{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
129 visninger | Oprettet:

Spare {{forumTopicSubject}}

Man kan læse at flere og flere danskere sparer på varme og el. Jeg tænker på hvad det betyder for boligen.

Hvad betyder det for de ældres helbred, når de prøver at spare, det er ikke kun på varmen, men også på maden. Jeg er faktisk bekymret da ældre jo bliver mere kuldeskære en unge mennesker som er mere aktive.

Pt. har jeg 18 grader i min lejlighed hvor jeg har slukket for varmen, ikke noget problem selvom jeg nok betegnes som ældre. Jeg har intet på standby af el produkter - men det er nok begrundet i at jeg er fornæret og ikke gider spilde penge på gråspurve.

Men de ældre sidder bare med et tæppe, og måske går i seng tidligere for at få varmen.

Varme check? hvem ved om det sker - det er om vinteren de har brug for den og ikke til sommer.

Så hvad kan man forvente?

Jeg ser flere indlæggelser med ældre med lungesygdomme eller forværring af aktuelle sugdomme. De ældre har ikke en chance i helvede at betale de enorme regninger på varme eller el hvis de ikke sparer. Man skal tænke på at en folkepension er lig med en bistand.

Kommentarer på:  Spare
  • #1   13. maj Polysl, hvorfor tror du kun du ved hvordan ældre oplever verden, det er jo ikke alle ældre der er udenfor pædagogisk rækkevide.

Jeg ved helt klart hvordan jeg vil leve og tror faktisk også mine naboer ve hvad de vil.

• #2   14. maj Der er mange der bliver ramt ældre som unge + verden hvor de intet har længere.

• #3   14. maj Brok

Jeg henviser kun hvad der skriver på medier, omkring at ældre spare, for ikke at få kæmpe regninger på el og varme.

Regeringen ville jo ikke sidde og forhandle om en stigning af ældrecheck eller en varme check til ældre og dem som har enorme energi regninger.

• #4   14. maj Polysl, det er jo lige det de gør, forhandler om ældrecheck og varme tilskud m.m.

• #5   14. maj Brok

Det er varm luft....jeg vil se det, før jeg tror på det.

• #6   14. maj Det er fakta, at de forhandler, det kan du ikke snakke dig ud af.

Jeg kan så ikke fortælle dig hvordan det går, men de forhandler uanset hvad udfaldet bliver.

• #7   14. maj Brok

Jeg tvivler ikke at de forhandler, men tvivler på at det bliver til noget. Corona har kostet mere end 100 milliarder hvis man tæller sammen så der er ikke plads til at uddele flere gaver. Men jeg vil da blive glad hvis det blev til noget. Spørgsmålet er så bare hvordan fordelen bliver.

de ældre? eller den som har olie eller gasfyr. Jeg tror ikke på at man forhøjer ældrechecken med 5000 kr som der er lagt op til. De får ikke en krone.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 47 Emner: 90 Svar: 5.086
    #8   14. maj De forhandler ja om kompensation for en stor varmeregning, ja ... men både Venstre og Konservative har travlt med at få snablen ned i den pengekasse også.

Kommentér på:
Spare

x