{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Jeres defination af en gamer pc? {{forumTopicSubject}}

Som titlen antyder, vil jeg gerne høre hvad jeres definition af en gamer pc er? Syntes efterhånden at alle pc'er der bliver sat tilsalg herinde er "gamer" pc'er, og jeg må ærligt erkende at jeg i mange tilfælde er ret uenig i det udsagn. Men hvad er jeres mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres defination af en gamer pc?
  • #1   28. okt 2010 Mener det er en com der kan trække det nyeste på den bedst mulige måde. og som er *fremtids sikret*

• #2   28. okt 2010 Lars kan kun give dig ret.

Mange af de computere der bliver sat som 'gamere' her inde var måske gamer computere for 4 år siden, hvilket er helt ubrugeligt i dag.

Tror måske det er affektions værdien der kan spille lidt ind

• #3   28. okt 2010 En computer, der selvfølgelig se fed eller stilfuld ud, og som kan trække alle spil på nuværende marked på det højeste med OVER 60fps! smiley

• #4   28. okt 2010 En der kan køre det nyeste af det nye, på bedst måde smiley

• #5   28. okt 2010 Enig med jer begge. Altså i mine øjne er en gamer pc idag:
    Min. quadcore processor
    min. 4gb ram (helst ddr3)
    min. nvidia gtx serie eller ati fra 5770 og op

• #6   28. okt 2010 Lars F. Den holder ikke helt...

min. 4gb ddr3 ram??? Nu er der altså stadig mange ddr2 ram der kan smække de fleste ddr3 ram...

Så at man har ddr3 ram betyder ikka at man har en gamer...

• #7   28. okt 2010 Lars F - Ostepusheren .

der synes jeg du tager fejl ang. CPU

En dualcore er mere end nok til en gamer (dd.) så længe du kører med en Cache der er høj nok

DDR3 ram er skam heller ikke nødvendigt til en gamer

Husk nu at en Gamer og en Redigerings computer IKKE er det samme smiley

• #8   28. okt 2010 Og ja der findes da også dual core og for den sags skyld x3 cpu´er der kan trække alle spil på markedet idag og 6mdr. frem.

Altså vil jeg give Rasmus ret der...

• #9   28. okt 2010 jeg kører personligt med denne CPU: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=35605

og har til dato ikke haft nogen problemer med spil på nogen måde! ligeledes regner jeg heller ikke med at få det i den nærmeste fremtid

• #10   28. okt 2010 jeg havde heller ikke problemer med min..

Men så brændte mit grafikkort af og det kan ikke fås mere /:

• #11   28. okt 2010 Jeg vil da også vove den påstand at det ikke behøver at være det nyeste af det nye for at være en gamer PC... en gamer PC er en maskine der decideret er købt / bygget til at kunne trække de fleste eller alle de spil der er på markedet idag. Fremtidssikret eller ej.

Det samme gælder jo for fjernsyn, man kan få et til 20.000kr og man kan få et til 6000kr, der ER en forskel, omend den ikke er ret stor, og kun kan ses af den virkelige hardcore tv nørd. Ligesom en gamer PC med alt det nyeste grej kun kan "mærkes" af en eller anden total gamer nørd.

• #12   28. okt 2010 det med Tv kan jeg ikke give dig ret i smiley

• #13   28. okt 2010 Danni og Rasmus - Der må jeg være uenig, eller, jeg ved godt at nogle af AMD's x3 cpu'er er ok, men ligefrem dualcore?! God fornøjelse med Metro 2033 smiley

• #14   28. okt 2010 Stay T

den påstand holder ingen vegne smiley der er mega stor forskel på om det er et dyrt eller billigt fjernsyn. Det samme gælder også for gamer computere, flere af mine venner, når de prøver min computer taber de næsten underkæben hver gang, og der er på ingen måde nogen af dem der er 'nørder'. Det samme gælder for mig, jeg kan også tydeligt se forskel på mit fjernsyn og min fars fjernsyn, og jeg er på ingen måde 'inn' i hvordan technologien er inden for den slags ting

• #15   28. okt 2010 Lars F - Ostepusheren .

metro 2033, Crysis, Farcry 2 and you name it, kan klare dem alle i fuld grafik uden problemer what so ever smiley og kører som sagt kun med dualcore og DDR2 ram (4GB)

• #16   28. okt 2010 Når jeg siger dual core tænker jeg mest på i5.

Tror nu nok feks. i5 680 skulle kunne klare merto 2033 uden problemer :o)

• #17   28. okt 2010 Danni-Boy, ja okay, man ser bare ikke så mange maskiner med dem endnu, eller jeg har ikke set ret mange der kører med dem smiley

Rasmus S - Med fuld AA og hele pivetøjet?

• #18   28. okt 2010 Lars F - Ostepusheren .

yep, har dog ingen anelse om hvad min fps ligger på, men er også ret ligeglad, så længe jeg kan spille uden lagg og jeg får alle de grafiske detaljer med.

• #19   28. okt 2010 Hvad kører du med af gfx?

• #20   28. okt 2010 GFX?

Hvis du mener grafikkort er det et GTX 295

• #21   28. okt 2010 Rasmus

Metro 2033 på very high og DX11 i full HD? come on. Der skal være en AMD/ATI 5970 til rådighed før det kan lades sig gøre, og CPU'en skal være en quad smiley

• #22   28. okt 2010 ærgerligt jeg har solgt det igen. Ellers ville jeg med glæde oploade en film med det smiley

• #23   28. okt 2010 Rasmus

Det skam nok med at finde test på nettet smiley Husk nu, at spil først er flydende hvis den ligger på 60 FPS, plus dit gamle 295 kun kan køre DX10 !!!

http://www.hardocp.com/article/2010/03/26/nvidia_fermi_gtx_470_480_sli_review/3

Min egen køre med cirka 20 fps. Det er med AMD X3 oc til 3,6ghz og så med 2 stk 5770.

• #24   28. okt 2010 er skam godt klar over jeg kører med DX10

og som jeg skriver længere oppe, er ligeglad med hvad min fps ligger på jeg trækker det i fuld grafik og i mine øjne er der igen synlig lagg og jeg havde alle de grafiske detaljer med.

• Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 6
    #25   29. okt 2010 Hej Alle. Jeg blev lidt nysgerrig da dette emne dukkede op. Har lige købt en Pc, den er selvbygget og indeholder flg.: Intel Core 2 Quad 9550 2,80 ghz,
    Corsair TR3X6G1600C9 6GB DDR3 ram, ASUS P5QQ3 Deluxe/wifi-AP@n,
    Club 3D CGAX-4850 Radeon, Samsung HD 320 GB 7200/16mb catche,
    Chill CP-520A4M 520W, Logitech G 15 tastatur og G5 mus. ALTSAMMEN 6 MDR.
    GAMMELT. Med garanti og kvittering. Er det noget der dur og hvad skal man give for sådan noget. Har lavet research på alt, og det har været yderst positive anmeldelser. Skal dog lige indskyde at den ikke absolut skal bruges til at game med, mere sådan for at være fremtidssikret hvis i forstår - bare luk op og sig jeres mening. Vh. Allan

• #26   29. okt 2010 Allan R - Jeg vil nok sige grafikkortet er lidt sløjt smiley

• #27   29. okt 2010 En gamer PC er en PC som kan køre spil, ikke en skid andet, hvis folk påstår at der ligger visse faktore ind, så det løgn..

MEN folk i dag har min krav til Pc'er / Gaming, også fordi nye spil trækker mange kræfter..
    Det det hele kommer an på er faktisk dette, hvad har du behov for, og hvad skal du spille og så finder man det billigste hardware i en nogen lunde kvalitet og til god pris self og bygger din egen så du ikke bruger en mil på noget du aldrig kommer til at bruge fuldt ud..
    Jeg vil helst have noget der rykker røv og er fremtids sikret så jeg ikke skal bruge så mange penge til at udskrifte til andet om 2 år..
    Jeg trækker selv Fallout og alle andre på full med ALT! slået til, jeg har givet ca 4500kr for mit med nogen af komponenterne er brugte.. ink. 22" samsung 120hz skærm Raptor 10.000RPM harddisk..

Jeg ser helt at et kabinet er gemt, ingen larm, ingen lys og andet (efter min mening) Grimt diller daller som bare sluger strøm for at lyse en PC op??
    Jamen sidder man og kigger på ens kabinet, eller kigger man på skærmen ?
    Jeg ville godt have presset hele mit system ned i en konvolut, men pt. har jeg et plexi kabinet med blåt lys i blæserne som jeg fik gratis af en ven. Men det bliver udskiftet til et fedt Antec med 120mm blæsere i front, bag, side og top ingen lys og søvfilter i side og front.. Støvfilter er et musthave, det er noget af det vigtigste, for hvem af jer renser jeres pc hver anden uge for støv?
    Støv er tit årsagen til komponenter fiser af.

Jeg har lige haft en PC er som skulle laves, det var en
    Intel C2D 2.66
    2GB Corsair DDR2 ram
    8600 BFG OC 512MB
    og det er alt hvad der skal bruges til at køre Half Life Source, dvs det er en gamer pc, den er godt 3-4 år nu..

• Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    okt 2010

#28   29. okt 2010 Til Ostepusheren. I forhold til det jeg kører med i dag MSI nxt geforce 8500 gt, så må dette da siges at være en kraftig opgradering. Jeg skal jo heller ikke bruge den til at spille Crysis er WoW på fuld styrke. Men som jeg spurgte om i tidligere indlæg: Hvad skal jeg give for sådan en sammensætning som beskrevet, eller hvor mange kilo er det værd?
    Vh. Allan

• #29   29. okt 2010 Allan R: hvis du skal købe et helt nyt system skal du nok forvente bruge omkring 5-6000kr hvis alt købes for nyt..

• #30   29. okt 2010 ov jeg tror jeg har misforstået et eller andet der =)

• #31   29. okt 2010 syntes det er et fint system du har nu, men ja jeg er mere til nvidia GTX4xx serien.

• Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    okt 2010

#32   29. okt 2010 Til Tonni J: Ja du misforstod lidt, ved godt at Nvidia 4 serien rykker vildt, men for de 4 kilo jeg har givet for ovenstående, så synes jeg det er en god handel. Når jeg ser på hvad jeg kan få for 6 kilo hos den lokale, ja så er det her meget bedre.

Til Ostepusheren: Så må du da godt lige give et svar tilbage - altså
    Vh. Allan

• Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 159
    #33   29. okt 2010 en gamer pc har i7 900 serie, 58/68 amd grafik, min 6gb ddr3, ssd, vandkøling/low noise air.

• #34   29. okt 2010 Allan R - Tjah, du har da ret i det er en opgradering i forhold til hvad du havde, og tror da også 4k er en ok pris...

Baboom's Haj ! - Fuldstændig enig, desværre...

Casper S - Hvorfor skal den ha' vandkøling/low noise air? Det siger da intet om ydelsen?

• Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    okt 2010

#35   29. okt 2010 Hej Alle. Hvis I møder navnet Mads Mathiesen fra Nyborg, så hold jer fra ham, han er uhæderlig og svinsk, Jeg skulle have købt ovenstående af ham, men så viser det sig, at han har solgt til anden side, SÅDAN NOGET PISSER MIG RIGTIG MEGET AF - undskyld mit ordsprog.
    Vh. Allan

• #36   29. okt 2010 Der ser ud til at der er flere definitioner af en gamer PC afængig af hvem man spørger. Vandkøling er jo ikke NØDVENDIGT på en PC med mindre man overclocker sin CPU voldsomt, eller bare vil undgå larmen fra den normale blæser. Som sargt ovenover, har dette intet indflydelse på ydelsen kontra en anden maskine der er skruet ordentligt sammen. Og med de lave priser man i forvejen har på CPU'er med en mere end godkendt performance, er der slet ingen logik i at sidde og maltraktere sin gamle CPU for at få den til at yde 300% af std ydelse, uden den brænder sammen.

Min kammerat gav over 12.000kr for en rigtig lækker gamer maskine, selv ram blokkene var der køling på. Min maskine til den kvarte pris kører mindst ligeså godt rent ydelsesmæssigt, det var SÅ få steder man kunne mærke forskellen, at han selv måtte indrømme at det var spild af penge og mest for lirens skyld han fik 4 blæsere, bling bling kabinet, køleplader på ram blokkene, osv osv....

Hvis en computer der kan trække de fleste nyere spil uden videre problemer, hvad er det så hvis det ikke er en gamer PC??

en kontor maskine ??.... Jeg vil stadig tillade mig at kalde min maskine en gamer PC, på trods af den er 3 år gammel, og ikke blev købt dengang med den nyeste HW på markedet, men kun den høje ende af middelklassen. Den kan spille farcry og crysis, fear 1 og 2 uden de store vanskeligheder, men dog ikke ved fuld opløsning med ALLE grafiske lækkerier sat til det højeste høje. Og hvor STOR forskel er det i sidste ende det drejer sig om, hvis man lige sætter opløsningen en smule ned, og laver lidt om på faderen så man ikke kan se de bittesmå detaljer 1000km væk inde i et spil.

• #37   29. okt 2010 Youre yet to know:

Overhovedet ikke. Prøv lige at læse teksten igen smiley

Kommentér på:
Jeres defination af en gamer pc?

Annonce