{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.271 visninger | Oprettet:

bent k
bent k
Tilmeldt:
28. jan 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

begynder bulk {{forumTopicSubject}}

Søger lidt info omkring bulk eller cut. Er kommet lidt i tvivl om jeg skal begynde og bulke selv om jeg har lidt overflødig fedt omkring maven eller om jeg skal cutte ned og få de fedt væk og så begynde og bulke.

Lidt info om mig.

Er 25år og har ca trænet 4år hvor af de sidste halve år har været rimeligt seriøst med træning 3-5 gange om ugen med et 2 split program hvor jeg ændre øvelserne fra gang til gang.

Kosten har jeg nogenlunde styr på, men nok ikke godt nok

Er 170 høj og vejer pt. 66kg. Da jeg startede med at træne for ca fire år siden vejede jeg 56kg.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig i kampen med at få den perfekte krop.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder bulk
  • #2   26. jul 2012 Bulk lige de næste par år
    Og hvordan kan du have trænet "4år hvor af de sidste halve år har været rimeligt seriøst med træning 3-5 gange om ugen" og stadig kun veje 66kg med en højde på 170?


  • bent k
    bent k Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #3   26. jul 2012 David s det er nok manglen erfaring og for lidt af det rigtige mad, og for meget af det forkerte

  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #4   26. jul 2012 diætist ? Come on, tror du han vejer 110 kg og skal stille op til DM ?? Køb en masse weightgainer for de penge, de er eddermame bedre givet ud. Hvis man bare har en hjerne der funker, nok motivation og en smule realitetssans så kan man sgu læse sig frem til alt - man behøves ikke en såkaldt "ekspert" til at lægge en kostplan når man vejer 66kg og vil blive lidt større. Det jo ikke astrofysik det her. Beregn hvor meget protein, kulhydrater og fedt du skal indtage for at vokse, fordel det rigtigt over dagen samt vælg de rigtige fødevarer - så er du godt på vej kammerat smiley

  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #5   27. jul 2012 Jeg kan da lige påbegynde mit indlæg med at understrege, at det ikke har været min hensigt at angribe dig som person, jeg stiller mig blot kritisk overfor dine udtalelser i det indlæg over mit.

    Og hvorfor synes du så jeg skal gøre alt arbejdet for ham og finde ligevægtsindtaget osv. ? Det kan han da gøre selv - igen det er ikke astrofysik, og kræver ingen stor "erfaring i bagagen" som du skriver. Desuden, kan man sagtens stige i vægt uden at skulle beregne ligevægtsindtaget, og beregne ditten og datten - Og det er skam ikke noget jeg barer fyrer af, det er min (nuancerede) erfaring, som fortæller at folk stiger i vægt ved at træne dedikeret, og supplere med lidt protein/kreatin etc. i forhold til de mest basale principper.

    "Jo mere tid man spilder, på folks broscience og deres (Go-gainer-pulver and grow)-ideér.. Jo mere tid har man spildt tanker og krafter på."

    Ja, nu behøves manden jo ikke sluge alting råt som du åbenbart har gjort. Som jeg skrev i mit forrige indlæg, hvis man kan forholde sig kritisk, samt have en smule realitetssans, så kan man sgu sagtens se at man ikke kan stige 10 kg på 3 uger.


    "- Hvis du vidste en brøkdel om hvad du snakkede om, ville du også vide at der skal mere til end "bare"(GoProGainer), hvis man er af ectomorph statur. Jeg har en idé om, at han næsten altid har været "spinkel". Sådan plejer det tit at være, og derfor en anden grund til at man ikke skal betro sig til broscience"

    Jeg kan da forsikre dig om, at jeg ved en stor brøkdel om hvad jeg skriver. Det sjove er, at jeg selv er "ectomorph", vejede små 55 kg fordelt over 178 cm, og jeg er steget en del - jeg nævner ikke hvor meget - det er sagen uvedkommende, men jeg kan love dig for, at jeg ikke er lille mere - min pointe er bare at jeg ikke har betroet mig til broscience som du insisterer på man skal. Jeg søgte derimod information, og har på den måde lært en hel del om kost og træning. Hvis jeg bare havde gjort som du synes, så havde jeg nok ikke kunne modargumentere noget som helst, ligesom politikere der kører på autopilot og gør alt hvad spindoktorer siger, men ikke aner en skid selv. Det må åbenbart være forskellen på min og din tilgang.

    Til slut, så mener jeg, at trådstarter skal lade være med at give penge til "eksperter" - lær det selv, vær hårdtarbejdende og det vil gavne dig i sidste ende. Du kan jo heller ikke blive ved med at betale diætisten vel?!?! Lær det selv, så ved du hvordan det funker, og så kan du tilpasse det selv som du vil.

    Som man siger: Giv en mand en fisk, og han har mad til én dag. Lær ham at fiske, og han har mad hele livet.

    Så start med at læse i artiklerne på Bodybuilding.dk smiley



  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #6   27. jul 2012 "Du modargumentere for, at han skulle opsøge vejledning, hos en bodybuilder eller diætist.. Det er jo komplet nonsens.. Det er meget langt ude i hampen, at du mener din gør det selv(tilgang).. Er bedre.. Det er (Broscience) min fine ven.
    Go griner!"

    Ja, og hvad så? Jeg siger ikke at en bodybuilder/diætist ikke kan hjælpe, men man skal være komplet idiot hvis man synes at en splejs/nybegynder skal betale for en. I starten af ens karriere er det absolut ikke nødvendigt, man kan sagtens klare tingene selv. Og hvorfor er det broscience at opsøge viden om jeg må spørge ? Du burde snart tage dig sammen og indse, at folk godt kan opsøge viden, og forholde sig kritisk til det. At DU føler dig stødt, og ikke har evnen til det er så noget helt andet. Man kan godt købe sig til en kostplan, sikkert, men det er overhovedet ikke nødvendigt som nybegynder.

    "Du kan blive ved med at fortælle ham, at han skal gøre det rigtige.. Men det bliver han jo nok ikke klogere af.. :&.. Og dit såkaldte input, er jo også meget lærerigt.. O.o'.. Med dine hele 2 indlæg, har du formået intet andet, end at fortælle ham han selv skal søge informationer på nettet, og spise korrekt. - Du er da helt sikkert, ham man skal lytte til. For det lyder jo helt rigtigt, når du siger det er rigtigt. For ikke at glemme dit fine utryk med fisken.. o.O'."

    Mine indlæg har primært været kritik til det bullshit du skriver, så trådstarter ikke spilder sine penge på latterlige "råd" af selvudnævnte eksperter som dig.

    "Og nej.nej.. Hvis du (læste/forstår) hvad der bliver skrevet, ser du at jeg netop tager afstand fra broscience! Det gør du derimod, med din "lær det selv - idé." - Hvilket i de flestes tilfælde ikke er tilstrækkeligt, og er mere spild af tid, end noget andet. En mand på 25 der vil til at tage på, har nok lært / hørt nogle principper for hvordan man opnår kg på kroppen. - Men nu er han her. Ergo så er det måske smart han alligevel tager kontakt til en overskuelig og lærerig kilde."

    Det er utroligt, at du stadigvæk ikke kan se min pointe. Jeg ved at du tager afstand fra broscience. Det gør jeg bestemt også. Som om man ikke kan opsøge viden, og fravælge viden. Har du hørt om kildekritik før ? Manden er 25, ud fra det indlæg han har skrevet virker han ikke til at være idiot. Så det han gør er, at han går ind på f.eks. bodybuilding.dk og læser alle artiklerne derinde. Så ved han hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert. Dernæst laver han en tråd hvor han ønsker ris/ros til det han har lavet - sådan bliver man langt klogere du - og gratis endda. Længere er den ikke.

    "- Man får hjælp hos en diætist, han sætter dig ind i mange gode ting, og fortæller dig hvad du kan gøre for at sikre dig en vægtøgning, og dernæst kan han hjælpe dig med at spise det rigtige mad. Så ergo så kan man blive ved, indtil man har tilstrækkelig viden, til at fortsætte på egen hånd, med de værktøjer man har fået. Og så kan man ovenikøbet, hvile trygt i at man ikke spilder sin tid, for det man har gang i er rigtigt.... Værktøjer der ikke er baseret på broscience, eller en henvisning til internettet."

    Det er heller ikke det sværeste for os andre at vælge det rigtige mad, samt får nok næring indenbords til at vokse. Vi bruger bare vores hjerner, og hygger os med pengene i stedet... igen, min pointe er, at man sagtens kan betale, men det er ikke nødvendigt for en nybegynder. Så er mit alternativ langt mere fornuftig.

    "Han har nok opsøgt et forum, for at få nogle ideér til, hvad han kan gøre. Fremfor at tage på en, never-ending rejse ud på nettet. Og blive ligeså skrup forvirret som du lader til at være."

    Hvis der er en der er forvirret her, så er det vel dig hr. selvudnævnte bodybuilding vejleder. Det er helt utroligt at alle tror bare de bliver til eksperter fordi de vejer 80-90 kg med fedtprocent der næsten er højere en Burj Khalifa.

    Og den med fisken, ja den gav bedre mening end din vending om at gøre tingene rigtigt fra første gang...



  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #7   28. jul 2012 Tjah, jeg vil til enhver tid mene, at det kræver en langt større indsats at sætte sig ind i tingene selv, end at købe en stykke papir som en anden har lavet. Men det er dit abstraktionsniveau ikke højt nok til at forstå lige foreløbigt.

    Men tjen du/dine venner bare penge på at "hjælpe" - udnytte er nu et mere rigtigt ord - de folk som ikke har mulighed for at blive vejledt til at søge viden og sætte sig ind i tingene ved at følge med i debatforums samt artikler. Det kan du være stolt over, med den ekspertise du (tror du) har. Der er intet galt i at stikke folk en artikel i hånden, og så har de styr på lortet (og er man i tvivl spørger man bare - jo du, så enkelt er det), end at betale for et stykke papir som en eller anden tilfældig hobby-bodybuilder der tror han er Pro har lavet.

    Men hvor er det dog ynkeligt at du trækker dig fra en diskussionen, og det virker som om du føler dig ramt. Det kan jeg nu godt forstå, men held og lykke til dig fremover alligevel smiley


  • #8   28. jul 2012 Tmm D R
    "ectomorph" det er bare de spinkle og fede drenges undskyldning for deres kropsbygning.
    diætist? come on, det er spild af penge, hvis man bare har lidt hjerne kan man nemt finde nok information over nettet og sammensætte en selv, der er så mange guides til dette.



  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #9   29. jul 2012 David S:

    Ja, mere eller mindre. Det er jo de færreste som virkelig har problemer med stofskiftet. Jeg har selv været der, og kender en del som både har været tynde/tykke og det handler for det meste om kostomlægning smiley

    Så jeg giver dig helt ret. Men du skal tænke på at Tmm egentlig bare prøvede at fyre nogle latinske ord af, så han virker klog smiley



  • Muddi .
    Muddi . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 113
    #10   29. jul 2012 Tmm D R:

    "- Umiddelbart har der på intet tidspunkt, været tale om at man skulle vælge det der kræver størst indsats. Dernæst ignorere du igen det faktum, at man sagtens kan lære en masse værktøjer ved brugen af en erfaren bodybuilder eller diætist. Du nævner det blot som et stykke værdiløst papir. Derefter går du over i en, forsvarsposition som skal kradse i "din såkaldte modstanders" intellektuelle niveau."

    Du siger at jeg ikke er særlig begavet, samt at jeg ikke har meget hjerne. Det med den større indsats (læs:hjerne) var altså en modspil til dit bullshit. Jeg har svært ved at se hvordan du misforstår det. Værdiløst papir, come on, det kan du gøre bedre. Jeg citerer mig selv igen, men læs den lige 10-20 gange inden du svarer:

    MUDDI: "Man kan godt købe sig til en kostplan, sikkert, men det er overhovedet ikke nødvendigt som nybegynder."

    MUDDI: "Jeg siger ikke at en bodybuilder/diætist ikke kan hjælpe, men man skal være komplet idiot hvis man synes at en splejs/nybegynder skal betale for en."

    Så igen: Det gavner, men det er ikke nødvendigt. Der findes meget fornuftigere alternativer kammerat.

    "- Nu anvender du en del af det der blev skrevet, plus at du tilføjer en formodet løgn, om at jeg pludselige udnytter folk idét omfang at du anklager mig for at tage penge for at hjælpe andre, som du ikke ved noget somhelst om, men som ikke holder dig tilbage for at fylde mere på.
    Nu går vi så på det personlige plan igen, hvor du nu postulere at jeg udgiver mig for at have en professionel expertise. Altså endnu engang tilføjer du altså noget du selv finder på, og som skulle gøre dig selv mere troværdig, og fremme din "pointe". Det hele på baggrund af, at man forsøger at råde en til at gøre noget godt for sig selv.

    Det er sjovt, som du prøver at vise hvor intelligent du vha. af fagligebegreber og din teoretiske viden på taberniveau. Din skrivestil hentyder meget til, at du er den man skal lytte til hvis man vil noget inden for bodybuilding - hvilket er bullshit, snarere tværtimod. Men jeg mente nu ikke tingene bogstaveligt (til det med at du tager imod penge), men blot at din tilgang afspejler dig og dine kammeraters holdninger til hvordan man formår at gribe tingene bedst an. Og ordet bedst hører slet ikke til i den sætning.

    "Som Ronnie Coleman siger i en af hans klip: >>Hvis du vil være Bodybuilder, så opsøg en Bodybuilder.<< Og det går hånd i hånd, med alt andet man vil i livet. Det ikke den eneste måde, men det er absolut et god måde at handle på."

    Og det kan man ikke på bodybuilding.dk eller hva ?!? Tænk dig nu lidt om i stedet for bare at skrive et eller andet ubrugeligt.

    "Det sjove er, at du med din udtalelse gjorde det klart, at en diætist eller erfaren bodybuilder ville være spild af penge. Og langsomt formår du at dreje "din diskution" til at handle om mange andre småting. Lige meget hvad du får ud af det.. Har du formået at få det til at handle om noget du ikke syntes var rigtigt, fremfor at trådstarteren kunne få normal respons fra andre medlemmer, end lige du."

    Ja, det er spild af penge hvis man er en splejs/nybegynder, for der skal ikke en diætist til. Men selvfølgelig hjælper det, tilgangen er blot uholdbar i længden og derfor ufornuftig, nærmere dumt. Hvis vi er ude i noget konkurrence er det en klar fordel at have en til at kigge på tingene, det klart. Det skriver jeg også i første indlæg, hvis du gad læse lidt.

    og lad nu vær med at snakke om trolls, og hvad ved jeg. Tag dig nu lidt sammen og læs hvad jeg skriver i stedet for at finde links til alt mulig barnligt pjat. Men bare kom med en udstemme, bare fordi du er lidt pigesur og ikke kan komme med noget konstruktivt.

    Men jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke har noget imod dig som person. Du er sikkert en flink fyr, og lad vær med at tage noget af det jeg skriver alt for personligt.

    God vind fremover, nu du (igen) smutter smiley


  • #11   30. jul 2012 Slap lige af drenge ???

    Brug den der energi i centeret istedet..
    Så ser vi jer til DM 2013..

    Snak pænt til hinanden, og lad være med at blive pigesur over lidt kritik..


  • #12   10. aug 2012 *making popcorn*



Kommentér på:
begynder bulk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce