{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Hvorfor sker det ikke bare. {{forumTopicSubject}}

Ja da jeg møder mange mennesker i min lille verden høre jeg også gang på gang: Hvorfor laves der ikke en landsindsamling for de hjemløse i Danmark og jeg vil selv mene at det vil være en super god ide for vores hjemløse har det ikke godt.
Og nej hvis man bare tænker i at hjælpe en hjemløs vil man få bank af systemet der vil tage alt det de kan ud af ens økonomi.
Så nej det er ikke den vej der skal hjælpes men hvad siger i mine debatvenner er jeg alene om den holdning.
Og ja syntes det er længe siden jeg har set/hørt fra vores/min debatven Claus G smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor sker det ikke bare.
  • #1   26. sep 2018 Hej Leon
    Problemet med hjemløshed er blevet mere komplekst end tidligere da mange idag frivilligt vælger at blive hjemløse af forskellige årsager.
    For nogen er det faktisk blevet lidt trendy at være hjemløs og de skal naturligvis ikke hjælpes.
    De rigtige hjemløse kan igen opdeles i to grupper hvoraf den nye gruppe består af tilrejsende østeuropæiske hjemløse der hellere vil være hjemløs i Danmark fordi forholdene er langt bedre her til lands og den gruppe støtter jeg heller ikke da jeg ikke mener at man skal emigrere sig til bedre hjemløshed.
    Tilbage står vore egne “rigtige” hjemløse som jeg mener fortsat skal hjælpes selv om forholdene trods alt er blevet bedre de sidste ti år med mange flere sociale tilbud og opsøgende hjælp.
    Jeg skelner skarpt imellem hvilke hjemløse jeg vil støtte og giver som oftest 100kr for en “hus forbi” avis til den sælger jeg mener trænger mest og det er som oftest de ældre hjemløse jeg vurderer vil bruge pengene på mad og øl fremfor mange af de yngre der som oftest sparer sammen til et fix fordi de ikke magter metadon afvænningen.
    Derudover afleverer jeg hele familiens aflagte beklædningsdele et par gange årligt til mændenes hjem smiley


  • #2   26. sep 2018 Jeg har helt den samme tankegang, som Cody - vi har fået alt for meget af det "andet" og sørgeligt, at der er mange unge, som er hjemløse, det er ikke en måde at starte et liv på smiley

  • #3   26. sep 2018 Jaaaa og jeg er jo enig men der kunne spares mange penge hvis den del af de hjemløse der selv kan klare dagligdagen fik egen bolig smiley

  • #4   27. sep 2018 Korrekt Leon, men mange gange er det jo også et spørgsmål om prioritering som ex. ham der kører landet rundt på cykel med hunden i cykelkurven smiley

  • #5   27. sep 2018 Ja, er det ikke sydsj eller Lolland han er fra, den får da set noget, den hund smiley

  • #6   27. sep 2018 Ja men ham der med vovsen har da ikke de store problemer - hvis jeg ellers husker rigtigt smiley

  • #7   28. sep 2018 Nej men han er en af dem der frivilligt har valgt at være hjemløs smiley

  • #8   28. sep 2018 Jeg hørte også om en, som sagde, han elskede, at der var højt til loftet og så fik han gjort rent hver dag, han havde også selv valgt smiley

Kommentér på:
Hvorfor sker det ikke bare.

Annonce