{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Once Upon A Time (tv-serie fra 2011) {{forumTopicSubject}}

For godt og vel en måneds tid eller halvanden siden faldt jeg mere eller mindre tilfældigt over en "ny" tv-serie, som jeg faldt pladask for og har været ganske opslugt af lige siden. Første sæson er fra 2011, og serien hedder Once Upon A Time.

Jeg ved, at Kanal 5 har vist i hvert fald de 2 første sæsoner, og rygtet vil vide, at Netflix også har seriens første 3 sæsoner liggende til streaming.

Ellers kan man - hvis danske undertekster ikke er et must - streame hele serien gratis og lovligt her:

http://www.watchonlineseries.eu/show/once-upon-a-time

Endvidere kan traileren for første sæson ses her:

http://youtu.be/Rga4rp4j5TY

Det er en serie, som jeg faktisk personligt synes, for hvilken det er svært at give et handlingsresumé, der for alvor yder den retfærdighed, men nu forsøger jeg alligevel.

Emma er vokset op som forældreløs på diverse børnehjem og lever nu et ensomt liv i New York. På hendes 28 års fødselsdag bliver hun imidlertid opsøgt af en dreng ved navn Henry, som fortæller hende, at han er den søn, hun 10 år tidligere bortadopterede, og tager hende med sig tilbage til sin hjemby, Storybrooke. Her fortæller han hende, at byen i virkeligheden er fortryllet på grund af en forbandelse, Den Onde Dronning fra eventyret om Snehvide har kastet. Denne forbandelse har sendt alle de kendte eventyrfigurer fra Den Fortryllede Skov og til vores verden, hvor de nu alle lever i Storybrooke uden nogen erindring om deres tidligere eventyrtilværelse. Henry forklarer Emma, at hun i virkeligheden er datter af Snehvide og Prince Charming og den frelser, som skal bryde dronningens forbandelse.

Genremæssigt er der tale om en eventyr/fantasy dramaserie skrevet af Edward Kitsis og Adam Horrowitz, som bl.a. også står bag successerien "Lost". Serien har tydeligvis ikke haft det største budget, hvilket desværre mærkes på effekterne, men efter min mening er det heldigvis ikke effekterne, der skal bære serien. Det er historien og især karaktererne, hvilket også var de elementer, jeg øjeblikkeligt forelskede mig i.

Jeg er VILD med, hvordan det er lykkedes manuskriptforfatterne at sammenkæde alle de mange kendte og elskede eventyr fra min barndom og samtidig give figurerne derfra en dybde og baggrund, som gør dem interessante og relaterbare for moderne voksne mennesker også.

Mon der er andre end mig herinde, som har set eller ser denne serie? smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Once Upon A Time (tv-serie fra 2011)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce