603 visninger
|
Oprettet:
Ram {{forumTopicSubject}}
Hej alle :=)
Jeg har tænkt mig og købe nogle ram til min computer. Men ved ikke hel hvad ram gøre på en computer..
Hvad gør ram hvad hjælper det til ?
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 526
Google FOREVER
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 526
RAM er flygtigt. Det betyder, at, til forskel fra f.eks. en harddisk mister RAM'en al data der har været lagret i den, når strømmen til computeren afbrydes.
Faktisk kan man sammenligne RAM med modellen af menneskets korttidshukommelse, den kan også kun klare en vis mængde information på en gang, derefter er den nødt til at rydde op og måske lægge noget ned i langtidshukommelsen. Herefter kan man igen begynde at opbevare information i korttidshukommelsen.
Når computerens styresystem bedes om at allokere hukommelse, når der ikke er mere ledig RAM, vil det muligvis ty til swapping.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 617
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 42 Svar: 2.039
Sæt det op sådan her: Åbn Word og skriv en sætning. Denne sætning ligger nu i dine Ram men så snart du klikker Gem så ligger sætningen/Wordfilen på din harddisk.
Aldrig prøvet at åbne et program for at lukke det og åbne det anden gang? Aldrig lagt mærke til at det går hurtigere anden gang? Det er dine Ram der husker hvad du har lavet før
Det kan dog osse være din CPU hukommelse da computeren først kigger der.
Håber det hjalp lidt.
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 17
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 17
Meget billig
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 617
Ram