{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamera - Inderdørs billeder,fx ridehal
  • #1   30. aug 2009 Du skal enten købe dig en stor blitz eller et objektiv med stor blænde.

Det er det du kan gøre. Ellers kan du sætte op for isoen og så kommer der mere lys ind i billedet og derved ikke blive sløret.

Alternativt er måske at købe et stativ, så bliver de heller ikke rystet.

Dog ville jeg nok anbefale dig at købe f.eks. en 50mm 1.8 fra nikon. De er rimelig billige, men fantastisk indendørs og så får du det du skal bruge.

• #2   30. aug 2009 Hvad kan en 50 mm 1.8?
    Det skal helst være så man kan zoome meget ind og ud.

• #3   30. aug 2009 Det er en fast brændvidde, altså.. ikke en zoom. Grunden til jeg nævnte den er at den ikke er særlig dyr.

Du kan ikke rigtigt få noget med god blændetal - så der kommer mere lys ind til billige penge.

Men alternativt, så køb en blitz.

• #4   30. aug 2009 Bliz er abre ikke så smart når det er til hestebilleder. De kan jo godt blive kskræmt over lyset.. desværre !

• #5   30. aug 2009 Det lyder ikke til, at du har de store fotokompencer, så jeg vil nøjes med at anbefale, at du bruger den indstilling der hedder "sport", der gør lukketiden meget, meget lav. Det virker godt mod rysten og specielt godt motiver, hvor der er meget bevælgelse.

• #6   30. aug 2009 ...og specielt godt til motiver...*

• #7   30. aug 2009 Nu skal du lige huske på at det er indenfor i en hal. ved at sætte den på sport får hun dårligere billeder.
    Desuden ved at bruge sport indenfor med lav lukketid, så bliver det netop rystet, så det vil jeg slet ikke anbefale dig.
    Nærmere skal du f.eks. bruge den aften motiv der er derpå og så købe et stativ og smide den derpå, så undgår du de bliver rystet.

Ville anbefale dig en blitz eller f.eks. et objektiv med et lavt blændetal..

• #8   30. aug 2009 Nej jeg er bare hobbyfotograf der tager billeder af min familie dyr og så lidt af veninderne til stævner. Jeg experimentere da også en gang i mellem med de forskellige ting.

Sport dur ikke i ridehal. da de bliver rystede/sløret.

Der er jo nemlig svag belysning + motivet bevæger sig.

Men jeg siger tusind tak for jeres gode svar. Sidder netop og læse om Blænde, lukkertid, ISO osv på ttf.dk

• #9   30. aug 2009 Okay. Så må jeg "nøjes" med lidt støj smiley

• #10   30. aug 2009 Køb et stativ, smid den på den, og så tag billederne på det.

Det er den billigste løsning for dig.. så kan du evt. også undgå for meget støj.

• #11   31. aug 2009 Jo, det gør det. Altså lukketiden skal være længere, så selvfølgelig kan du risikere der bliver bevægelsesslør.

Hvis man ikke vl købe et bedre objektiv eller blitz er det jo næsten den eneste løsning. Dog kan man jo smide den lidt op i ISO - ikke helt så højt som hvis du skal stå med den i hånden.
    Men du kan ikke rigtigt undgå den bevægelse på billedet..

• #12   31. aug 2009 Nej du spørger da ikke mere dumt end jeg smiley
    Jeg har ikke forstand på kamera - men det har du!
    Du har ikke forstand på heste - men det har jeg smiley

Smiler.

Løsningen bliver nok et stativ smiley

Kommentér på:
Kamera - Inderdørs billeder,fx ridehal

Annonce