{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Danmarks lækreste ...med et handicap {{forumTopicSubject}}

Mange er imod politisk korrekthed, og har sikkert set traileren med Mulle, der vil kaldes "Danmarks lækreste 'spasser'...

https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/spasser-raser-over-dr-pylreroeve/7502000

"Lige i øjeblikket kan man se dokumentarserien 'Danmarks lækreste spasser' på DR2 og DR TV.

Her medvirker Mulle Skouboe, der lider af sygdommen Cerebral Parese, som gør, at hun ikke har de normale evner til at styre sine muskler og bevægelser.

I programmet holder hun på sin ret til at kalde sig selv en 'spasser', men langtfra alle synes, at det er en god idé.

Som konsekvens heraf er DR kun gået med til, at de fire afsnit af dokumentarserien skal hedde 'Danmarks lækreste spasser'.

Serien skal kulminere i en skønhedskonkurrence for mennesker med fysiske handicap, som løber af stablen 6. februar i Koncertsalen. Men i selve liveshowet har DR valgt at lade være med at bruge ordet 'spasser' som i den oprindelige titel.

I stedet har showet fået navnet 'Danmarks lækreste - med et handicap'.

Se også: Seere raser: - Seriøst, DR!?

Den ændring er Mulle Skouboe langtfra tilfreds med.

- Jeg er overhovedet ikke begejstret for, at de har valgt at ændre det. For jeg synes, at konceptet falder helt til jorden. Jeg synes jo, at det er vigtigt, at vi mennesker, der lider af et handicap, kan joke med os selv. Jo mere vi gør det, jo mere gør vi opmærksom på os selv, og det kan hjælpe folk med at lade være med at se os som ofre, og det er hele pointen med serien, siger hun til Ekstra Bladet."


Må i sandhedens navn sige, at damens opmærksomhedskrævende adfærd virker langt mere frastødende end hendes og andres handicap.

Hvad er jeres mening?!


Kommentarer på:  Danmarks lækreste ...med et handicap
  • #1   5. feb 2019 Hele verden er blevet så følsom så det skriver ind i helvede, jeg kan godt lide selvironi som at kalde et handikap for spasser. det er jo tættest på sandheden, men den er så ikke lige feset ind hos DR.

  • #2   5. feb 2019 Citat:
    ...damens opmærksomhedskrævende adfærd virker langt mere frastødende end hendes og andres handicap.


    Hvordan kan et handicap overhovedet virke frastødende?


  • #3   5. feb 2019 nu er det så ikke handikap som er frastødende, men opmærksom krævende

Kommentér på:
Danmarks lækreste ...med et handicap

Annonce