{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

Hjælp til at begynde på træning :) {{forumTopicSubject}}

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Har i et begynder program som jeg kan træne efter når jeg er i trænings centeret?
Hvad med mad?

Jeg vil gerne igang med noget seriøs træning, efter at have taget utrolig mange kg på efter at have flyttet hjemmefra og holdt pause fra motion i ca 2 år..
Skal have smidt kg, strammet op og bygget muskler op..
Jeg er 166 cm høj og vejer 90 kg - jeg vil gerne ned på de 60 kg igen..
Er begyndt at ride reglmæssigt igen, træner konditionstræning nede i centeret og er begyndt til pole fitness..

Kærlig hilsen Vickie smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at begynde på træning :)
  • #1   20. nov 2012 Sådan som jeg forstår det, er vægttab dit primære mål.

Nogle generelle små råd hertil er:

Fordel dine måltider jævnt for at holde dit blodsukker stabilt, og din forbrænding på sid højeste hele dagen.

Lad for guds skyld vær med at tro man slanker sig, ved at lade vær med at spise. Jeg har erfaret at mange, specielt kvinder, har tendens til at skære helt vildt ned på hvad de indtager, hvorefter de forbrænder helt vildt ved alt muligt træning. Det taber man sig også ved, men det der primært ryger er væske og masse, mens kroppen kæmper for at spare på det fedt, som man gerne vil af med.

Få proteinrigkost fordelt på hele dagen, så din krop har optimale rammer for, og også at give dig lidt muskelmasse ud af din træning, selvom du gern vil tabe dig.

Hvis du er i tvivl om hvad der er af kalorier, fedt, kulhydrater, protein osv i de forskellige fødevare, så brug den her hjemmeside. Den giver hurtigt og llet overblik over de mest typisk anvendte råvare i køkkenet, og giver en en god ide om hvad der er godt og skidt at indtage, hvis man er i tvivl om forskellge ting. smiley
    http://kalorietabel.dk/

Prøv så vidt muligt at bruge fedt som din energikilde, frem for kulhydrater. Her snakker vi self. helst umættet fedt, forskellige olier og omega fedtsyere osv. Det gør at din krop er mere villig til at "give slip" på kroppens lager af fedt, frem for at bruge de letanvendelige og typisk hurtigt optagelige kulhydrater, i og med at man ikke får så mange af dem

Unerkend aldrig værdien af styrketræning, selvom din forbrænding er højere ved f.eks. spinning, løb eller hvad du nu laver. Det er et faktum at mere muskelmasse, er lig med højere forbrænding. Ikke kun når du er aktiv, men også når du sover og/eller sidder stille eller hvad ved jeg. Derudover kommer den pæne krop ikke kun af et vægttab efter min mening, det er noget man træner sig til. smiley

Hvis der er noget du vil have uddybet eller andet du tænker på, så bare skriv. smiley

• #2   20. nov 2012 OG, hav for guds skyld fokus på teknik, frem for belastning. Det er altid super vigtit, men specielt i opstartsfasen, hvor man bygger det fundament, som man senere skal bygge videre på. smiley

• #3   20. nov 2012 Kvinder kan ikke æde så forfærdelig meget, hvis de skal tabe sig, desværre. Så omkring 1500-1800 kcal afhændig af hvor aktiv du er.

protein (2,5-3 gram per legdems kg) og sundt fedt ( ca. 1 gram per legdems kg) SKAL du have. Kulhydrater skal være sekundært og det første som du fjerne når vægten står stille
    0,3-0,8 kg om ugen er et passende tempo.

Styrketræn for guds skyld! Din efter forbrænding efter tung styrketræning er tårn høj!

• #4   20. nov 2012 Tak for det, gutter smiley
    Mit "problem" lige nu er skam ikke maden - begyndte på weight watchers' program, og det er efterhånden så småt ved at blive en livsstil.. Taber mig lige så stille..

Så det er mere træningen om at gøre..
    Vil utroligt gerne igang med styrketræning, så det er nok det jeg beder om "hjælp" til smiley

• #5   20. nov 2012 Uuh den har man hørt mange gange før, og folk dropper det efter et par uger fordi de synes det er kedeligt, eller ikke lige har tiden til det smiley
    Ikke noget med, at sprænge nogle dage over, og sådan fordi du føler du ikke lige har tiden, som jeg selv siger til alle "de har mindst en time om dagen, som de bruger på noget irrelevant" og den tid kunne man bruge i centeret istedet for.
    Du skal være 100% indstillet på, at det er det du vil, og give dig 100%

Men så vidt jeg kan forstå er det vel fedtet du vil smide, og så få lidt muller på kroppen? Opstramning kommer helt pr automatik.

• #6   20. nov 2012 Majholt - du har forstået det rigtigt smiley
    Og nej, det er IKKE bare en fase.. Har sagt det for mange gange, og har taget mere og mere på.. Nu er det slut!
    Er led og ked af det! Har faktisk altid haft en flot krop - men da jeg så fik en lettere depression og ikke magtede noget som helst tog jeg kg efter kg på.. Specielt efter jeg holdt pause fra ridningen på nogle år..

Nu vil jeg kæmpe for at få min krop tilbage, for synes selv jeg at jeg har et ganske kønt ansigt :i

• #7   20. nov 2012 Og nu hvor du vil tabe dig, så drik et stort glas vand inden du spiser, det hjælper rigtig godt. Det er bevist, at et glas vand kan fortælle om man er sulten. Så hvis du sidder og føler dig sulten, så kan du tage et glas vand inden smiley

• #8   20. nov 2012 Den vil jeg klart bruge smiley

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 112
    #9   21. nov 2012 Du skriver "Skal have smidt kg, strammet op og bygget muskler op". Det er ret typisk at kvinder gerne vil "stramme op" - det eneste det faktisk kræver er en lav fedt% og lidt muskelmasse - for musklerne er relativt stramme og hænger ikke ligesom fedt - uanset hvor store de er. Så dit mål er vel egentligt, at smide det fedt du har, og selvfølgeligt have en god muskelstørrelse. Men det virker som om du har styr på kosten, så hvilke krav stiller du til et program?

• #10   21. nov 2012 Som muddi skriver aht. program, er det et must at vide hvor mange dage i ugen og lidt om hvor meget tid du er villig til at ofre pr. træning, før man kan strikke et program sammen, som passer til dig. smiley

• #11   21. nov 2012 Hmm. Det vil jo nok realistisk set blive 5-7 gange ugentligt.. smiley
    Når jeg er oppe og træne nu bruger jeg 1 1/2-2 timer smiley
    Men det kommer også lidt an på om jeg også ridder og/eller har pole fitness den dag smiley

• #12   21. nov 2012 Det der med hvor mange minutter/timer man bruger i centeret kan man altså ikke bruge til en skid smiley Det handler om, at ramme muskelgrupperne ordenligt. Nogle folk bruger 3 timer hvor de sidste 1-2 timer bare er ren spild. Just saying smiley Evt sørg for, at putte 1-2 off days ind i din træning smiley

• #13   21. nov 2012 Det kan man godt argumentere for ja, men nu spurgte jeg sådan rent praktisk. Nu ved vi jo ikke hvordan henholdsvis åbningstiderne på centret hun vil bruge er, eller hvordan hendes dagligdag lyder. Det kan jo ske at det går rigtig dårligt i spænd, og det viser sig hun kun har f.eks. en halv time at gøre med af gangen eller lignende jo, det var mere derfor. smiley

• #14   21. nov 2012 Sandt - men blev jo spurgt hvor mange dage og hvor lang tid pr dag jeg ville ofre på min træning smiley
    Men hvis du anbefaler at holde to dages pause pr uge, så passer det jo også med 5 dage smiley

Så hvis der findes en sød person derude som keder sig, må de meget gerne lave et program til mig

• #15   21. nov 2012 Centeret er åben fra 6-21 i hverdagene og 6-19 i weekenden..
    Jeg går i skole fra 8-13.30 hver dag..
    Hundetræning tirsdag og torsdag aften (7 uger ad gangen).
    Ridning er 2 timer 3-4 gange ugentligt (mandag, tirsdag, torsdag, lørdag) og det gør jeg når jeg føler for det..
    Pole er mandag, onsdag eller lørdag lige pt, kl 16.45.. Melder på det hold hvor der er plads smiley

Ja, det er vidst de aktiviteter der dækker en uge

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#16   21. nov 2012 Majholt: Ikke for noget, men hvad skal det der flueknepperi gøre godt for ? Om hun bruger 1-2 timer på at snakke i centeret, eller om hun bruger dem på ren træning er ligegyldigt - fremover bruger hun bare tiden på programmet. Vi spørger jo, så vi får en fornemmelse af hvor lang tid hun har til om dagen til at træne.

Vickie: Det ville gøre det langt nemmere hvis du skriver hvornår du har overskud til at træne. Det er ikke alle der har overskuddet til at træne klokken 6 om morgenen f.eks. smiley

• #17   22. nov 2012 Ahh ja smiley
    Jamen så må jeg nok sige efter skole, og så skal jeg ligge i min seng senest kl 22 smiley

• #18   22. nov 2012 Faktum er at det vigtigste er at du kommer igang. Se at få det medlemskab i et center, hvis du ikke allerede har det, få det brugt, tænk lidt mere over kosten osv. Når det hele er ved at være lidt mere en fast rytme, så kan du begynde at gå mere i dybden med de forskellige ting, som mere dybdegående kost og træning. Efter min mening er det vigtigste at du kommer igang, for det er ligegyldigt hvor god en basisviden du har i rygsækken, hvis du ikke får den brugt. Derudover kan det være en svær omvæltning for nogle, at gå all in fra dag ét både på kost og træningsbasis, så det vigtigste er bare at du kommer igang, frem for at gå for meget op i små detaljer i starten. Specielt i startfacen kan det være en fejlprioritering af ens energi, som gør en lidt mentalt træt af det man har gang i. smiley

• #19   22. nov 2012 Er meldt ind, og er dernede ca 2-6 gange i ugen hvor jeg løber, ror og cykler smiley

• #20   22. nov 2012 Nånå, jamen så er næste skridt på vejen at få en fast træningsrutine efter min mening. Hvis du afsæter 6 dage i ugen til træning, ville et klassisk 3split passe godt ind tror jeg, hvor du så kan smide noget konditionstræning indover, som det nu lyster og efter behov. smiley

Det kunne være bygget op således:

Dag1: bryst, triceps, skulder.

Dag2: Ryg, biceps.

Dag3: Ben, mave.

Hvil.

Gentag.

Nu når dit mål er vægttab, ville jeg vælge at tilrettelægge min træning således, at du konditionstræner efter styrketræning, hvis du vil konditionstræne. Det vil jeg af den simple årsag, at kroppens forbrænding er højere end normalt, efter styrketræning. Her kunne det være en god idé lige at have en snack med i form af en banan, rosiner, mandler eller et eller andet energiholdigt, så du ikke tapper kroppen fuldstændig for alt hvad den indeholder. Det er en fin opdeling du har på din konditionstræning, med henholdsvis roning, løb og cykling. Variation er en god ting i ens træning, og kan for mange være med til at gøre det lidt mere interessant. smiley

• #21   22. nov 2012 Tak for hjælpen, Jeppe smiley
    Det er hvertfald noget jeg kan bruge til en start

• #22   22. nov 2012 Det er blot et eksempel som du eventuelt kan bruge. Hvad øvelser angår så er det en god tommelfingerregel, at have basisøvelser til hver muskelgruppe(er) så vidt muligt. Her sankker man øvelser som squat, bænkpress, pullups/chinups, dips og lignende. Hvad øvelser angår synes jeg man får det bedste ud af at eksperimentere, og hvis man ikke kender så mange øvelser, så kan man altid bruge youtube, eller eventuelt spørge andre brugere af centret om det man nu står og er lidt i tvivl om hvis det er, så får man øvelsen vist, i stedet for forklaret på skrift. Omkring 3 øvelser pr. muskelgruppe ville være fint i gennemsnit, dog er der muskelgrupper som f.eks. ryggen, der består af flere dele, hvor antallet kan være højere, mens antallet af isolationsøvelser, bør være lavere, i og med at man typisk træner sin biceps indirekte, når man laver rygøvelser f.eks. smiley

• #23   22. nov 2012 Muddi - Man er ikke i centeret for, at snakke om alt mellem himmel og jord, det kan man gøre når man er færdig. Ikke så meget pjat.

• #24   22. nov 2012 Kan sagtens følge din holdning Majholt, men vil mene at det er bedre at være der, og så måske udføre det du ville kategorisere som værende en "useriøs træning," frem for intet at lave derhjemme, men hver sin smag jo. Nogle kan godt lide at gå og hygge sig med deres træning, og derved holde deres motivation høj, andre kan ikke. Uanset hvad så må hver mand gøre sin ting, som de nu lyster. Det er en fejlprioritering at have fokus på hvordan andre brugere af centret disponere deres tid, frem for hvordan man selv gør.

Undskyld ot. smiley

• #25   22. nov 2012 Det er selvfølgelig rigtigt nok det er bedre, at være der og så snakke lidt end, at sidde der hjemme og klø røv smiley

• #26   22. nov 2012 Hehe smiley

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#27   22. nov 2012 Majholt: Det er jo ikke det den går på. Du pointerede til at starte med, at det var lige meget hvor lang tid hun brugte i centeret, fordi der er forskel på om hun laver noget derinde eller ej - og det kan enhver sgu da regne ud, hvorfor du ser igennem at vi spørger af praktiske årsager, så jo, det kan være lige meget hvad hun HAR lavet derinde - dog ikke bogstaveligt - det ved du også. Fortsat god dag til dig champ!

• #28   22. nov 2012 Godt i har styr på det, drenge smiley

• Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

#29   23. nov 2012 Det virker som om du har styr på det fra nu af?? I hvert fald held og lykke til dig fremover, og du bliver bare ved indtil du har nået dit mål, ikke før, uanset hvad smiley

• #30   23. nov 2012 Sådan ca - ellers må jeg spørge igen smiley
    Men har hvertfald nok til at gå igang med..

Ser frem til det!
    Tak for hjælpen, drenge, det var pænt af jer at hjælpe mig.
    Kram smiley

• #31   23. nov 2012 Det var så lidt, held og lykke med det.:)

Kommentér på:
Hjælp til at begynde på træning :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce