Full HD Videokamara - Hvilket? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Har efter nogle måneders arbejde, sparet op til en rejse til USA sammen med 2 gode venner. Skal være der i godt 3 måneder, og skal se en masse flotte byer, og naturområder mv. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at investere i et godt HD-Videokamara. Så man har nogle minder og noget at visse familien, når man kommer hjem. (-:
Jeg har søgt lidt på nettet, men der findes utrolig mange forskellige videokameraer, og der kommer nye hver uge hele tiden. Derfor vil jeg hører jer ad. Hva kan i anbefale af videokamera og hvilket ville i købe?
Videokameraet jeg søger:
Full HD - 1080p
HDD eller Flash ram - minimum 8gb
Stillbilleder - 4-5 megapixels eller bedre
Prisen: maks 4500 kr
Tak på forhånd
/ Henrik
Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.384
Deres farver er mere nartur tro, hvor de andre mærke,r især canon og jvc har det med at booste den varme (røde) farve lidt mere...
jeg har selv Sony i Kompakt og video kamera... så det vil jeg Klart anbefale...
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 55 Svar: 387
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 55 Svar: 387
http://www.baboom.dk/html/mar_vis.asp?MarID=576922
Overvejede nemlig selv at købe det, da jeg selv altid har kørt med Canon både spejlrefleks og videokamera. Men valgte en købe et GOPRO HD hero istedet, da jeg sku bruge et action cam ! med helmet mount
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 581
http://www.youtube.com/watch?v=RHLknisJ-Sg&feature=fvw
Se evt. de andre videoer. Men hvis der kommer noget andet på banen, vil jeg lige følge med engang.
mar 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 12
Har skam allerede kigget lidt på Komplett.dk osv. Men der findes en del i min prisklasse. Derfor er det svært at vide om man skal vægle Sony eller Canon, hvis de har næsten samme specs.
Har fået anbefalet et Canon Eos 550d til video og billeder, dog lidt svært at vurdere om et spejlrefleks kamera laver god video.. (-:
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
mar 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 12
Er det også godt til video?
Ved det kan optage i 1080p, men er billede og lyd okay?
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
Dog er det ikke helt så godt som et videokamera når det er mørkt, og autofokus er heller ikke så rart under optagelser.
Til gengæld kan du jo også tage nogle super lækre billeder du kan vise til familien.
sep 2008
Sæt den på fullscreen, og bemærk den flotte kvalitet ved 0:23.
Det ser sgu ud af noget!.
sep 2008
Optaget med et Canon Eos 550d
Full HD Videokamara - Hvilket?