{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Vista {{forumTopicSubject}}

Windows Vista. Hvad er det lige det er og hvad går det ud på?

Er det noget som man kun kan have, hvis man køber computeren med vista på? Eller kan man købe Vista?
Jeg har ikke Vista på min com, men overvejer at få det. Vil det give flere GB på drevet? Eller ville det fylde enormt meget. Grunden er a jeg gerne vil have flere GB/mere plads på computeren, så jeg kan spille the sims 2 pets uden de fejl jeg får med spillet.

Sikke mange spørgsmål, og tak for hjælpen på forhånd:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vista
  • micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 166
    #1   31. jul 2007 Ehmm MS Vista = nyt Styresystem
    Hvis du døjer med plads mangel og fejl i spil er det ikke vista du skal skifte til.
    Det kræver både mere performance og plads af din computer.
    Og ja du kan sagtens købe vista seperat og installere det.
    Håber det var svar nok smiley

• #2   31. jul 2007 Vindows vista er xp opdraderingen, som følger med næsten alle de nye computere der blir købt .. !
    Men det er ingen problem at købe det uden en computer (:
    Ved egentligt ikke hvor meget det fylder, men hvis du mangler gb køber du da bare en ny harddisk ?
    Min lillebror har vista og er pisse træt af det, pga alle drivere til netværk osv. osv. ikke er lavet til vista endnu .. Så hvis jeg var dig ville jeg vente lidt med at købe det ..
    Har ikke ret godt styr på det vista sjov endnu, men håber du kan bruge det til noget ..

• #3   31. jul 2007 Tak for det:)

En ny harddisk. Er det noget man selv kan ordne? Og hvor sidder harddisken egentligt? Og det er da ikke der hvor alle mine ting og ´sager er?
    Ja, jeg er altså ingen nørd;)

• #4   31. jul 2007 hvis du skal have noget til spil som virker så windows 98-2000-me det er nok det bedste for det tager ikke så meget på din comp som xp og vista

• #5   31. jul 2007 harddisken sidder inde bag det jern der smiley men du skal lige vide hvis du køber en ny harddisk skla du osse vide hvad du laver og hvordan du sætter den i osv hvis jeg var dig ville jeg sætte den comp nørd på sagen istedet for ødelægge mere end gavne smiley

• #7   31. jul 2007 Skal lige siges at det er windows xp verition 2002..
    Acer Aspire 3000, bærbar

• #8   31. jul 2007 Som michael siger, du skal lige vide hvad du laver inden du går i gang med det, kender du ikke nogen der kan fikse det for dig ? (:
    Og jo det er der hvor alle dine dataer ligger på, men dem kan du jo flytte inden ..

• #9   31. jul 2007 så skal du slet ikke pernille og du skal slet ikke skrue i den hvis det er en bærbar og du ikke har forstand på det hehe smiley og tror nu at det er fordi din computer ikke er bygget til at trække det spil og det er derfor det køre dårligt eller lagger

• #10   31. jul 2007 Aarh det er en bærbar ..
    Så tror jeg, du skal finde et firma eller en seriøs nørd til at skifte den ..
    Hmm ..

• #11   31. jul 2007 Du kan købe en ekstern harddisk og sætte til copmuteren - mener at de fleste eksterne harddiske sættes til USB stikket. En ekstern harddisk er en boks du har at lægge ved siden af din computer - den er vel på størrelse med en mellemstor bog eller deromkring.

• #12   31. jul 2007 Men som michael siger, er jeg også lidt bange for den ikke kommer til at køre spil bedere af den grund ..

• #13   31. jul 2007 camilla h tror sq ikke sådan en fætter kan hjælpe på hendes problem men ja den giver plads:P

• #14   31. jul 2007 Det havde jeg ikke lige set i havde skrevet om - men i har nok ret, det skal være en ret stor og ny bærbar for at kunne spille spil - både mht. GB, Mhtz, grafikkort, lydkort m.m..
    Processoren har rigtig meget at sige når det kommer til spil..

• #15   31. jul 2007 Mammi har også sådan en acer der, hun har aldrig kunnet spille på den ..
    Så kan ikke se andet, end at den bare ikke er bygget til spil der kræver lidt mere end ingenting ):

• #16   31. jul 2007 camilla du er sq nok den første tøs der har nogen lunde styr på computer jeg har set smiley haha nice smiley

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#17   31. jul 2007 Ej det passer ik Camilla H
    Processoren Bruges nærmest kun når spillet loades ned til ramne... Grafikkortet og ram'ne er derimod det vigtigste..

• #18   31. jul 2007 Micki W: jeg skrev heller ikke at processoren er et vigtigste og påstod heller ikke at jeg er professionel på området. Deler bare de erfaringer jeg selv har haft og de ting jeg har fået af vide igennem tiderne når jeg har købt computere..

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#19   31. jul 2007 heh jaja fint nok .. jeg fortæller bare af min viden,.
    Da mange der købe ny computer køber den efter processoren, men alt i alt har den ( for det meste) ik ret meget at sige smiley

• #20   31. jul 2007 Nej, det ved jeg godt. Man skal tage alt det andet i betragtning - ellers gør man ikke noget godt køb. Men computeren virker langsom hvis man har en computer der er proppet til randen med spil og diverse andre ting som den skal køre og man så har en æld gammel processor - så vil det jo tage en krig.. smiley

• #21   31. jul 2007 det er jo processeren der er hjernen i hele computeren rammene gør at det går hurtigere for at tingene fra din harddsik kommer over i din processer også der fra kommer den videre til dit graf kort som så viser hvad du har fundet frem eller hvor det nu skla hen

• #22   31. jul 2007 WHOOLE .

Ja designet er federe. Jeg fik det dengang det næsten lige var udkommet og der kunne man ikke bruge MSN og alt muligt. håber sgu for vista at der er kommet et par opdateringer

• #23   31. jul 2007 Michael J: lidt det jeg ville frem til - fik vist ikke forklare det ordentligt smiley

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#24   31. jul 2007 Det er rigtigt michael J.
    Men Da processoren er super hurtig i forhold til at andet i hele computeren, er selv den dårligste CPU hurtigere end ram og Grafikkort. så udover FSB'en bliver optimeret sker der fakist ikke det helt store gennembrud ved en hurtig CPU med langsomt ( alt andet)

• #25   31. jul 2007 okay smiley men ikke helt måske ? det kan godt være jeg ikke forklare det ordenligt men hvis du har en ældre processer hjælper det ikke med 2 gb ram 1000 gb og det bedste grafikkort for din processer kan alligevel ikke følge med

• #26   31. jul 2007 Michael J: det var lige prøcis det jeg ville frem til.. så er vi jo enige.. smiley

• #27   31. jul 2007 nej alt skal jo self passe sammen micki ellers får du ingen ting ud af din comp

• #28   31. jul 2007 godt så så jeg alligevel heller ikke helt dum til at forklare til jeg skal være professer i stedet for mekaniker smiley

• #29   31. jul 2007 Vista er 10x federe end XP, kræver jo kun 512mb ram og maks 7Gb hdd plads :S

Det kan køre alle spil og alle programmer, har ikke prøvet et program eller spil endnu som ikke virkede! smiley

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#30   31. jul 2007 nej nej Det er omvendt. Din harddisc og ram kan ikke følge med din CPU. Så jo det ville hjælpe rigtig meget..

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#31   31. jul 2007 hvis i er enige er i ivertfald enige om det forkerte..

• #32   31. jul 2007 jep og steff tror sq ikke helt vista kan køre nogle af de programmer jeg køre nogen gange

• #33   31. jul 2007 Hmm okay, jeg har prøvet de nyeste samt spil der blevet lavet i 90'erne og de kørte i vista uden problemer... har måske mødt ét program som ikke gad, men ved næsten alle programmer/spil kan du hente drivere så det virker... det jo ikke vista, men spille og programmerne som skal virke til vista da det er nyere og ikke programmerne som skal virke til vista da det udkom smiley

• #34   31. jul 2007 Køb dig en ekstern hdd på 100-200Gb og sæt til samt 2 ram stænger på 1 Gb hver (2Gb)

Grafikkortet har lidt og sige i The sims, men de fleste onboard grafikkort kan godt tage the sims2 uden problemer bare der er nok ram! 512 er for lidt, men vil du have vista oven i, er 2Gb rigeligt da vista ikke kan tage mere end 2 Gb med mindre du køber 64bit versinen som er dumt!

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#35   31. jul 2007 ej det passer ik Vista kan tage lige så meget som Xp
    = 4 gb ram

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#36   31. jul 2007 nej ik hvis du laver en fysisk adresse udvidelse ( PAE)
    så kan du udnytte alle dine 4gb ram + grafikkort ram / øvrige steder

• #37   31. jul 2007 Vista bruger mindst 300mb ram ca. så 1 gb ram er nok itl vista HVIS du ikke spiller, men 2 Gb er mere end rigeligt da 32bit versionen ikke kan udnytte meget mere... går du op i 64bit versionen kan du så få 4Gb ram, MEN du skal bruge specielle drivere for at spil og programmer kan køre på 64bit, og ikke alle har fået lavet en driver til at kunne køre på det...

• #38   31. jul 2007 Hvorfor 4Gb når 2 er rigeligt? spillene loader måske hurtigere, men det kan ikke mærkes så godt, da det ikke har brug for mere end de 2...

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#39   31. jul 2007 Nej steff!
    det er ikke rigtig.. alle 32bit systemer kan udnytte 4 Gb ram i ALT MAX DVS. Incl Grafikkort ram lydkort mm.

• #40   31. jul 2007 Jamen hvorfor vil du have det når det ikke kan bruges? Spil har ikke brug for mere end 2Gb, har du 64bit versionen som er beregnet til mere ram, så kan spille godt bruge det, men du får intet ud af det,,,

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#41   31. jul 2007 Du siger bare vista ikke kan udnytte mere en 2 gb ram og det er forkert, om man får brug for 4 gb det er en helt anden snak.

• #42   31. jul 2007 DU kan sagtens få mere end 2 Gb ram til vista, men vista 32bit kan ikke udnytte det som vista 64bit kan, da det er lavet til at klare flere ram...

• #43   31. jul 2007 Hvad er foreskellen på RAM og GB?

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#44   31. jul 2007 jo det kan Det kan udnytte 4 gb ram jo... ( 3 gb almindelige ram+ alt det andet... og hvis man laver en PAE ( udvidelse) kan man udnytte alle 4gb ram + grafik osv

• micki m
    micki m Tilmeldt:
    maj 2007

#45   31. jul 2007 ram Er en fysisk ting ( random acces memory)... GB er en størrelse ligesom Kilo og gram

• #46   31. jul 2007 Ram er computeren hukommelse, jo mere desto hurtigere loader den programmer osv...

Gb er bare en betegnelse af størrelsen som Gram og kilogram...

Her er det bare Byte, Kilobyte, Megabyte og Gigabyte

Kommentér på:
Vista

Annonce