{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til mit internet
  • #1   25. jan 2011 Trådløs?

  • #2   25. jan 2011 nej har kabel i men ryger stadig af og på

  • #3   25. jan 2011 Okay har trådløs fra telenor. Køre også underligt, ved ik hva der er sket med telenor. Men r heller ik tilfreds

  • #4   25. jan 2011 ok

    kender du andre udbyder som er gode og billige


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #5   25. jan 2011 Telenor har massive problemer med deres routere, de er ikke helt selv klar over det, men vi har også firma-bredbånd hos Telenor, og jeg har ikke en eneste kollega som er 100% tilfreds med det. Den der brokker sig mindst har kun fået byttet routeren 5 gange.

    Jeg har en ny router til at ligge på posthuset, fordi de mener det kan løse problemet. Men jeg er ret sikker på det ikke løser noget som helst.

    Routeren kan ikke rigtig klare belastning. Derfor har den eneste løsning for mig været at koble en ekstra router på, således jeg kun bruger en enkelt port, og dermed en enkelt tilslutning til Telenor's router, så kører det nogenlunde.
    Jeg ville allerhelst bare have et modem, og så selv sætte deres PPPoE op i min egen router. Men det kan man ikke få lov til af Telenor.

    Jeg har derfor kraftigt overvejet bare at tegnet mit eget abonnement, istedet for firma-bredbånd, men jeg slipper ikke for mulitmediebeskatningen alligevel, derfor har jeg valgt at beholde det indtil videre. Fordi det vil være en dobbeltudgift hvis jeg skiftede...


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #6   26. jan 2011 Jeg har ikke haft problemer med TDC eller Yousee tidligere, det er noget af det mest stabile internet jeg har haft. Og kan derfor anbefale det. Det er også billigt i forhold til det man får leveret, også stabilitetsmæssigt.

    Derudover kan Telenor ikke levere stabilt internet her i området, nogle kan få maksimum 6 mbit/s hvor jeg selv kan få 10 mbit/s. TDC havde ingen problemer med at levere 20 mbit/s på de samme kobbertråde...


  • #7   26. jan 2011 jeg har 10 mbit/s

  • #8   26. jan 2011 skyline synes jeg virker 100% alltid... jeg har en 6/1 mb forbindelse og den måler min hastighed til 5,85... så ikke meget spild der... thank you skyline smiley

  • #9   26. jan 2011 ps de leverer også 10 mb (ved ikke om de har højere)

  • #10   26. jan 2011 okay har du en hjemme side på det

  • #11   26. jan 2011 skyline.dk... det er super nemt og man skal ikke have tlf forbindelse eller noget som helst...

  • #12   26. jan 2011 det stofa kræver så at man er et sted med kabel tv ikke ??

  • #13   26. jan 2011 har lige været inde på skyline og fandt man kunne få 10/1 mbit for 193kr hver mdr det er billigt

  • #14   26. jan 2011 ja og de holder virkelig hvad de lover... og ingen besværlige kabler eller ledninger nogen steder... bare en boks man sætter i stikkontakten

  • #15   26. jan 2011 man kan bestille trådløs med oveni men kan man også bruge kabel

  • #16   26. jan 2011 ja man kan også bruge kabel smiley

  • #17   26. jan 2011 godt nok

    mange tak alle sammen


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 108
    #18   26. jan 2011 tripper imellem venner -: Det kommer an på hvad man skal bruge det til, skal man spille skal man IKKE have stofa da det er det værste lort mht. ping osv..

    Da jeg havde det i min gamle lejlighed var det generalt bare noget lort uanset hvad man lavede, og det var tit nede..

    YouSee er jeg til gengæld fuldt tilfreds med indtil videre..


  • #19   26. jan 2011 jeg har 10 mbit fra Telenor og der er ingen problemer. kunne forestille mig at de sikkert også nogle steder har problemer med fugt i kablerne lige som tdc

  • #20   26. jan 2011 Jeg ville lige tage et ekstra kig på skyline smiley - De har konstant nedbrud, computerworld skriver nærmest ikke om andet.

    Brian D: Mig bekendt er det muligt at få en Offentlig IP (Global IP) fra telenor. Det gør at din router fra dem bliver sat i bridge mode, og at du trækker WAN IP´en på din egen router. Jeg køre selv med sammen opsætning fra fullrate.

    Stofa har også haft sine problemer, og har generel en virkelig lang kø til supporten smiley Talte med en af deres sælgere som fortalte at det er meget normalt hvis de har mellem 60-80 i kø til supporten. Det betyder bare at skidtet ikke fungere ordenligt..

    Jeg kan selv anbefale fullrate. Jeg har arbejdet derinde så kender til deres systemer osv, og de fungere altså bare. Jeg bruger som sagt min egen linksys router, og det gør at jeg aldrig har router problemer. (havde heller ikke da jeg brugte fullrates)

    Ellers synes jeg du skal undersøge at få en Offentlig IP og købe din egen router. Mener offentlig IP hedder Global IP hos telenor.


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #21   26. jan 2011
    Christian J >> Jeg kender en hel del til det, da jeg har arbejdet i en udviklingsafdeling for xDSL udstyr, dog på central-siden.
    Men problemet for mig er at Jeg ikke kan få andet end den samme router, med en bestemt opsætning, da det er firmabredbånd, jeg har lige fået en ny router idag, da den gamle ikke duede mere, den var jo også et halvt år gammel smiley
    Det tog en halv time før den fik forbindelse. Det har jeg aldrig prøvet før at det skulle tage så længe, så generelt set er det Zyxel-udstyr de har ved Telenor idag,virkelig noget skrammel. Jeg kunne bestemt ikke selv finde på at smide penge efter det.

    Hvis jeg selv skulle vælge en linie, så blev det Yousee. Hvis prisen var ligemeget, så ville jeg overveje Waoo!, men det er dyrt, selvom man får en bedre upload end andre steder.

    Jeg ventede ca. 40 minutter i kø hos Telenor sidst det ikke virkede. Men problemet med routeren har ikke noget at gøre med hverken fugt, frost eller kabelbrud. Det har aldrig virket som forventet.


  • #22   26. jan 2011 Brian D: Ahh.. Okay. Du burde nu kunne få en Offentlig IP adresse på dit udstyr, og så selv købe en router. Det er klart at firmaet skal have en politik om at de vil betale for den offentlig IP jo smiley
    Med fullrate kan man sagtens få det selvom det er firmabredbånd, hvis ikke firmaet vil betale for den, så betaler man bare selv.. intet problem smiley

    Jah, YouSee det fungere også fint. Det kræver dog bare at man også skifter TV udbyder. Vi havde møde med YouSee i går da vi overvejer at skifte her i boligforeningen. YouSee har en fairusage grænse på deres internet på 200GB pr måned. "Dislike"

    Waoo, Ja helt sikkert. Du kan få nogen store forbindelser på fibernettet hvilket jo er herligt.. Men her kræver det igen at man skifter TV udbyder. Jeg arbejder hos et fiberselskab nu, så kender også lidt til fiber smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #23   26. jan 2011 Waoo! behøver du ikke skifte tv-udbyder for, du kan bruge dem uden at have TV. Men det er endnu ikke billigt nok, eller gennemtænkt nok her i området.

    Jeg vil ikke have problemer med 200 GB/md, men så vidt jeg husker, så er det kun på de hurtigste linier at Yousee har denne "grænse".

    Der er ingen mulighed for at bruge routeren som ren "modem" i forbindelse med firmaaftalen vi har hos Telenor. Det er meget restriktivt. Men jeg har løst problemet med min egen router alligevel, for hvis der kun er en enkelt enhed koblet til Zyxel-routeren, og den ikke skal håndtere andet trafik, så fungerer den nogenlunde. Men sæt en anden enhed til enten via kabel eller trådløs, så går der ikke længe inden den dør.


Kommentér på:
hjælp til mit internet

Annonce