{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.820 visninger | Oprettet:

Ascanius M
Ascanius M
Tilmeldt:
6. maj 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

Mærkelig kløen - stærkt ubehageligt {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har for noget tid siden begyndt at få ubudne gæster ud af den blå luft, der er tale om meget små brune sager der hopper rundt og generer både mig og mit marsvin som er eneste beboere i huset.

Det har nu stået på i 3 uger uden at der er tegn på det bliver mindre med angrebene, jeg har svært ved at tro det er katte eller hunde lopper eftersom de kun skulle plage nogle af os i få uger før de dør ud, så jeg tænker nu på om det kan være ringorm, de der hud mider som kunne været kommet til med Høet til mit marsvin eller om det er andre former for mider eller lign. utøj

Men det faktum at svineriet både går på mig og mit dyr må da betyde et eller andet, det er ganske ubehageligt som det kribler når man skal ligge sig til at sove, det er somom de skide møgdyr er i hele boligen.

Mit marsvin har fået store sår af at klø og bide sig selv og er rødlig på meget af huden, det virker også omom en hel del pels er faldet af og min hovedbund klør også ganske godt.

Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig kløen - stærkt ubehageligt
  • Moster  E
    Moster E Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 180
    #1   27. nov 2008 Hvis det er noget der hopper rundt, kan det i hvert tilfælde ikke være ringorm. Ringorm er svamp i huden. smiley

    Men ta da det stakkels dyr til dyrlæge og få den rette behandling. smiley


  • los a
    los a Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 98
    #2   27. nov 2008 det lyder meget som lopper....

  • mathine b
    mathine b Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 84
    #3   27. nov 2008 til doktordyr med marsvinet. da det er smertelig for den, mider jo men de er grå som regel. og lopper død rimelig hurtigt igen. er det høet eller halmem ud med det. da det jo gør dit dyr syg.

  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #4   27. nov 2008 Væglus muligvis? Men kræver vist at de er hentet med hjem fra udlandet....

  • Ascanius M
    Ascanius M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #5   27. nov 2008 Jeg kunne let tro det er de væglus desværre, jeg er blevet rådet til at se om det ikke forsvinder igen efter megen rengøring og tidt skift af tøj og bur ved marsvinet, for hvis det er lopper skulle de så hurtigt forsvinde igen, det er først begyndt her 2 mdr. efter overtagelse af hus hvor jeg er begyndt at fyrre med brændeovn som varmer meget op og når det bliver varmt nok springer de rundt, bare man sidder på hug foran brændeovn kan man mærke dem på skinneben.

    Så nej det er nok ikke ringorme, det var bare det eneste jeg kunne komme i tanke om der BÅDE kunne ramme mig og dyret på en gang, hvis det er katte eller hunde lopper skulle det gerne holde op af sig selv da de ikke kan leve på hverken mig eller marsvin i særlig lang tid, især ikke under hyppig rengøring og megen skift af tøj / sengetøj osv.

    Men det virker til det bliver ved, så jeg må tale med dyrlæge igen og tage mit dyr med derop, det går der bare lang tid før jeg har råd til da det koster min 500 kr for et besøg sådan et sted og for det halve af det beløb kunne jeg jo bestille spary hjem til at behandle hele mit hjem.

    Det er ikke sådan i et kapitalistiskt samfund, ikke alle der har penge til det, også noget lort ham der solgte mig boligen ikke sagde noget som helst om det.


  • mathine b
    mathine b Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 84
    #6   27. nov 2008 klage nævnet

    du kan stævne eller noget i den stil, ham der solgte dig huset. men snak evt med sælger da det jo er muligt at han ved hvad det er


  • Ascanius M
    Ascanius M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #7   28. nov 2008 Har gjort, sælger kender intet til det, til trods for installert kattelem i dør osv. det virker til det kan være helt tilbage fra den forrige ejer, 4 år tilbage.

    Men nu har jeg da sikret mig et kraftigt mineral, vitamin pulver og spray mod både mider og lopper til det lille dyr.

    Så får det en ordentlig tur og bliver overtrukket med en strømpe med huller til forpoterne, så den ikke kradser sig selv til blods, så kan der komme pels på dyret igen.

    Jeg mangler nu kun et kraftigt spraymidel mod væggelus hvis der også er det i huset.

    Fanden tage de små møgdyr, nu kommer de til at tro de er i helvede som jeg skal give dem pulver og sager.

    Hvis nogen kender et billigt midel mod de væglus så sig endeligt til.

    Ind til videre har alt kostet mig 200 kr i bekæmpelsen af de dyr, så det skal nok ende med at jeg får behandlet hel mit hjem til samme pris som EN ENKELT konsultation ved en dyrlæge som ikke vil fortælle mig noget jeg ikke ved alligevel.


Kommentér på:
Mærkelig kløen - stærkt ubehageligt

Annonce