2.629 visninger
|
Oprettet:
Inaktivt simkort ? HJÆLP ! {{forumTopicSubject}}
Har en sony erricsson w715 , og har virket fint indtil idag, hvor den pudselig skriver inaktivt simkort ? :s og derved funger mobilen jo ikk'. men hvorfor gør den pludselig det ?
og hvad kan jeg gøre ved det ?
og skal siges simkortet virker fint i andre mobiler , så det er ikk fejlen (:
Mvh. Mejlby
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 11 Svar: 31
jan 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 100
Kontakt din teleudbyder og hav dit simkortnummer klar, så kan de se hvad årsagen er
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
Telefonen har du virket med den software som er deri, og den holder vel ikke bare op med at virke.
Dani, øhh hvad laver du så hos Telenor?
Hvis hans kort er spærret, ville det vel ikke virke i andre telefoner, vel?!
Arbejder IKKE i et teleselskab.
jan 2007
Jeg arbejder som supporter for telenorbutikkerne.
At det virkede fint i andre telefoner havde jeg ikke læst, men så er det sandt at det ikke skyldes en spærring fra operatørens side. Telefonen er måske simlåst, eller simkortet er af meget gammel dato.. Der er enkelte simkort som kun fungerer i ældre telefoner hvis de selv er af ældre dato..
jan 2007
sep 2008
Danni.
"Du dumper lige forbi en tråd for at disse de eneste mennesker der forsøger at hjælpe manden"
Hvad pokker er det for en hjælp, når den er forkert?
"Jeg arbejder som supporter for telenorbutikkerne." - Nå og?
Du lytter jo åbenbart ikke til hvad kunderne så fortæller dig.
"At det virkede fint i andre telefoner havde jeg ikke læst"
Nej, men du har åbenbart heller ikke læst det andet han skrev
Jeg kopierer det lige for dig "Har en sony erricsson w715 , og har virket fint indtil idag, hvor den pudselig skriver inaktivt simkort"
" Der er enkelte simkort som kun fungerer i ældre telefoner hvis de selv er af ældre dato.."- Ja, men det virkede jo indtil i dag, og det virker i andre telefoner, ikke. Så er det nok ikke fordi kortet et gammelt og ikke virker i denne model, vel?
" Du dumper lige forbi en tråd for at disse de eneste mennesker der forsøger at hjælpe manden - og det er alt du gør. Lad dog være med at være sådan en hoven pessimist og luk røven med mindre du har noget konstruktivt at sige."
Hvad var det egentlig du kom med af konstruktive ting?
Kim:
"JO det fucking hjælper at opdatere når telefonerne bliver sløve, ",
ja men hans telefon var jo ikke blevet sløv, den kunne ikke læse hans simkort. Den har kunnet det indtil i dag. En opdatering kan rette programfejl, så som at telefonen låser, genstarter og i den dur . men hvis den har kunnet læse kortet, bliver den ved med at kunne det. Programmet ændrer sig jo ikke.
sep 2008
Har JEG sagt at Danni har sagt at han skulle prøvet at putte kortet over i en anden telefon??
Læs lige indlæggene IGEN.
Du må rigtig gerne kopiere dem her...
sep 2008
Danni skriver:"når telefonen siger 'inaktivt sim' er det oftest fordi det er spærret for både ind- og udgående trafik (evt. ved manglende betaling, tyveri spærring etc), eller det kan være fordi simkortet ikke er i brug til et nummer."
Hvortil jeg svarer:"Hvis hans kort er spærret, ville det vel ikke virke i andre telefoner, vel?!"
Er du nu med?
sep 2008
Jeg skrev :"Hvis hans kort er spærret, ville det vel ikke virke i andre telefoner, vel?! "
Det er IKKE det samme som at jeg siger, at Danni har sagt det, vel.
Trådstarter siger, at hans kort virker i andre telefoner.
Danni siger, at kortet nok er spærret.
Dettil svarer jeg (skærer det ud i pap), Danni, hvis hans kort er spærret , kan det ikke bruges overhovedet. Kan du så forklare mig, hvorfor kortet så kan virke i andre telefoner?
sep 2008
Hvis man vasker gulv, eller pakker reklamer for Telenor, er man jo ikke teleekspert. Det at man er ansat i et firma gør ikke, at man kan udtale sig om alt, eller at man har en masse viden.
sep 2008
Trådstarter spørger om, hvorfor hans kort ikke længere virker i den telefon som det har gjort i hele tiden, med godt i andre.
Det er jo ikke spærret som Danni foreslår.
At han skal ringe til selskabet er jo klart for enhver, men ikke det som spørgsmålet går på, nemlig, hborfor kan telefonen ikke læse kortet længere, og hvordan løser han det problem.
sep 2008
sep 2008
jan 2007
Hvor pokker hoppede kæden af for dig?
"Hvad pokker er det for en hjælp, når den er forkert"
Måske du lige skulle prøve at læse en tand længere nede, hvor jeg jo netop beskriver at jeg havde overset den del, hvor han skriver at han havde forsøgt at sætte simkortet i andre telefoner. Dét taget i betragtning - så var mit svar korrekt.
Og selvom det havde været forkert, trods den del jeg havde overset - så forsøgte jeg da stadig at hjælpe, modsat dig.
"Nå og? Du lytter jo åbenbart ikke hvad kunderne så fortæller dig"
Nej, det er fuldstændigt korrekt, for jeg taler ikke med slutbrugerne. Jeg taler udelukkende med medarbejdere i butikkerne. Men hvad pokker har dét at gøre med det svar jeg gav Mejlby? Igen vil jeg lige understrege, at det jeg skrev rent faktisk var korrekt - HVIS jeg ikke havde overset den sidste del.
"Nej, men du har jo åbenbart heller ikke læst det andet han skrev"
Jo, det havde jeg læst - jeg skrev jo netop det kunne skyldes, at operatøren havde spærret hans telefon for ind- og udgående trafik. Telefonen kan så ikke fange net på det pågældende simkort, og vil så blive 'afvist' af telefonen, hvorfor den meddeler at simkortet er inaktivt.
Jeg kopierer det lige for dig "...og når telefonen siger 'inaktivt sim' er det oftest fordi det er spærret for både ind- og udgående trafik (evt. ved manglende betaling, tyveri spærring etc), eller det kan være fordi simkortet ikke er i brug til et nummer."
Du har dog en pointe i, at det ikke kunne skyldes et forældet simkort, hvis det samme simkort havde fungeret i samme telefon tidligere på dagen. Jeg tror jeg havde svedt den del ud, da jeg besvarede tråden anden gang - den tager jeg på min frakke
"Hvad var det egentlig du kom med af konstruktive ting?"
Ej, Nikki, nu gør du dig dummere end du er.. Håber jeg. Igen, vil jeg lige kopiere det for dig:
"Arbejder hos Telenor, og når telefonen siger 'inaktivt sim' er det oftest fordi det er spærret for både ind- og udgående trafik (evt. ved manglende betaling, tyveri spærring etc), eller det kan være fordi simkortet ikke er i brug til et nummer.
Kontakt din teleudbyder og hav dit simkortnummer klar, så kan de se hvad årsagen er"
Jeg kommer med noget konstruktivt ved at forsøge at hjælpe Mejlby. At det i dette tilfælde alligevel ikke var til særligt stor hjælp grundet den del af teksten jeg overså, vil da aldrig gøre det til noget ukonstruktivt.
Det du selv kommer med er jo ikke engang konstruktiv kritik. Jeg syntes det afspejler sig tydeligt, at du slet ikke har den fornødne viden til at kunne komme med nogen som helst reel hjælp i en tråd som denne.
"Fordi man arbejder hos Telenor ved man jo ikke alt om telefoner, vel?
Hvis man vasker gulv, eller pakker reklamer for Telenor, er man jo ikke teleekspert. Det at man er ansat i et firma gør ikke, at man kan udtale sig om alt, eller at man har en masse viden. "
Den del fik mig til at smile
Hvis jeg spurgte på bilgalleri.dk, hvad det kunne være når min Citoren banker ved højre forhjul, og jeg fik 2 forskellige svar - hvoraf den ene starter med at state at han er Citoren mekaniker - så ville jeg da have størst tillid til dét svar.
Hvis du er 39 som du har angivet i din profil, så må jeg indrømme at jeg syntes du gør dig selv lidt til grin. Som førnævnt dukker du øjensynligt kun op i en tråd for at sidde og diskutere med dem der forsøger at hjælpe, men ikke nok med det - du gør det totalt uforberedt. Du har selvfølgelig en basisk baggrundsviden om emnet, men det ser til gengæld ud til at være alt du har.
Med den alder bør du være klogere og mere erfaren end det. Jeg hopper da heller ikke i vandet, hvis jeg ikke kan svømme.
Men det stopper jo ikke der! dem du sidder og diskutere med, er hovedsagligt unge på 20 eller derunder - mennesker som ofte ikke har ordforrådet og/eller tilstrækkelig dialogerfaring til at diskutere med en som dig, og derfor ikke kan give igen på samme plan. Du er derfor næsten altid sikret sejr i den slags diskussioner.. Det er utroligt lavt, selv for en som dig.
Men jeg skal ikke kede dig mere med mine ord, du har jo sikkert en kontanthjælp-check at hente eller flaskepant at indløse
sep 2008
<"Hvad pokker er det for en hjælp, når den er forkert"
<Måske du lige skulle prøve at læse en tand længere nede, hvor jeg jo netop <beskriver at jeg havde overset den del, hvor han skriver at han havde <forsøgt at sætte simkortet i andre telefoner. Dét taget i betragtning - så var <mit svar korrekt.
Jeg har såmænd læst alle indlæg igennem, og går det altid inden jeg kommenterer. Alle kan naturligvis overse noget, og fred være da med det.
Ja, det taget i betragtning, er dit svar korrekt, men når indlægget ikke er læst/delvis overset, forvirrer det mere.
Trådstarter skriver netop, at kortet virker fint i andre telefoner.
Jeg vil nærmere hælde til den teori, at kontaktfladerne til simkortet i telefonen er beskidte, og derfor ikke kan lave forbindelse til kortet. Jeg har flere gange været ude for, at fedtede/beskidte kontaktflader resulterer i denne fejl.
<Og selvom det havde været forkert, trods den del jeg havde overset - så <forsøgte jeg da stadig at hjælpe, modsat dig.
Men nu har jeg så kommet med min hjælp.
<"Nå og? Du lytter jo åbenbart ikke hvad kunderne så fortæller dig"
<Nej, det er fuldstændigt korrekt, for jeg taler ikke med slutbrugerne. Jeg taler <udelukkende med medarbejdere i butikkerne
Og derved skal du opfatte medarbejderne som DINE kunder.
> Men hvad pokker har dét at gøre med det svar jeg gav Mejlby?
Ret så meget, for du tog ikke alle oplysninger med i dit svar. Du overså, at kortet rent faktisk virker i andre telefoner, hvorfor kortet naturligvis ikke kan være spærret.
Dit svar er i den sammenhæng forkert.
< Igen vil jeg lige understrege, at det jeg skrev rent faktisk var korrekt - HVIS <jeg ikke havde overset den sidste del.
Enig, men det gjorde du jo, og det var netop det, som jeg kommenterede, ikke?
manglende betaling, tyveri spærring etc), eller det kan være fordi simkortet ikke er i brug til et nummer."
Du har dog en pointe i, at det ikke kunne skyldes et forældet simkort, hvis det samme simkort havde fungeret i samme telefon tidligere på dagen. Jeg tror jeg havde svedt den del ud, da jeg besvarede tråden anden gang - den tager jeg på min frakke
"Hvad var det egentlig du kom med af konstruktive ting?"
Jeg påpegede overfor trådstarter, at der er noget andet galt med kortet/telefonen, end at kortet er spærret.
<Det du selv kommer med er jo ikke engang konstruktiv kritik. Jeg syntes det <afspejler sig tydeligt, at du slet ikke har den fornødne viden til at kunne <komme med nogen som helst reel hjælp i en tråd som denne.
Det er jeg så kommet med nu.
<"Fordi man arbejder hos Telenor ved man jo ikke alt om telefoner, vel?
<Hvis man vasker gulv, eller pakker reklamer for Telenor, er man jo ikke <teleekspert. Det at man er ansat i et firma gør ikke, at man kan udtale sig om <alt, eller at man har en masse viden. "
<Den del fik mig til at smile
Naturligvis er du ansat hos Telenor, når nu du skriver det.
<Hvis jeg spurgte på bilgalleri.dk, hvad det kunne være når min Citoren <banker ved højre forhjul, og jeg fik 2 forskellige svar - hvoraf den ene <starter med at state at han er Citoren mekaniker - så ville jeg da have størst <tillid til dét svar.
Helt enig, men når personen blot skriver, at han arbejder hos Citröen, ved du jo ikke, om han vitterlig har forstand på det han udtaler sig om.
Jeg har set rigtig mange gange herinde på Baboom, at folk skriver, jeg arbejder med det til dagligt, eller at jeg er ansat hos XXX, så derfor ved jeg hvad jeg udtaler mig om. Når man så gravere dybere, viser det sig, at det er direkte forkert, det som de udtaler sig om, det er ikke møntet på dig overhovedet, men da du ikke fortæller, at du arbejder med support, er det jo ikke et kvalitetsstempel overhovedet.
...unge på 20 eller derunder - mennesker som ofte ikke har ordforrådet og/eller <tilstrækkelig dialogerfaring til at diskutere med en som dig, og derfor ikke kan <give igen på samme plan. Du er derfor næsten altid sikret sejr i den slags <diskussioner.. Det er utroligt lavt, selv for en som dig.
Jeg er ikke ude på, at der skal gives igen, overhovedet.
Jeg påpeger blot, at de oplysninger der bliver givet, ikke har ret meget at gøre med det som der blev spurgt om.
Det er dejligt når nogen gider at hjælpe, og jeg gør det selv rigtig meget, men hvad er forkert hjælp værd?
Men jeg skal ikke kede dig mere med mine ord, du har jo sikkert en kontanthjælp-check at hente eller flaskepant at indløse
Jeg har ALDRIG modtaget nogen for for offentlige ydelser. Jeg har haft fast arbejde siden jeg var 16.
Jeg har en håndværksmæssig uddannelse, og derudover en 4-årig videregående uddannelse. Men det kan jeg faktisk ikke se, kommer denne debat ved.
jan 2007
"Jeg har såmænd læst alle indlæg igennem, og går det altid inden jeg kommenterer. Alle kan naturligvis overse noget, og fred være da med det.
Ja, det taget i betragtning, er dit svar korrekt, men når indlægget ikke er læst/delvis overset, forvirrer det mere."
På daværende tidspunkt, i daværende skrivende stund, havde jeg - som efterhånden nævnt nogle gange - overset den del af hans spørgsmål, hvorfor jeg svarede som jeg gjorde. At det er mere forvirrende er dermed en selvfølgelige, men udfra den info jeg da havde, kunne jeg ikke have svaret anderledes..
"Trådstarter skriver netop, at kortet virker fint i andre telefoner.
Jeg vil nærmere hælde til den teori, at kontaktfladerne til simkortet i telefonen er beskidte, og derfor ikke kan lave forbindelse til kortet. Jeg har flere gange været ude for, at fedtede/beskidte kontaktflader resulterer i denne fejl."
Dét er konstruktivt - godt bud..
"Men nu har jeg så kommet med min hjælp." Refererer til ovenstående
"Og derved skal du opfatte medarbejderne som DINE kunder. "
Nej, jeg skal opfatte medarbejderne som mine kollegaer. Jeg skal hjælpe mine kollegaer, med det problem de står overfor - der er stor forskel fra kunde til kollega..
"Ret så meget, for du tog ikke alle oplysninger med i dit svar. Du overså, at kortet rent faktisk virker i andre telefoner, hvorfor kortet naturligvis ikke kan være spærret.
Dit svar er i den sammenhæng forkert."
Ja, det var det - men det har vi jo været igennem gentagende gange? Jeg var i den tro, at mit svar var korrekt - netop fordi jeg havde overset den del med simkortet. Om det er plathed eller dumhed at blive ved med at benytte sig af det samme skyts hver gang må du selv bestemme - vend nu pladen mester
"Enig, men det gjorde du jo, og det var netop det, som jeg kommenterede, ikke?"
Jo det var - og hvis du bare havde holdt det til dét, havde der slet ikke været noget problem. Du har så åbenbart følt dig nødsaget til at plukke dele af mine indlæg ud, for dernæst at sable dem ned - og det er uden selv at have bidraget med noget brugbart.
"Jeg påpegede overfor trådstarter, at der er noget andet galt med kortet/telefonen, end at kortet er spærret."
Nej, du påpegede overfor os andre, at det vi sagde var forkert. Det virker ikke begge veje..
"Helt enig, men når personen blot skriver, at han arbejder hos Citröen, ved du jo ikke, om han vitterlig har forstand på det han udtaler sig om.
Jeg har set rigtig mange gange herinde på Baboom, at folk skriver, jeg arbejder med det til dagligt, eller at jeg er ansat hos XXX, så derfor ved jeg hvad jeg udtaler mig om. Når man så gravere dybere, viser det sig, at det er direkte forkert, det som de udtaler sig om, det er ikke møntet på dig overhovedet, men da du ikke fortæller, at du arbejder med support, er det jo ikke et kvalitetsstempel overhovedet."
Du har ret i, at jeg bør have medtaget min stilling første gang jeg skrev at jeg var ansat i Telenor. Jeg tog det som en selvfølge at folk selv kunne regne ud, at når jeg starter min sætning på den måde, så er det ikke fordi jeg arbejder der som pappresser.
"Jeg er ikke ude på, at der skal gives igen, overhovedet.
Jeg påpeger blot, at de oplysninger der bliver givet, ikke har ret meget at gøre med det som der blev spurgt om.
Det er dejligt når nogen gider at hjælpe, og jeg gør det selv rigtig meget, men hvad er forkert hjælp værd?"
Du er måske ikke ude på at give igen, men det er det signal du sender, når det eneste du gør, er at disse de forkerte svar, uden selv at bidrage til en løsning.
Jeg går ikke ud fra jeg behøver at kommentere den sidste del
"Jeg har ALDRIG modtaget nogen for for offentlige ydelser. Jeg har haft fast arbejde siden jeg var 16.
Jeg har en håndværksmæssig uddannelse, og derudover en 4-årig videregående uddannelse. Men det kan jeg faktisk ikke se, kommer denne debat ved."
Det kommer ikke debatten ved, og jeg spurgte dig heller ikke
Inaktivt simkort ? HJÆLP !