke om at tilspilning er opvarmning af en forstærker, ja en forstærker ændre karakterstik når komponenterne øndre temperatur.

    Men den ændre ikke karakterstik ved at spillet feks 300 timer.

    og som chris ér inde på på det eneste der kan ændre en lodning er enten at stresse den (vibrationer) eller ændre temperaturen, begge dele ville ændre den ledeevne.

    Et signalskabel kan ligeledes ikke tilspillet. Det kan ændre ledeevne ved temperaturer, ved at der går en for stor strøm, men igen det er også temperaturen der stiger.
    Hvis kablet klemmes, bukkes, eller bare monteres forkert i stikket, ændres kablets interne filtervirkning, og karakterstikken på kablet ændres.


  • #11   30. jan 2011 Sebeatian.

    eAR 202 Ref Ice-power amp.

    Bang & Olufsen ICEpower moduler er også for nice...
    Men hvis du tror de kræver tilspildning er du blevet snydt.


  • #12   30. jan 2011 Jeg retter mig bare efter hvad producenten har oplyst. Hvilket er at den kræver 300 timers tilspildning.
    Metal reagere og ændre jo stadig karakterstik efter det er produceret. Ikke kun mht. til korttids opvarmning. Men det at det også ændre sig ved konstant opvarmning og nedkølning. Man kan jo se på det, som en form for hærdning.



  • #13   30. jan 2011 men nu er det rent faktisk bang & olufsen der producerer dn indmad der sidder i din forstærker, og sjovt nok forskriver de ingen "300timers brug for den er kørt til" så det er noget eAR har tilføjet...

  • #14   30. jan 2011 Man skal da være halv døv hvis man skal udholde lyden af et ICE modul der ikke er tilspillet - fy for den noget skingert p..

    Når der er tilspillet hjælper det dog en del (men ikke nok he he)

    -ALPHA-
    Tro hvad du vil det bringer ikke mit pis i kog. Men hvor er det ærgeligt at have en stålfast holdning, når du tydeligvis aldrig selv har eksperimenteret med det smiley Forskellen er der og den er ÅBENLYS


  • #15   30. jan 2011 Shit...

  • #16   30. jan 2011 Fuze hvordan tilkører man et batteri til iphone...

  • #17   30. jan 2011 Where Am I.

    Dvs du afspiller også dine blueray film i 300 timer inden dine film er i ordenlig kvalitet, så du kan overkomme og se dem....


  • #18   31. jan 2011 Nej det gør jeg ikke, eftersom billede ikke rigtigt har noget med lyd at gøre. Og skal jeg se en film er jeg ligeglad med om anlægget er er varmt først, da lyden ikke er så afgørende som ved intens musiklytning.
    Der er temmeligt stor forskel på surround anlæg og musikanlæg. Eneste fælles nævner hjemme hos mig, er faktisk højtalerne (og så alligevel ikke for bruger en sub til film, hvilket jeg aldrig kunne finde på til musik)

    Med andre ord så lad os holde os til dit emne der går på lyd, og ikke billed opløsning og kontraster smiley


  • #19   31. jan 2011 Du er bare det sorte får...

  • #20   31. jan 2011 Jeps med DK's højest vurderede musikanlæg på Hifi-galleri. jeg er sikkert halvdøv og aner intet om lyd. Men kan godt høre din mangeårige interesse og erfaring inden for lyd trumfer igennem her.

    Dumt at stille et spørgsmål i et offentligt forum, når man nu som dig ved bedst selv. Kunne jo have sparet flere kostbare minutter af mit liv, hvis jeg vidste du var så meget klogere på audio end mig smiley

    Jeg bukker og nejer for dig audio-guru, og forlader hermed dit emne med bøjet hoved og røde øre.

    (Indsæt selv sarkasme hvor det passer dig)



  • #21   31. jan 2011 Sådan where am i smiley +10

  • #22   31. jan 2011 Nogle tror på gud, andre tror på videnskaben....

    Og fair nok at du har danmarks bedst vurderet hifi, jeg har ikke behov for at bruge flere hundrede tusinde på hifi.
    Jeg nøjes bare med at sætte det op, opgraderer og reparerer det.
    Samtidig med at lave lydtekniske test. Og så iøvrigt har jeg nok set og høre mere end du nogen sinde kommer til at drømme om.
    Og behøves det nævnes jeg har 6 års uddannelse inden for el, med speciale i audio ?

    Slut.


Kommentér på:
elfolk og hifi nørder...

Annonce