{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.149 visninger | Oprettet:

Tim L
Tim L
Tilmeldt:
29. jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21

Tilklipning af Onfone SIM-kort? {{forumTopicSubject}}

Hej alle Baboom'ere ; )

Jeg har en en ubrugt og oplåst iPhone 4 til at ligge i skuffen og på lørdag bliver mit SIM-kort fra Onfone aktiveret. Onfone leverer desværre ikke MINI-/MICRO-SIM-kort endnu, så jeg får tilsendt et ganske normalt SIM-kort. Jeg har hørt om mange der har tilklippet deres SIM-kort for at det passede ind i deres iPhone 4. Nogen har haft held og andre ikke. Det er noget med, at de forskellige SIM-kort fra de forskellige udbydere og forskellige abonnementer har forskellig størrelse chip (desto større chip, desto mere besvær).

Så mit spørgsmål til Jer er;

Er der nogen der har erfaringer med tilklipning af Onfone SIM-kort?
Eller kender nogen der har en iPhone 4 med Onfone på?

På forhånd tak for Jeres svar.

Mvh
TL


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilklipning af Onfone SIM-kort?
  • allan h
    allan h Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 651
    #1   23. sep 2010 (link fjernet)

  • #2   23. sep 2010 Tim hvis du lige griber knoglen og ringer til onfones kundeservice her imorgen så tror jeg godt de kan fixe et nyt micro simkort til dig. smiley

    Der er flere der har onfone og iphone 4g, nogen har tilklippet andre har fået mircosim


  • Tim L
    Tim L Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #3   23. sep 2010 Allan H.

    Tak for dit link.
    MEN!
    Jeg ved ikke om jeg har udtrykt mig godt nok, det SKAL være et Onfone SIM-kort. SIM-kort fra forskellige udbydere og abonnementer har forskellig størrelse chip, som beskrevet, hvilket gør situationen anderledes ved selve tilklipningen. Eksempelvis skulle chippen ved Telia's Xpress 1.0 være større, eller på størrelse med et helt MICRO-SIM-kort.

    o000o !

    Tak for dit svar.
    MEN!
    Jeg har snakket med Onfone. De vil sende en mail ud til samtlige mobilkunder hos dem, så snart de får MICRO-SIM-kort. De har aldrig haft det og så snart de får, vil kunderne få en mail, så iPhone 4 og iPad ejerne (måske andre mobilejere også, ved ikke) kan få deres gadgets i brug ; )

    Toby >

    Tak for dit svar.
    Neeeej, du har nok ret. Men alligevel. Alternativet er, at jeg skal gå rundt med min gamle Sony Ericsson K800i, MENS min 4'er ligger i skuffen og tilstøver. Haha ; D


  • Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 584
    #4   23. sep 2010 Jeg klippede mit CBB til, da der gik et par dage inden jeg ville få mit micro.
    Brugte den her: http://www.buy-microsim.com/pub/How%20to%20make%20MicroSIM%20-%20EN.pdf
    Super nemt! Bare print skidtet i 1:1 og klip efter opmærkningerne. - Eller følg vejledningen der på smiley


  • Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 584
    #5   23. sep 2010 Har i øvrigt aldrig hørt at chip-størrelse skulle variere alt efter udbyder.

  • #6   23. sep 2010 Der er 32k og 64k som er de 2 mest brugte størrelser

  • Tim L
    Tim L Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #7   23. sep 2010 Ham D.

    Orv manner. Tusind tak for link, det kunne jeg bruge til noget. Nogen konkrete længder, yes!

    Og jo jo. Den er god nok. Jeg sad så sent som i dag med to SIM-kort. Et nyt fra Telia's Xpress 1.0 og et fra TDC. Chippen fra Telia var betydeligt større, hvilket automatisk vil gøre det mere risikabelt at klippe i det, hvis du forstår. Men jeg ved slet ikke hvordan et SIM-kort fra Onfone ser ud, så jeg er spændt.

    Håber jo bare det en lille chip der sidder i ; )


  • Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 584
    #8   23. sep 2010 Selv tak smiley

  • søren M
    søren M Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 62
    #9   7. jan 2011 Det er en lille chip smiley er selv Onfone kunde

Kommentér på:
Tilklipning af Onfone SIM-kort?

Annonce