548 visninger
|
Oprettet:
Hvilken processor i bærbar. {{forumTopicSubject}}
Hvilken processor er bedst af de 3 her:
AMD Turion X2 Ultra ZM-82
Intel Core 2 Duo T6600
AMD Turion Dual Core RM-75 processor
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 9 Svar: 202
Altid intel..
der er en grund til amd'erene er billigere
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 570
volvo har sagt resten
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.479
AMD er billigere fordi de skal konkurrere med rygter som dem i spreder, om at AMD er dårlig... Intel kan hæve priserne som de vil fordi alle snakker godt om dem (gratis reklame?) og er blevet hjernevasket med Intel siden de gode gamle gigahertz krige i Pentium 4 tiden.
Men ja, vælg T6600. Umiddelbart vil jeg tro den har mindst varmeproblemer.
Turion har aldrig rigtigt været en succes hvad det angår.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 35 Svar: 931
feb 2007
Du er satme smart hva... ingen viden på området? hvad ved du om det?
Jeg er til dagligt server administrator, og har siden jeg var spæd haft computer i hånden, (ja flot kammerart. gode gamle gigahertz krig, hvad med dengang det hed 66mhz, og 133mhz) ?
Amd er skuda ikk billigere fordi de skal konkurrere med rygter? hvad fanden er det for en and?
i gamle dage, var amd billigere, fordi de manglede features, så som varme sikring, L2 cache, og generelt en meget dårligere cpu. Sådan er det stadig, mig bekendt har de nyere AMD'er stadig ikke denne varme sikring.
Og det som virkelig pisser mig mest af ved dette skod firma, HVORFOR HELVEDE SKRIVER MAN 3800+ !? og så køre cpu'en 2,4ghz, jamen, så er man da amatør.
og NEJ! det har ikk noget at gøre med det ville svare til 3,8ghz intel.
Punktum
feb 2007
AMD processorer har absolut varmesikring. Det fik de i Athlon 64 tiden så vidt jeg erindrer. Min 7750+ har det ihvertfald, og den er satme billig
Ved Ghz krigen refererer jeg til dengang Intel ikke kunne hamle op med AMD's Athlon 64 processor clock for clock. Alle troede at det eneste der talte var Ghz når man skulle købe processor... dårlige rygter om og god reklame fra Intels side fik almene mennesker til at vælge Intel fordi de havde flere Ghz til de samme penge, på trods af entusiaster valgte Athlon 64 for dens bedre ydelse clock for clock. Hvilket betyder at en 2.0Ghz Atlhon 64 arbejdede hurtigere end en 2.0Ghz Pentium 4.
Sådan er det jo også med Core i7 og Phenom II... Nu er det bare Intels tur til at være hurtigere clock for clock (og har været det siden Core 2 efter min erindring).
AMD bliver nød til at presse priserne for at få folk over på deres side. Deres processore er fine nok idag, det er bare rygter som dem du spreder der er med til at give Intel gratis reklame og bedre salg.
- Jeg holder ikke med AMD, jeg synes bare de fortjener et godt ord i stedet for med det samme at kyle en spand lort i hovedet på det eneste chipfirma der kan konkurrere med Intel på næsten alle områder.
Af de 3 processore der er valgt, ville jeg også klart vælge T6600 - det har jeg også sagt. Ingen fanboy her.
feb 2007
Det kan godt være de har fået det hen af vejen (ja alt andet vil jo være urealistisk).
AMD var for flere år siden, i ca 6 måneder. ellers har intel altid lagt foran med henblik på hastighed, kvalitet, og nytænkning.
Intel har været hurtigere lige fra der kom flere kerner.
Jeg syntes på ingen måde discount fortjener et godt ord. kvalitet og pris hænger sammen, thats life.
- Dan
feb 2007
feb 2007
En 2.6Ghz Core2Quad er jo langsommere end en 2.6Ghz Core i7, ikke? Derfor er man begyndt på modelnumre, som AMD smart nok næsten altid har kørt med.
AMD var langt foran i langlang tid i Athlon, Athlon XP og Athlon 64 tiden - det var ikke bare 6mdr. Det er ikke et discountmærke, som sagt bliver de nødt til at reklamere med prisen frem for ydelsen pga al den gratis reklame Intel får fra folk som dig.
Se reklamen her helt igennem og se hvad jeg mener:
http://www.youtube.com/watch?v=nq_XG411Lik
Giver dog ret i at Intel er kommet langt foran med Core i7... Men prisen er satme også pebret, for både chippen og motherboards dertil.
Hvilken processor i bærbar.