2.377 visninger
|
Oprettet:
Flytte diskplads fra et drev til et an {{forumTopicSubject}}
Jeg har delt mine drev op C drevet er med 10GB og D drevet er med 80GB kan jeg overfører flere GB fra D drevet til C drevet, og hvordan gør man ..? Det er windows XP home
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 1.045
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
sep 2008
Kors hvor er det irriterende, med folk som bare kommer med det de TROR, i stedet for facts!
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 29 Svar: 182
sep 2008
Jeg har gjort det masser af gange.
Hvis dit C drev er for lille og dit D er for stort, kan Partition Magic, og masser af andre problemer klare det.
Mangler du et drev, kan det også klare det.
Du kan også oprette nye partitioner formateret med f.eks ext 3 og ext4 samt swappartitioner til Linux.
Det er meget enkelt. Du starter programmet og fortæller hvad du vil lave, derefter genstarter det i dos, laver ændringerne og så er det klaret.
Du kan også henten en Ubuntu-cd, og gøre det den vej, for Linux har også de programmer.
Stop nu de ævl med, at man ikke kan uden at formatere, det er da tåbeligt at høre på!!
Du kan også ompartitionere harddiske ved at bruge et partitioneringsprogram fra en anden leverandør. Der findes programmer fra flere forskellige leverandører, som du kan bruge, hvis du vil ompartitionere harddisken uden at slette data.
Lilde: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/Can-I-repartition-my-hard-disk
Med PartitionMagic er det muligt at oprette, ændre størrelse, sammenføje og konvertere partitioner på din harddisk uden at ødelægge data.
Når du har mulighed for at manipulere partitionerne på din harddisk, kan du også effektivt organisere operativsystemer, programmer og data på harddisken. Inden PartitionMagic kom på banen var ændring af partitioner på en harddisk et mareridt. Det krævede at du først lavede backup, derefter slettede eksisterende partitioner, så oprettede og formaterede de nye partitioner, installerede operativsystem og endelig genindlæste backup. Hvis du så havde behov for at lave selv en mindre ændring, skulle hele processen gentages. Alle der har prøvet denne gamle metode ved at dette var en proces der i bedste fald tog mange timer, men som regel det meste af en dag eller flere dage.
PartitionMagic har lavet om på alt dette. Du kan nu lave stort set alle tænkelige ændringer på din harddisk, godt hjulpet af en overskuelig grafisk brugerflade, uden at skade eksisterende data på harddisken. Du kan oprette nye partitioner, ændre størrelsen af eksisterende, flytte, sammenføje, opsplitte og konvertere partitioner til forskellige filsystemer med få klik med musen.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 74 Svar: 59
Flytte diskplads fra et drev til et an