Helvedes ondt i skulderen. :( {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg har nu i flere uger døjet med en skulder der ikke fungere optimalt. Af hensyn til træning, har jeg i den tid jeg har bøvlet med det, hverken trænet skulder, ryg eller bryst, og kun moderate isolationsøvelser til henholdsvis biceps og triceps. Derudover har jeg trænet ben, mave og noget hyperextention uden vægt, samt nogle goodmornings.
Det gør konstant latterligt undt i min skulder, og det resultere i et voldsomt søvnbesvær. Jeg vil skyde på at jeg kun sover tungt omkring 3 timer om natten, mens resten er en konstant blunden i smerte.
Jeg har self. været til læge med den, og lægen mener det er en overbelastning, men hvad jeg skulle gøre ved det, for det kunne blive bedre, fik jeg intet svar på. :S
- jeg har også prøvet at holde pause helt uden træning i en pæriode på omkring 10 dage, men uden held af nogen art, og jeg kan simpelhen ikke forstå hvis det er en "simpel" overbelastning, selvom det kan være slemt, så er det her ligegodt det værste jeg har prøvet.
Hvis der er nogle der har erfaringer med lignende, må i meget gerne fortælle hvad i har gjord for at gøre det bedre, hvad der har hjulpet og ikke hjulpet, eller andre gode ting jeg måske burde vide.
På forhånd tak for svarene.
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.246
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 34 Svar: 280
aug 2012
jul 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Herefter skal du nok begynde at træne bryst med håndvægte, hvis du ikke allerede gjorde det i forvejen (og her er det en god idé at tage den med ro), samt træne stabiliseringsøvelser til for- og bagskulder.
^Ovenstående fik jeg af vide af min fysioterapeut, så det er nok det smarteste du kan gøre. Ellers, så tag selv og besøg en fysioterapeut eller sportsmassør med kendskab til skader osv., det er ihvertfald 300 kr. som er godt givet ud.
aug 2012
jul 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Mht. øvelserne, så er dem her du skal køre som stabiliseringsøvelser:
- Internal rotation
- External rotation
Og hold en pause med at køre:
- Overhead press med håndvægte
- Overhead press
Helvedes ondt i skulderen. :(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside