{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.562 visninger | Oprettet:

Knogle
Knogle
Tilmeldt:
28. apr 2009
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466

Hente filer fra "defekt" computer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bærbar, der ikke fungere mere, jeg kan kun starte op i fejlkonsol (dos), den siger at filen "system" er beskadiget.
Installations cden virker tilsyneladende heller ikke, jeg kan ikke finde filen på den.
Jeg vil gerne have nogen filer ud af den, inden jeg formatere den, men jeg kan heller ikke kopiere til usb-drev.
Kan jeg på nogen måde forbinde den med min stationære, og så hente filerne herfra?
Eller er der andre muligheder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hente filer fra "defekt" computer
  • #1   23. okt 2010 Du tilslutter den bare med sata strøm og data kabel, whupti.

  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #2   23. okt 2010 Sata strøm?
    Data kabel?


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #3   23. okt 2010 Det er en gammel HP.
    Den omformer, er det bare et kabel, der gør at den kan sættes til den stationære?


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #4   23. okt 2010 Er harddisken lige til at tage ud, eller skal det hele skilles ad?


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #5   23. okt 2010 Er det bare sådan en her, jeg skal købe => (link fjernet)

  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #6   23. okt 2010 Hvordan flytter jeg filerne over til den stationære, uden at skulle skille det hele ad.
    Jeg kan åbenbart godt lave forbindelse med et netværkskabel mellem dem, hvordan kommer jeg ind på harddisken på den bærbare (fra den stationære)?


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #7   23. okt 2010 At bruge en omformer som den Prysse linker til kræver flere ting:
    1. Det skal være en IDE disk i den bærbare.
    2. Du skal bruge en stationær computer for at kunne trække data ud (og det kan være en større opgave)
    3. Der skal være et ledigt IDE stik i den stationære du skal bruge til at trække data ud.

    Hvis det er en SATA disk, så vil det passe direkte i den stationære, HVIS den har et ledigt SATA stik, samt et strømstik til dette.

    Det sikreste er en USB-converter, de er dog noget dyrere, hvis man fx. køber dette kit:
    (link fjernet)
    Så kan man slutte stort set alle typer harddiske og optiske drev til du finder på markedet idag. Og denne virker fortrinligt.


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #8   23. okt 2010 For at trække data ud via et netværkskabel, så kræver det at du kan starte din pc op, du kan eventuelt gøre det med en såkaldt Live-cd, hvor du så kan starte din pc op i Linux og kopiere dine data ud på et usb-drev, eller over netværket.

    http://www.livecdlist.com/


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #9   23. okt 2010 umiddelbart ville jeg tro Ubuntu live cd ville kunne gøre det, men det er mere avanceret end det er at pille disken ud.
    Men hvis du har en cd (eller usb-drev), så kan du komme igang med det samme, ved at bruge en af disse.


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #10   23. okt 2010 Casper L
    Det står i emnet.

    Den tænder fint, det eneste problem er at nogen systemfiler er beskadiget, og installations cden giver mig kun 2 muligheder.
    1. At gen installere windows xp, (så vil den slette alle de gamle mapper og filer)
    2. At starte i fejlkonsol

    Jeg vil derfor gerne have de filer ud, uden at skulle skille den ad, og så formatere den bagefter.


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #11   23. okt 2010 Brian D
    den kan godt startes op, men jeg kan kun kopiere en fil ad gangen, og ikke til flytbare medier.
    Ellers havde det jo været nemt.

    Jeg vil lige prøve at se på dit link, Tak for hjælpen smiley


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #12   23. okt 2010 Hvordan kan den startes op hvis der er fejl i systemfiler?

    Ellers kan den vel startes op i fejlsikret tilstand, der burde du kunne kopiere filerne (tryk F8 under opstart).
    Men prøv at bruge en live-cd, så kan du hente dataene som du vil. Alternativet er at tage disken ud af maskinen og sætte den til en anden.


  • Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #13   25. okt 2010 Den kunne heller ikke startes op i fejlsikret tilstand, kun i fejlkonsol.
    Jeg løste problemet, med en gen installation af Windows xp, det betød så også at det hele skulle opdateres bagefter, og firefox +diverse installeres igen.


  • #14   25. okt 2010 Jeg havde problemer med min gamle computer. Det viste sig at mit motherboard var gået død. Jeg havde en helt masse billeder liggende på som jeg for alt i verden ikke ville miste (og vi behøver ikke nogen kommentarer omkring dette).
    en af mine kammerater sagde at han da godt kunne flytte min harddisk så han flyttede den bare over til en anden computer og vupti så var alle mine data reddet...


Kommentér på:
Hente filer fra "defekt" computer

Annonce