{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Absurdistan {{forumTopicSubject}}

Faldt over en serie som hedder Absuridstan på DR,DK, et satire program hvor man tager pis på folk -

De stillede sig op i et supermarked og tilbød gratis smagsprøver af vand - hvor de sagde: det var vand fra kilder nede under vandet. ikke en kæft bemærkede det absurde i hvor vandet kom fra.

De ville også afprøve hvor let det er at lave falske nyheder så de ringede til en avis og sagde de havde åbnet en natklub hvor der kun var adgang for smukke mennesker, og straks blev det spejlet til mange aviser, som bt, eb, osv...ikke en kæft havde lavet kildetjek men bare spyttet det ud på aviserne.

De lavede også en falsk nyhed om at der nu er kommet en dating site for muslimer, hvor der ikke er adgang for jøder og ateister. Alle som vil være medlem skal igennem en lille koran test før de kunne blive medlem. Gifte etniske mænd som er konverteret måtte godt oprette sig, men det måtte kvinder ikke. Ugifte kvinder på siden skal som minimum have tørklæde på Den nyhed susede også rundt på medierne. Selv LORRY hoppede på den med natklub og fik journalisten fra Absurdistan til at medvirke, LORRY blev så sur, da de fik at vide at det var fup og de blev sagsøgt.

Det gennemgående var at bevise at aviser bare spejler nyhed hos hinanden og ikke en kæft kilde tjekker.

Se det er underholdning af det ypperste som i sin tid med uha uha.

Husker selv min bedste Aprilsnar, tv.dk/blog havde meddelt at den lukkede selvom den var enorm populær som social side samt spil. Jeg meddelte at sl software havde forhandlet med tv2 om købet af hele blog segmentet, Jeg havde lavet en falsk website "computerworld" hvor der stod at sl software som laver database programmer for vinhandlere og pædagogiske spil og websites havde købt tv2.dk/blog. Den var der mange der hoppede på. Havde også spejlet den på min blogspot hvor også her var flere som hoppede på den.

tv2.dk/blog havde nok det mest geniale opsætning og brugerflade så der var mange tåre hos brugerne. Certus opkøbte hele spil sektionen, men ved så ikke om det eksisterer i dag. Det var også en tid hvor sociale sider lukkede på stribe efter tv2/blog og hvor man flyttede til noget skrammel, flere værre end andre, hvor så nogen ende her på Baboom..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Absurdistan
  • #1   19. okt 2019 polysl er problemet ikke at det tit ikke er sådan lige at gennemskue se bare en falske mails der køre i øjeblikket og den skulle være fra Den Danske Bank smiley

  • #2   19. okt 2019 Leon

    hvis man bare er lidt kilde kritisk, så bliver man mange gange overrasket. Folk er heller ikke for gode til at at trykke på link for lige at verificerer det som skrives på aviser, som til tider kan føre en lidt rundt for at ende med at oversættelsen er noget bras. Man pynter lidt på historien som DKA (den korte avis)

    eksempel: DKA skrev. 6 indvandre bankede sagesløs dansker.

    Går man i dybden af link og sammenholder det med politiets døgnrapport så står der intet om det var indvandre. Aviser lever af clickbate, dvs. at tørre røven på deres læsere med overskrifter som de absolut skal klikke på, og intet har med virkeligheden at gøre.

    Samme så man med affalds sortering, hvor en i spøg havde lagt en side ud hvor der stod at gamle udtjente afffalds beholdere blev omdannet til barnevogne for ghetto beboere for at hjælpe dem til en billig løsning.

    Den overlevede et døgn for så at blive slettet efter protester fra folk. Den var måske lidt grov, men set ud fra et humoristisk syn var den ret god.


  • #3   19. okt 2019 polysl det er du helt ret i og ja jeg nøjes også tit med at se overskriften men ikke indholdet det kommer dog an på hvad for jeg gider ikke alt det dersens dårlige sørgelige altid du ved det er ret ensrettet smiley

  • #4   19. okt 2019 En sjov overskrift engang.....

    6 til middag....her leger man også lidt med folks opfattelse.


Kommentér på:
Absurdistan

Annonce