671 visninger
|
Oprettet:
Sony ericsson satio? {{forumTopicSubject}}
ja, jeg overvejer lidt at købe den nye SE Satio.. er der nogen der har kendskab til den, og kan fortælle mig både positivt og negativt om den? Kan den kobles på et trådløst neværk i huset herhjemme, så man kan gå på nettet som på en computer? er der gps i telefonen osv osv? på forhånd tak..
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 527
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 66 Svar: 495
men tag ned i din nærmeste TDC butik og afprøv den..
nov 2007
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 5
og mange tak for alle jeres svar!
sep 2008
sep 2008
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 527
Sony Ericsson er med Satio sluppet godt fra touchdelen, hvor alt er fingervenligt, og hvor menuer og programmer reagerer øjeblikkeligt. Brugerinterfacet er heller ikke smurt ind i widgets eller eyecandy - "keep it simple stupid" (KISS-princippet) fungerer i dette tilfælde forbløffende godt (kilde mobilsiden)
Dens touch er ikke dårlig efter min mening og har kikket rundt på nettet og taget to meninger med her osse
sep 2008
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 19 Svar: 362
Jeg har selv lige købt en Satio, og aldrig har jeg været så begejstret for en telefon. Skærmen er hamrende skarp, den har en god, kraftig lysstyrke og god touchrespons. En stylus er unødvendig, den fungerer overraskende godt med en finger.
Lyden er også i topklassen, kun én højttaler men den spiller sgu godt. De medfølgende høretelefoner er helt fine til den almindelige forbruger, men intet at råbe hurra for.
Kameraet er vildt. Sindssygt gode billeder, mange fede funktioner som fx BestPic kendt fra Sony's Cybershot kameraer, hvor kameraet tager en masse billeder inden for få sekunder, og lader dig vælge hvilket du finder bedst.
SmileShutter har den også, og det fungerer virkelig godt.
Manuel fokus, kaldet 'Touch-focus' er en fed detalje - denne lader dig trykke på skærmen hvor du vil fokusere i billedet, og den gør det. Jeg prøvede denne funktion af med en dvd-boks i forgrunden og en gajol pakke i baggrunden, tog 2 billeder kort efter hinanden hvor jeg fokuserede på hhv. gajol-pakken og dvd-boksen i hvert billede, og det var meget tydeligt hvad der blev fokuseret på.
3D-acceleration er også noget Sony har gjort en stor del ud af. Fx kan den køre nogle iPhone spil, som fx 'Ferrari 3D Evolution' glidende og med fuld accelerometer understøttelse, hvilket vil sige at styringen foregår ved at dreje telefonen til den side du vil dreje bilen.
Disse spil skal dog porteres, hvilket er en kæmpe proces.
Satio er udstyret med en 600 MHz processor, 256 MB RAM og en 3D-grafikchip, så det er ingen overraskelse at den kører både spil og kamera så godt. Det er fx også muligt at tage billeder mens du hører musik, eller være på nettet og høre musik samtidig.
HVIS du ikke orkede at læse det hele kan jeg også gøre det kortere -
KØB DEN! Du bliver ikke skuffet.
- Dog skal jeg tilføje at jeg har hørt om tilfælde, hvor købere har fået en Satio som ikke har fungeret optimalt; disse har gået til deres teleselskaber, som ofte gør det at de fjerner al software fra telefonen, geninstallerer styresystemet (Symbian) og opdaterer telefonen. Efter sådan en omgang har jeg kun hørt folk sige, at telefonen har virket upåklageligt.
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 19 Svar: 362
Har I prøvet den på egen hånd, evt. gennem en ven er det åbenbart et uheldigt eksemplar I er stødt på.
Sony ericsson satio?