{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Plejehjems bolig koster: 13.887 {{forumTopicSubject}}

Lyder meget men kigger man lidt og tænker lidt så giver indlægget lidt mening som avisen.dk skriver.

Jeg måtte læse flere gange for lige at fatte at 13.887 var blevet til 9.175.

Men stadig voldsomt i en real husleje, dog er jeg stadig lidt forvirret over den beregning som ren husleje.

Men hvis man kigger på den reale husleje + de tilvalg en beboer kan gøre så kan totalen godt nå 13.887 - men så er det noget vrøvl at kalde det ren husleje..

Da beløbet 9.175 afspejler det + en beboer har valgt...

kabeltv.
net
vinduespudsning
tøjvask
osv...

Alt det ævl med at man ude i byen kan få det billigere ??? hvordan?? Når du lejer dig ind i byen får du da ikke pleje, mad serveret, tøjvask, osv...andet at betale for det.

Sådan en gang lorte historie som mere forvirre end informere.

https://bit.ly/2HIGNxo

Tøserne på avisen har så valgt ikke at der kan kommenteres - ja man ved godt hvorfor...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plejehjems bolig koster: 13.887
  • #1   30. apr 2018 Ja Polysl du har en god historie for ja med alt tilbehør er det billigt men har alle så råd til en plads smiley

• #2   30. apr 2018 Den sammenligning af husleje giver ingen mening!

Så længe man er velfungerende, og selv laver mad og indkøb, får man absolut ingen plejehjemsplads.

I dag er det sådan, at man skal være halvdød, inden man får en plejehjemsplads.

For min gamle mor på 91 år, er det et spørgsmål om pleje og tryghed. Efter et natligt indbrud for nogle år siden, har hun været utryg, og bl.a. låst alle indvendige døre. På plejehjemmet låser hun ikke døren ind til hendes lejlighed. Personalet kommer også om natten og ser til hende.

Indtil vi får huset solgt, har hun et månedligt underskud på over 1000 kr.

• #4   30. apr 2018 Det er da ingen penge...

Jeg arbejdede engang på Lærkevej med fysisk handicapede, de kostede samfundet over en million om året pr. næse.

En havde været tin EM i fodbold dengang det blev delt mellem, jeg tror det var Holland Belgien, han havde 4 pædagoger med og en chauffør, ham alene, og du og jeg betaler, han skulle kun betale for sin mad..... Gæt prisen?

• #5   1. maj 2018 markgreven

Mon ikke de handikappede selv skal betale i dag på udflugter, ingen kommune kan jeg forestille mig vil bruge en million på en person.

• #6   1. maj 2018 Ja i dag Markgreven skal beboren/borgeren selv betale og hvis jeg ikke husker rigtigt skal de også betale for ledsageren smiley

• #8   1. maj 2018 Lille ole S du mener ikke at ældre der bor på plejehjem kan have psyk og fysisk handicap smiley

• #10   1. maj 2018 Lille ole S er sikker på at der findes mange ældre der er slidt ned og på den måde har et eller flere handicaps og på den måde har brug for en betalt medhjælper som den ældre så må betale (hvis jeg ellers husker rigtigt) jeg bliver sku nød til at lave et indlæg om vores ældre og system-Danmark smiley

• #11   1. maj 2018 Ole S.

Nej sammenligningen er ikke underlig.

Nu er det en halv snes år siden jeg arbejdede på Lærkevej, men dengang slog det mig, at man godt kunne bruge oceaner af penge på fysisk handicappede, som jeg beskrev, samtidig med at vores gamle lå med lort i bleerne i timevis og blev lagt i seng kl. 19.

Hvis ikke man kan se at der her er et meget skævt billede af dagens danmark, så skal man nok gå til Louis Nielsen.

Ikke at jeg ikke under de fysisk handicappede et godt liv, men mindre end 5 fuldtidsansatte til et EM, kunne nok gøre det. - De penge der blev brugt til det, kunne med garanti have lønnet to hjemmehjælpere i et år, hvis det kan gøre det.

• #12   1. maj 2018 Lærkevej er også berygtet for deres jobcenter, som havde hyret en nyrelæge, som slæbte syge ind i et rum for at undersøge dem. Ingen havde nyre problemer som problem.

Vægge er papirtynde som man kan høre hvad de andre taler om i rummene, glas så man kan se hinanden

• #14   2. maj 2018 Mig bekendt er det forskelligt fra kommune til kommune og om det er privat, hvad det koster, det kommer også an på, om de visiterede har formue eller ej, der er mange velhavende pensionister, hvis de sælger alt, hvad de har, kan det godt beløbe sig op til over 1 mill., jeg mener formuegrænsen er 850.000.

• #15   2. maj 2018 rasmus

næ så fine steder kommer jeg ikke, men der har jo været en del skriverier omkring lærkevej jobcenter på avisen.dk

• #16   2. maj 2018 Jeg tror nu altså også at der er lidt spekulation i det.

Jo højere husleje, jo mere i boligtilskud gives der fra kommunen. Jeg mener at det var omtalt at Kaj fik ca. 7500 kr. i tilskud.

Derfor er det jo i plejehjemmets interesse at sætte huslejen så højt som muligt.

• #17   2. maj 2018 Prisen/huslejen i plejehjemsboliger er vidt forskellige i kommunerne.

Oftest er prisen afhængig af bygningernes alder. De nyeste har været dyrest at bygge, og derfor også dyrere husleje.

Når politikerne i kommunerne skal bruge (spare) penge, tager de altid de billigste plejehjem og lukker. Næsten altid på grund af, at badeværelserne er et par centimeter for små. Og så fordi man har forsømt vedligeholdelse af bygningerne.

Så bygger man nye store "hjem" som flotte prestigebyggerier, så huslejen/indskuddet kan sættes i vejret.

Og så er der lige den finte, at nybyggerier kan lånefinanciers, hvilket man ikke kan ved vedligeholdelse/renoveringer af gode veltjente bygninger.

Kommentér på:
Plejehjems bolig koster: 13.887

Annonce