1.724 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til at begynde på træning :) {{forumTopicSubject}}
Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Har i et begynder program som jeg kan træne efter når jeg er i trænings centeret?
Hvad med mad?
Jeg vil gerne igang med noget seriøs træning, efter at have taget utrolig mange kg på efter at have flyttet hjemmefra og holdt pause fra motion i ca 2 år..
Skal have smidt kg, strammet op og bygget muskler op..
Jeg er 166 cm høj og vejer 90 kg - jeg vil gerne ned på de 60 kg igen..
Er begyndt at ride reglmæssigt igen, træner konditionstræning nede i centeret og er begyndt til pole fitness..
Kærlig hilsen Vickie
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 34 Svar: 280
Nogle generelle små råd hertil er:
Fordel dine måltider jævnt for at holde dit blodsukker stabilt, og din forbrænding på sid højeste hele dagen.
Lad for guds skyld vær med at tro man slanker sig, ved at lade vær med at spise. Jeg har erfaret at mange, specielt kvinder, har tendens til at skære helt vildt ned på hvad de indtager, hvorefter de forbrænder helt vildt ved alt muligt træning. Det taber man sig også ved, men det der primært ryger er væske og masse, mens kroppen kæmper for at spare på det fedt, som man gerne vil af med.
Få proteinrigkost fordelt på hele dagen, så din krop har optimale rammer for, og også at give dig lidt muskelmasse ud af din træning, selvom du gern vil tabe dig.
Hvis du er i tvivl om hvad der er af kalorier, fedt, kulhydrater, protein osv i de forskellige fødevare, så brug den her hjemmeside. Den giver hurtigt og llet overblik over de mest typisk anvendte råvare i køkkenet, og giver en en god ide om hvad der er godt og skidt at indtage, hvis man er i tvivl om forskellge ting.
http://kalorietabel.dk/
Prøv så vidt muligt at bruge fedt som din energikilde, frem for kulhydrater. Her snakker vi self. helst umættet fedt, forskellige olier og omega fedtsyere osv. Det gør at din krop er mere villig til at "give slip" på kroppens lager af fedt, frem for at bruge de letanvendelige og typisk hurtigt optagelige kulhydrater, i og med at man ikke får så mange af dem
Unerkend aldrig værdien af styrketræning, selvom din forbrænding er højere ved f.eks. spinning, løb eller hvad du nu laver. Det er et faktum at mere muskelmasse, er lig med højere forbrænding. Ikke kun når du er aktiv, men også når du sover og/eller sidder stille eller hvad ved jeg. Derudover kommer den pæne krop ikke kun af et vægttab efter min mening, det er noget man træner sig til.
Hvis der er noget du vil have uddybet eller andet du tænker på, så bare skriv.
aug 2012
maj 2011
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 569
protein (2,5-3 gram per legdems kg) og sundt fedt ( ca. 1 gram per legdems kg) SKAL du have. Kulhydrater skal være sekundært og det første som du fjerne når vægten står stille
0,3-0,8 kg om ugen er et passende tempo.
Styrketræn for guds skyld! Din efter forbrænding efter tung styrketræning er tårn høj!
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 54
Mit "problem" lige nu er skam ikke maden - begyndte på weight watchers' program, og det er efterhånden så småt ved at blive en livsstil.. Taber mig lige så stille..
Så det er mere træningen om at gøre..
Vil utroligt gerne igang med styrketræning, så det er nok det jeg beder om "hjælp" til
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.246
Ikke noget med, at sprænge nogle dage over, og sådan fordi du føler du ikke lige har tiden, som jeg selv siger til alle "de har mindst en time om dagen, som de bruger på noget irrelevant" og den tid kunne man bruge i centeret istedet for.
Du skal være 100% indstillet på, at det er det du vil, og give dig 100%
Men så vidt jeg kan forstå er det vel fedtet du vil smide, og så få lidt muller på kroppen? Opstramning kommer helt pr automatik.
apr 2012
Og nej, det er IKKE bare en fase.. Har sagt det for mange gange, og har taget mere og mere på.. Nu er det slut!
Er led og ked af det! Har faktisk altid haft en flot krop - men da jeg så fik en lettere depression og ikke magtede noget som helst tog jeg kg efter kg på.. Specielt efter jeg holdt pause fra ridningen på nogle år..
Nu vil jeg kæmpe for at få min krop tilbage, for synes selv jeg at jeg har et ganske kønt ansigt :i
jun 2011
apr 2012
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 112
aug 2012
apr 2012
Når jeg er oppe og træne nu bruger jeg 1 1/2-2 timer
Men det kommer også lidt an på om jeg også ridder og/eller har pole fitness den dag
jun 2011
aug 2012
apr 2012
Men hvis du anbefaler at holde to dages pause pr uge, så passer det jo også med 5 dage
Så hvis der findes en sød person derude som keder sig, må de meget gerne lave et program til mig
apr 2012
Jeg går i skole fra 8-13.30 hver dag..
Hundetræning tirsdag og torsdag aften (7 uger ad gangen).
Ridning er 2 timer 3-4 gange ugentligt (mandag, tirsdag, torsdag, lørdag) og det gør jeg når jeg føler for det..
Pole er mandag, onsdag eller lørdag lige pt, kl 16.45.. Melder på det hold hvor der er plads
Ja, det er vidst de aktiviteter der dækker en uge
feb 2010
Vickie: Det ville gøre det langt nemmere hvis du skriver hvornår du har overskud til at træne. Det er ikke alle der har overskuddet til at træne klokken 6 om morgenen f.eks.
apr 2012
Jamen så må jeg nok sige efter skole, og så skal jeg ligge i min seng senest kl 22
aug 2012
apr 2012
aug 2012
Det kunne være bygget op således:
Dag1: bryst, triceps, skulder.
Dag2: Ryg, biceps.
Dag3: Ben, mave.
Hvil.
Gentag.
Nu når dit mål er vægttab, ville jeg vælge at tilrettelægge min træning således, at du konditionstræner efter styrketræning, hvis du vil konditionstræne. Det vil jeg af den simple årsag, at kroppens forbrænding er højere end normalt, efter styrketræning. Her kunne det være en god idé lige at have en snack med i form af en banan, rosiner, mandler eller et eller andet energiholdigt, så du ikke tapper kroppen fuldstændig for alt hvad den indeholder. Det er en fin opdeling du har på din konditionstræning, med henholdsvis roning, løb og cykling. Variation er en god ting i ens træning, og kan for mange være med til at gøre det lidt mere interessant.
apr 2012
Det er hvertfald noget jeg kan bruge til en start
aug 2012
jun 2011
aug 2012
Undskyld ot.
jun 2011
aug 2012
feb 2010
apr 2012
feb 2010
apr 2012
Men har hvertfald nok til at gå igang med..
Ser frem til det!
Tak for hjælpen, drenge, det var pænt af jer at hjælpe mig.
Kram
aug 2012
Hjælp til at begynde på træning :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside