{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af 55'' fladskærm
  • #2   4. jun 2014 Godt, hurtigt og et lavt budget hænger ikke sammen.

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.546
    #3   4. jun 2014 Tror du skulle have nogle 1 taller foran de 5000 - 6000, så var det måske lidt realistisk..

• #5   4. jun 2014 hvad har i af forslag til de 5-6000 kr ?

jeg vil have 4K model når det hele er udviklet nok...

• #6   4. jun 2014 Sony W6 - Har det selv og ligger til dit budget. Dog "kun" 50" og så skal du (skal du også med de fleste andre) have en ekstern HDD.

Eneste Minus er at der kun er 2 HDMI og menuen (hvis man vil se programoversigt mens man zapper) ikke er vanvittig hurtigt. Men ellers er det virkelig et lækkert TV.

Tjek det på Flatpanels under W9 serien, som er den storebror, men de er næsten identiske.

• #7   4. jun 2014 er blevet anbefalet at gå ned i en 47'' men så tage et Panasonic tv som vidst skulle være siiiindsyg hurtig, det kunne vist bare ikke optage,

• #8   4. jun 2014 Hvorfor gå ned i tommer? Hurtigt til hvad? Menuen?

Du skal helt sikkert IKKE stole på det du ser ude i butikkerne, da det du ser er salgstrick og ikke noget du ser, når du kommer hjem. De film der vises er Phillips DVD'er og er specielt lavet til at fremhæve visse ting på - Ja sjovt nok de noget dyrere tv, for at få folk med dit budget til at gå højere op.

• #9   4. jun 2014 Jep ved godt at de prøver at sælge med deres BLURAY film på alle skærmene. I mine øjne kan et tv til 5000 være ligeså godt som et til 11000. Det gælder bare om at finde det rigtige. Men i Elgiganten har de tilbud på et Panasonic tv lige nu. Sat fra 8000 ned til 4999. Og det var lækkert. Bare uden optage funktion. Og det kunne da være rart at have.

• #10   4. jun 2014 http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL42ET60Y/panasonic-42-3d-led-smart-tv-tx-l42et60y

Det her? Det er kun 42" og det bliver du træt af. Jeg sidder 3m fra mit 50" og synes det er lille. Men smag og behag. Havde hvertfald valgt noget andet, hvis det er det der.

• #12   5. jun 2014 Tag dog ud i elgiganten og kig før du spørger?

Vi kan sagtens anbefale dig et hav af forskellige tv. Men bottom line er at du er dig der skal kigge på det, ikke os.

Jeg forstår ikke helt hoppet fra 55 til 47. Det var et voldsomt spring. Som jeg ganske enkelt tror du kommer til at fortryde. Skal du endelig ned, så gå ned i 50" og IKKE længere ned. Jeg ville anbefale at du gjorde alt for at finde en tx-p50st60 fra Panasonic. Jeg har hurtigt forsøgt, men da de annoncerede at de stoppede med at lave plasma, gik markedet amok og de blev revet væk.

Alternativet kunne være w829 fra Sony. Ligger dog en smule over dit budget. Men her er også et rigtig fedt tv. Som til prisen ikke har en direkte konkurent.
    Problemet med Sony ligger i deres smart-tv del. Som præcis som Panasonic (Det må være de japsere) Kan virke langsom og laver til tider et hak, før du går videre.

Dette problem er Samsung ovre. Men skal du have samme billedekvalitet som på 829, ligger du også i en højere prisklasse.

• #13   5. jun 2014 Ej hold nu op med det plasma l*** ja, det kan da godt være der er en MY bedre farve/kontrast.. hvis man gider glo på blinkende billeder, og støj....

Et LED tv kan stille de fleste tilfreds, især de nyere modeller.

F.eks. et Samsung med micro dimming.. det er jo kanon, man kan godt finde 55" af gårsdagens model til få penge.

Men 5k kommer du ikke helt derop med.

• #24   5. jun 2014 vi er ude i en anden boldgade end hvor jeg startede.

men har skam været i Elgiganten og kigge, men intet er instillet ens derude, så man kan ikke regne med en dyt.

Men vil gerne spørge jer, hvad kigger i efter når i kigger tv for at kunne vurdere om det er et godt tv ?

• #26   5. jun 2014 jeg har sorround sæt, så lyd er ligemeget, design er jeg heller ikk så meget efter, men vil gerne have billed 3d og smart

men har lige set dette TV, det er et jeg stod og kiggede på igår i 55'', dog er dette kun 47'', men ellers magentil, og tænker, 4000 kr forskel er også meget

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/47LA667V/lg-47-3d-smart-led-tv-47la667v

• #31   5. jun 2014 http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55F6755XXE/samsung-55-3d-smart-led-tv-ue55f6755

Vi har denne hjemme i stuen. Vi synes det er lækkert. Den har de ting vi skal bruge og mere til.... vi sidder ca tre meter fra vores og vi vil så absolut ikke gå ned i størrelse... man bliver hurtigt forvent smiley

• #34   7. jun 2014 Unsub !

Det ville være rart med noget teknisk der beviste dine påstande.
    Plasma er for nørderne - JA! Ganske korrekt og her er selvfølgelig en grund.

Plasma paneler formår at give et mere levende, dynamisk og roligere billede end et led panel. Der er jo en klar årsag til at det altid har været Plasma tv, der vinder de store test.

Årsagen til lukningen af Plasma bunder ikke i at der er tale om dårligere billeder eller ulemper. Men i bund og grund om at mange butikker hyper led, fordi sælgerne absolut ingen ide har om, hvad de skal kigge efter og i første omgang, vil et led tv, se langt mere imponerede ud - Lad os kalde det "Wow" Effekt.
    Tager du ud i f.eks. Elgiganten og får lov at låne fjernbetjeningen til f.eks. Et Panasonic led tv. Så vil jeg næsten garantere at du under indstillingerne vil se at tv'et står til dynamisk effekt.

Medbring dog gerne dit eget usb stik, smid det i tvet og få det til at vise et billede af f.eks. En rød rose på en sort baggrund, gør herefter det samme ved et plasma tv.

Ved led tvet vil du hurtigt se at billede er "boostet", dine øjne vil ret hurtigt blive "trætte" og du vil føle dig irretreret. Hvor i mod på plasma tv'et vil du kunne se den varme den røde farve giver, dine øjne vil være mere afslappede og du vil hurtigt kunne opdage flere detaljer i dybden.

Kammerater og veninder der ser tv hos mig, er stadig imponeret over hvor roligt og flot et billede der står på min gamle skærm fra 2011, mod deres helt nye samsung smart tv. Selv kvinder uden en snot forstand på tv. Kan sidde og sige at det er en langt mere behagelig oplevelse og farverne virker mere troværdige og naturtro.

Btw. Din fine påstand med oled - Hvorfor tror du Samsung og LG opgiver oled på tv fronten, i hvertfald lige pt.

• #37   7. jun 2014 Jeg vælger at forholde mig neutral i denne debat, men lige en thumbs up til "Unsub !" for en flot og SAGLIG argumentation, NOT.

Du ville komme op som mere troværdig, hvis du argumenterede rationelt for dine synspunkter.

• #40   8. jun 2014 Unsun !

"Og endnu mere til UHD TV"

Det skrev du bare ikke! Ved du overhovedet hvad UHD er?

• #42   8. jun 2014 Hmm. I gør mig godt nok i tvivl. Fordi har LG 47" LCD nu og det er også super godt. Tænkte bare at det nok var ved at være tid til en skifter. Men hvis i mener at kvaliteten ikk skulle være særlig stor fra de gamle til LED. så vil jeg da ikk skifte. smiley

• Brian P
    Brian P Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #43   8. jun 2014 Søren :

Hvis du mener "unsub",kommer med en troværdig dokumentation, så er der ikke meget der skal overbevise dig,når "FAKTA", er noget man ser bort fra.

Unsub : Jeg er ked af at sige det, men du taler åbenbart som du har forstand.
    Du hører åbenbart til den kategori, der mener at MP3, er den rigtige måde at høre musik på.
    Hvilket genspejler sig i dine holdninger til fladskærms tv.

Der er ikke noget LCD-LED tv på markedet, der kan matche et tilsvarende PLASMA tv.

Det eneste der kommer efter Plasma er OLED.

Plasma teknologien er for dyr at producere, plus at de vejer noget mere end tilsvarende led-lcd modeller, som regel en 1/3 del.

Michael L :

Her er et godt alternativ til et fremtidig køb.

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/lg/60-plasma-tv-lg-60pb560v-p27468321?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_term=60_Plasma-TV_LG_60PB560V&utm_content=27468321&utm_campaign=pricerunner_home-electronics_TV_-_Plasma

• #47   8. jun 2014 Fedt LG tv smiley
    Men mit er næsten magentil bare 47"

Spekt er stort set ens. Mit køre også 600 hz med triple xd.

• #51   10. jun 2014 Unsub !:

UHD har intet med panel teknologien at gøre, et Plasma tv kan skam også sagtens være "UHD" Et billede er subjektivt og der er fordele og ulemper ved både plasma og led.

Desværre fejler du at se ulemperne og ser kun fordele. Du nævnte tidligere genskin - Dette har mange led tv også, da dette jo forekommer på grund af det glas der er lagt. Kigger vi på f.eks. f8005, dt60/wt60 (Sidste års modeller) Er der også genskin i disse skærme. Faktisk er der mange genskin her, end der er på f.eks. zt60 fra Panasonic - Plasma!

Som forhandler har jeg altid haft en tommelfinger regel der hed sig at LED tv, var til de ældre mennesker og det holder jeg stadig fast i. Fordelen ved et led tv er at det er lys stærkt og kan derfor skrues voldsomt, hvilket ofte er en fordel for mennesker med svagt syn, da underteksterne også bliver lyst kraftigere op.

Men ellers ser jeg ingen fordele ved led paneler. Men jeg vil ikke gentage mig selv, jeg har jo skrevet det der skal skrives tidligere. Jeg vil dog lige bemærke, at burn-in har været fortid i nogle år efterhånden. Jeg har faktisk aldrig i mit liv været med til at håndtere en rma sag omkring burn-in. Selvfølgelig KAN det ske, men der vil være tale om ekstreme situationer, hvor ejeren direkte har mishandlet sin skærm. Jeg har haft plasma siden 2008 og har aldrig oplevet bare en blyantspids fejl på mine skærme - Eller de mange jeg har solgt og monteret.

Men det er da fint at du er glad for din skærm - Det er jo det, det hele handler om.
    Nu må vi bare håbe de ikke får gode ideer med h265, så din ny indkøbte skærm ikke skal skiftes ud igen smiley

• #53   12. jun 2014 Unsub ! Ja, en ny boks smiley Men de færreste køber vel ny skærm for derefter at tilføje en boks. Faktisk køber størstedelen af danskerne ny skærm netop for at slippe for at have en boks stående. Om dette så er canal digital kunder eller boxer kunder gør såmænd ikke den voldsomme forskel. De har dog det fælles at de under ingen omstændigheder ønsker at have deres boks stående længere.

Men jeg er faktisk ikke klar over om Samsung kører med en form for aktiv hdmi - Dette kunne da selvfølgelig løse en del af problemet ved en boks. Men sidst jeg havde et samsung tv mellem hænderne, havde de stadig ikke fået dette integreret og derfor skulle deres bluray/receiver osv stadig stå fremme til betjening. Super ærgerligt, når de nu kører så hårdt på design.

• #63   17. jun 2014 Kom nu videre Thomas! Du er 31 år, så sjovt er det sgu heller ikke vel!?

• #65   30. jun 2014 Unsub !

Læs nu hvad jeg skriver - Har Samsung nu integreret aktiv hdmi? For det var i virkeligheden det jeg spurgte om, jeg forhandler ikke Samsung og kommer aldrig til det. Der er for mange fejl. Jeg reparere flere Samsung tv end noget andet og sjovt nok, altid med samme fejl. For dårlige komponenter.

DET ER IKKE SMART! 3000 kroner for et evo kit er at kneppe forbrugerne i røven. Skal vi virkeliglig tvinges til at tilslutte noget eksternt, kan vi jo lige så godt smide en medie pc under vores tv og købe et logitech tastatur/mus i et. Den vil endda kunne gemmes rigtigt af vejen, da der ikke er brug for et infarødt signal.

Derfor udtalen om aktiv hdmi - dette har Panasonic f.eks. Løst. Har du et produkt der supportere aktiv hdmi kan produktet styres direkte gennem tv'et selvom det så står 100 meter væk (Panasonic, Yamaha, Onkyo, Pioneer) Og flere kommer sikkert til - Da dette netop er SMART!

Kommentér på:
Køb af 55'' fladskærm

Annonce