{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

Canon EOS 500D - Uendelig Lukketid? {{forumTopicSubject}}

Hey Baboom.
Jeg har lige købt et Canon EOS 500D, som i øvrigt kan anbefales rigtig varmt smiley
Der kommer den der meteor "storm" i nat, som mig og min far gerne vil ud og tage billeder af, hvis vejret er godt nok til det. Vi har prøvet at finde ud af noget med uendelig lukketid, altså hvor man trykker for at åbne lukkeren, og trykker engang igen for at lukke lukkeren. Kan man det på et Canon EOS 500D?
Indtil videre har jeg kun fundet noget med 30sek, som er max, og så noget der hedder "BULB", hvor man skal holde knappen nede så længe lukkeren skal være åben....
Hvis vi skal have kameraet til at stå en halv times tid med lukkeren åben, på et stativ, så kan man sku ikke sidde og holde knappen inde hele tiden smiley
Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canon EOS 500D - Uendelig Lukketid?
  • Claus K
    Claus K Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 23
    #1   12. aug 2010 Det er BULB du skal bruge. Prøv at se om du kan finde en indstilling hvor du kan indikere om du skal holde knappen nede, eller om du kan angive åbn/lukke med ét tryk pr. gang.

• #2   12. aug 2010 hmm ja, men jeg har næsten være hele kameraet igennem... også brugsanvisningen.... smiley
    Men jeg vil lige prøve og kigge på det smiley

• #3   12. aug 2010 Der skal du købe en trådudløser for at kunne bestemme en lukketid på over 30 sek, uden at skulle stå med fingeren på udløseren hele tiden.

• #4   12. aug 2010 sikker ?

• Just Me ?
    Just Me ? Hjælpe-administrator

Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.384
    #5   12. aug 2010 Du skal bare skruge Likkertiden ned på BULB
    Og hvis du ikke har en Trådløs Tricker. så skal du stå med fingeren på den i det tid du nu vil ha den skal holde lukkeren åben...

En Trådløs tricker kan fåes forholdsvis billigt på ebay eller på nettet...

• #6   12. aug 2010 Det behøver ikke engang være en trådløs tricker, du kan også sagtens bruge en med ledning, da du kan låse udløser knappen på den.

Det er fx sådan en her du skal bruge :
    (link fjernet)

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
    #7   12. aug 2010 Ellers så prøv, at smide spørgsmålet på denne side: (link fjernet)

• #8   12. aug 2010 Jamen jeg skal jeg bruge det i nat s:

• #9   12. aug 2010 Har selv prøvet det.
    Jeg mener ikk det kan lade sig gøre. Man skal have en remote med kabel sat til Kameraret.
    Så slipper du også for nogen form for rystelser, da du slet ikk røre ved kameraret smiley

Ebay kan de fås så billigt! Lad være med at smid 500+ kr efter en fra Canon.

• #10   12. aug 2010 Min fars kollega eer også fotograf i sin fritid.
    Han tager tit billeder af lyn, og også stjerner osv. Og hans kan heller ikke tage billeder med uendelig lukketid. Han har heller ikke noget kabel / fjernudløser, så han plejer også at bruge 30 sek billeder smiley

• #11   12. aug 2010 Det kan man også godt, kræver bare at der sker noget i den 30 sekunder man eksponere smiley

Jeg vil anbefale dig at bruge et par hundrede kroner på en fjernudløser med kabel, købt uoriginalt. Det for du MEGET glæde af til sådanne optagelser.

Kommentér på:
Canon EOS 500D - Uendelig Lukketid?

Annonce