{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.949 visninger | Oprettet:

lag i spil jeg tror det er minne ram {{forumTopicSubject}}

Hej i får lige hvad jeg har i min pc først.
Styresystem: Windows 7 Home preium 64bit...
Processor: Intel (R) Core(TM) 2Quad CPU Q8300 2.50 GHz.
Ram: 4GB (DDR2). de her ram er ca 2 år gammel de er fra en billig HP computer fra expert.
Grafikkort: ATI Radeon HD 5770 1GB DDR5. Jeg har den nyeste driver...
Bundkort: http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=7vTrhQ6JvyI0MitJ .
bundkortet kan kun styre (ddr2) ram.

Det er sån at jeg simpelhem lagger i minne spil. Altså hakker det er computer lag.

Jeg lagger i Grand theft auto iv.
APB All Points Bulleti.
Sniper ghost warrior.
Battlefield bad company 2.

Og alle mulige andre spil. Det er jeg jo selfølige ked af. Og jeg vil gerne have hjælp.. Når jeg kører i bil i APB. Så giver den sådan nogen små hak/lag ind imellem.
Og når der sker store ekplisjoner. Vis en bil der springer i luften. Og jeg kigger på den imens. så lagger den HELT vildt!. så er det som om den sejler vis i forstår?...
og nej der er ingen fejl i computeren. Jeg har haft den været oppe i butikken og fået checket den. der hvor jeg fik den byggede op Der er ingen fejl i. heller ikke i grafikkortet.

Jeg tror simpelhem det er fordi jeg har for langsomme ram?.. for det første.. De er mega gammel. ca (2år). og for det andet så har jeg taget rammene fra en billig HP computer som jeg har haft engang. Og som jeg har byggede op...

Og jeg har formaterede den igår. Og den bliver simpelhem ved med at lagge.

Jeg har gjordt mit bedste for at forklare jer hvordan jeg lagger. Og brugt meget tid på det her.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Og at hvad i tror der mangler i min pc... Som sagt jeg tror det er minne (ram).
Jeg har tænkt på at købe 2 GB mere. og putte i.
håber i kan hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lag i spil jeg tror det er minne ram
  • #1   2. jul 2010 Også når jeg er ind i spillet.
    Så arbejder mine ram på 3GB og så er der kun 1 GB plads ledig.

• #2   2. jul 2010 Hvilke ram er det ?

Jeg kører Battlefield: Bad Company 2 og Call of Duty: Modern Warfare 2 i 1920x1080 med 2GB 1066Mhz, så det er ikke altid mængden det kommer an på..

Jeg kunne godt mistænke dem for at være et par 667Mhz, når de, som du siger, kommer fra en billig HP maskine..
    Er dette tilfældet vil jeg råde dig til at købe 4GB 800Mhz som minimum, og gerne et par 1066Mhz smiley
    Jeg kan anbefale OCZ Reaper eller Corsair Dominator.. Det er nogle virkelig lækre ram..

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 617
    #3   2. jul 2010 gå ind på edbpriser.dk også ind i deres forum så får du helt sikkert den bedste hjælp du kan få hvis du ellers laver et ordenligt indlæg med en god overskrift.
    Jeg er næsten 100% sikker på det er den CPU den er jo meget lille kun 2,5ghz og selvom det er en quad core så kan du ikke bruge det til ret meget i spil da det kun er meget få spil der kan bruge mere end 1 kerne i spil og de spil der kan, kan kun bruge 2 kerner (tror der 1 eller 2 spil der køre med 4'er), så til spil er det altid best at gå efter GHZ, men nu er du jo heldig at en intel quad OC'er (overclocker) rigtigt godt så jeg vil råde dig til at købe nogen ram f.eks (link fjernet) de behøver ikke at være så dyre selv de normale kingston (link fjernet) kan bruges køb 2x2gb uanset hvilke ram du vælger også en god cpu køler også finde en der gider OC for dig så skulle den hurtigt kommer op på 3GHZ og hvis du presser den så når den også 3,5GHZ (ikke med de billige ram) men 3ghz skulle være nok ellers skal du købe en ny cpu på nogen flere ghz, læs evt dette http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/08/07/13/9961667

J. F
    nej selv om det så er 667mhz er 1066, 1333 eller 1600 mhz ikke ret meget hurtiger (ikke noget du kan mærke kun måle) hvis det ellers kun eller MHZ der er forskel på (altså de samme ram bare 1 i 667mhz og 1 i 1600mhz)

• #4   2. jul 2010 Ram er nok det mindst vigtigste i en computer nu til dags

• #5   2. jul 2010 Jeg tror ikke det er dine ram, men hel baduljen det er galt med...
    Spillet Battlefield BC2 og APB, lagger generelt, de små lag du får når du kører bil osv i APB er simpelthen lag i spillet, og ikke din pc der gør det, det samme med battlefield 2. det er også ret hårdt!
    Hvis du vil op og eliminere de ting så meget som over hovedet muligt, så skal du ha dig noget nyt grej! Core i5, ddr3 ram og et bundkort til at klare det !
    Ellers kommer du sq ik til at spille lag fri.

• #6   2. jul 2010 Ja okay. david.

J.F. Ved ikke hvor hurtige de er.

• #7   2. jul 2010 Simon L
    Jeg har ikke sagt han skal sætte ekstra ram i, der er hurtigere.. jeg siger han skal droppe de gamle og sætte nye i..
    Jeg kunne tydeligt mærke forskel på mine 800Mhz og mine 1066Mhz..

Derudover udnytter BF:BC2 faktisk 2 kerner på din CPU, og det samme gør MW2, så det ville undre mig hvis APB ikke gør det.. - Har aldrig prøvet det, så tror det faktisk ikke..

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#8   2. jul 2010 J. F
    det siger jeg jo heller ikke, det jeg skriver er at hvis han skal OC så skal der nye ram i IKKE flere men nye ram der OC'er bedre, at du kunne mærke forskel på 800mhz og 1066mhz er på INGEN MÅDE MULIGT med mindre at din ene ram block har været brændt af så du kun har haft det halve ram, og ja ved godt de spil du siger køre med 2 kerner har jeg sagt andet?? jeg siger det kun er FÅ spil der køre med 2 kerner (flere af de nye spil bliver selvfølgelig lavet til flere kerner) det jeg siger at det er dumt med quad core (4 kerner) da kun 1 eller 2 spil kan bruge det (at jeg har hørt om) hvor imod mange af de nye spil bliver lavet til 2 kerner

• #9   2. jul 2010 Simon L
    Og fordi der ikke er særlig mange spil der udnytter det, så er det dumt ?
    Hvorfor skal han OC ? - Det har ikke sagt noget om, på noget tidspunkt..

Jo jeg kunne mærke forskel på ydelsen i MW2, fra 4GB 800Mhz til 4GB 1066Mhz.. - Og jo, det er skam muligt, hvorfor skulle muligheden ellers være der for at opgradere?
    Med 1066Mhz kan jeg køre i 1920x1080 med alt eye-candy og AAx4 med en FPS på 75-80 alt afhængigt af map..
    Med 800Mhz kunne jeg kun køre AAx4 med FPS på omkring 25-30, - hvilket gør at det lagger..

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#10   3. jul 2010 1. fordi han ikke kan udnytte 4 kerner er det så svært at forstå??? så er det kun hvis han bruger den meget til video og billed redigering men det har han jo ikke sagt noget om og derfor vil 2 kerner på flere GHZ være meget bedre til spil.

2. nej rigtigt, men hvis han vil køre de spil uden lagg så skal han ha flere ghz derfor skal han OC ellers købe en ny cpu på flere ghz (som jeg også sagde)

3. det jeg tror stadig ikke på det der må have været noget andet galt, havde du kørt en ram test på dine gamle om nye ram??? ellers skulle du gøre det hvor at se om det kunne være dine gamle ram der var brændt af, og så stor forskel for du ikke engang, hvis du går fra 2gb og op til 4gb så løg og latin siger jeg bare ellers lav lige en tråd på edbpriser.dk og giv et link i denne tråd, hvis de siger du har ret giver jeg dig 1000kr, og grunden til at man kan opgradere er stort set kun for oc'er de skal bruge flere mhz, men du kan jo selv se her hvad MAZ B skriver http://forum.edbpriser.dk/forums/t/119127.aspx så med den cpu vil han ikke kunne udnytte mere end 800mhz uden at OC (når det er ddr2 ram) men hvis han så skal OC så skal han op på 1333mhz max,

så ifølge alle test og andre pc nørder lyver du eller som jeg tror bare mangel på viden om noget du ikke skulle ha udtalt dig om.
    ja undskyld bare mit morgen pis

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#11   3. jul 2010 Ps. fik du sammen med opgraderingen af dine ram nyt windows?? fordi det kan også have noget at sige, da windows med tiden bliver langsommere derfor anbefales det at geninstallere windows hvert år for at holde ydelsen oppe

• #12   3. jul 2010 Simon L

Jeg tror jeg ved præcis lige så meget om hardware som du gør.. Og skal du have en udtalelser fra rigtige nørder skal du ikke bruge EDBprisers forum, da det er fyldt med folk der tror de ved noget..
    Så skal du bruge www.hwt.dk - det er der nørderne holder til,

Men ja, han kan sagtens overclocke hvis han kan finde ud af det, men så skal du også til at forklare ham hvordan han gør den slags.. Og går han igang med at overclocke en Quad-core, og ikke ved noget om det, så er sandsynligheden for at ødelægge den desværre lidt for stor.. Kølingen i sådan en stock-pc er sjældent alt for god, og de standard kølere intel smider efter deres CPU'er er ikke en skid værd..

Jeg reinstallerer mit OS hver halve år, netop for at undgå at den 'sander til' og begynder at sluge alt for mange unødvendige rescourser... Og for at det skal være helt rigtigt, så kørte jeg også med XP på daværende tidspunkt, som ikke formår at udnytte mere end 3,25GB ram specielt overbevisende..

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#13   3. jul 2010 kender godt hwt.dk men syntes ikke de er så gode som edbpriser.dk og selvfølgelig er der mange på edbpriser der ikke ved en skid og det samme på hwt.dk men når man læser på et forum finder man hurtigt ud af hvem der ved hvad de snakker om og hvis man bare tænker sig lidt om ved man at dem der ikke ved en skid er ofte dem som ikke har skrevet ret mange beskeder i forum så hvis man bare lytter til dem der har skrevet nogen tusinde beskeder og op efter så er man 99,9% sikker på de ved hvad de snakker om.

derfor skrev jeg jo også at HVIS han skulle OC så skulle han have en ny køler og at han skulle finde en der kunne køre det for ham fordi man ikke kan forklare det ordenligt over nettet også være sikker på han gør det rigtige uden at ødelægge noget og der er ikke større sandsynlighed for at ødelægge en duel/quad core end med single core

også undre det mig at du ikke engang ved det om ram og at du siger at du kan mærke forskel også ENDDA SÅ STOR FORSKEL når alle erfaringer og test viser det modsatte

• simon l
    simon l Tilmeldt:
    jun 2007

#16   3. jul 2010 asus freak .
    måske fc jørgensen mener mht hvor mange mhz de køre.
    og hvad køre du med windows 7 oder was??? og når du går op i ram (altså kommer flere ram i) så skal man helst gange det med 2 altså har man 2gb i og vil have flere i går man op til 4gb og hvis du har 4gb i går man op til 8gb og med tripple channel starter man med 3gb så 6gb også 12gb men jeg har aldrig set et spil der bruger mere end 4gb ram (eller jo microsoft flight simulator x som bruger max 6gb) og har set en test hvor de testede 4gb vs 8gb og gæt hvad det var sku det samme de scorede dog var microsoft flight simulator x ikke med i den test men mange af de kendte spil var så som gta og MW2 farcry 2 og nogen stykker mere mener det var 12 eller 16 spil i den test

Kommentér på:
lag i spil jeg tror det er minne ram

Annonce