{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Det bedste lommekamera? {{forumTopicSubject}}

Mit elskede spejlrefleks er gået i stykker, og forventer ikke, det kan repareres smiley

Derfor er jeg i gang med at kigge på kameraer. Jeg gider ikke et spejlrefleks igen når man nu får så meget for pengene med et lille lommekamera i dag. Hvilket et vil du anbefale - og kan du evt. vise billeder, du har taget med det?

PS: Er der ikke nogen, der kan forklare mig hvad forskellen på optisk og digital zoom er - og hvad der er bedst, og hvor meget, man helst skal have?

Mvh Røsle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det bedste lommekamera?
  • #1   7. mar 2009 Canon uden tvivl..

Og jeg ville nok vælge det nye Ixus 990 IS med 12MP og HD-Video..

Men derimod ville jeg vælge et spejlreflex igen, da der er en verden til forskel..
    - Men sekf smag og behag smiley

Zoom:
    Digital zoom kan du i praksis ikke bruge til ret meget, da det er et zoom i selve billedet - Dermed sagt at den tager en "bid" ud af billedet og zoomer ind på..
    Hvorimod optisk zoom er et objektiv/linse der skaber hele billedet i zoom..

Lidt en underlig forklaring, men ved ikke lige hvordan jeg eller skal sige det..

Sig til hvis der er mere..

• #2   7. mar 2009 (link fjernet)

Har lige købt det her
    hvad syntes i???????
    Mvh Sune

• #3   7. mar 2009 Sune >> Det er et fint kamera til den pris.. Men havde det kostet 2000,- som normalprisen ser ud til at være vil jeg mene det var alt for dyrt.. Men fint til prisen smiley

• #4   7. mar 2009 http://www.olympus.dk/consumer/29_digital_camera_mju_1030_sw_18625.htm

Jeg koebte det her for 6maaneder siden, det tager gode billeder samt er umuligt at smadre. Jeg har haft det med ude og dykke og haft det begravet i sand, samt brugt i temp fra -15 til plus 40 grader. Det er et super kamera
    mvh
    Kasper

• Paw L
    Paw L Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #5   8. mar 2009 Canon laver fremragende kameraer! Sværger til canon og har altid gjort det. Har haft adskillige modeller fra ixus serien, senest 980IS som jeg er meget tilfreds med. Jeg er ikke begejstret for panasonics optik - synes jeg har oplevet store problemer med regulering af hvidbalance og generelt synes jeg at billeder taget i dårligt lys lader meget tilbage at ønske.
    Et godt alternativ IMO ville være fujifilm´s F serie, men det kommer også meget an på hvordan man bruger et kamera - er man typen der bedst kan lide at have fuld, manuel kontrol over alle parametre, eller foretrækker man bare, at kameraet tager et godt billede automatisk når man trykker af.

• #6   8. mar 2009 tusind tak.

I praksis, hvad er så forskellen mellem Canons ixus og powershot?

Kommentér på:
Det bedste lommekamera?

Annonce