{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
333 visninger | Oprettet:

Netværksproblem - 2 pcér samme ip ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Har haft en del problemer med mit netværk i lang tid..

Den ene computer kører over kabel og den anden over trådløs..

Routeren er en linksys...

Men når min bærbar er tilsluttet og den anden computer startes, så har den adgang til internetttet , men det forsvinder efter 2 min..

Jeg tror at begge computere kører over samme ip (har ikke forstand på det)

De er sat til automatisk ip begge to..

Hvad skal jeg lige gøre ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Netværksproblem - 2 pcér samme ip ?
  • #1   19. aug 2007 kontrolpanel> netværksforbindelser dobbelt klik på ikonet lan forbindelse... tryk understøtelse og detalier ip og undernetmaske samt standard getaway skriver du ned..

og går ind i generelt egen dobbelt klikker på egenskaber ruller ned til internet protokol tcp/ip og klikker egenskaber

og vælger brug følgene ip så indsætter du det du skrev ned før og ipén laver du det sidste tal om. så de ik køre på samme ip mere de 2. det samme nr laver du ved begge og så virker det.-.. har selv 4 computere på netværk og det funker..

smiley moooojn

• #2   19. aug 2007 begge computere kan ik køre på samme ip hvis de står til automatisk ip, er din router sat ordentlig op ? kører selv med linksys, trådløs og en med kabel, det fungere fint.

• #3   19. aug 2007 Kommer også an på hvilken linie i har ind. Hvis du fx. på et sted hvor linien ind også er delt som fx i en etageejendom. Så kan der være en konflikt mellem din router og husets. Derfor sætter du den op til at køre fast ip..

Ellers så prøv at hoppe ud i roden og lave en release og renew... Det virker nogengange...

• #4   19. aug 2007 OKay, jeg forsøger mig lidt frem..

Mike N - Hvad er dine sittings så ? Øhm, man kan lave en fil, som gemmer ens installeringer.. Tænkte på om du vil sende sådan en ? :-S

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

• #5   19. aug 2007 telefonkabel - router - router med trådløst....

Det har før virket !

• #6   19. aug 2007 Har du 2 routere?

En router lige hvor linien kommer ind og så en med med trådløst?

• #7   19. aug 2007 Ja, en som fulgte med da vi fik internet, men det er kun ën port i, så vi købte en 4 ports og trådløs..

• #8   19. aug 2007 Tror du har problemet her. Nogengange arbejde routere på samme ip. Så vil du have en konlikt. Du skal ind på routeren og lave ipen om på den. Du kan få meget hjælp, hvis du ringer til den hotline der er til routeren.

Ellers så prøve at gå ind på "kør" i menu start - Skriv cmd

derefter skiver du i roden. ipconfig/release

og derefter ipconfig/renew

Det er muligt at det hele har været sat op til at virke før, men hvis du fx får slukket for din router, så er der mange der sletter de ændriger der er lavet og går tilbage til fabriksindstillinger...

Kommentér på:
Netværksproblem - 2 pcér samme ip ?

Annonce