{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaskomfur / Elkomfur
  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #1   2. jun 2014 Gas siger de på frederiksberg... klik dig lidt rundt
    http://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?ID=50

• #2   3. jun 2014 Gas er billigst hos mig. Noget andet er, at har man først haft gas, så gider man ikke elkomfur mere smiley medmindre det er induktions komfur. De er dog meget dyre i el.

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #4   4. jun 2014 der er fordele og ulemper.....gas sviner gryderne samt afgiver restgas som sætter sig på emhætte, skabe osv. i køkketnet som fedtet klister.... gas er afgjort bedst at lave mad på men der er mange fordele ved el. Prisen på forbruget er nok ikke den afgørende forskel

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#5   4. jun 2014 gas fedter ikke - det er stegeosen som fedter dit køkken til og stegeosen kommer uanset hvad du bruger af energikilde til at tilberede din mad.

• #6   4. jun 2014 Kim

du tager fejl, gas fedter. Men ikke værre end at det kan tages med en opvredet klud.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#7   4. jun 2014 har skut ikke problemer med at gassen fedter herhjemme og heller ikke andre jeg kender...
    derimod så giver det fedt i emhætten mm. når man tilbereder maden.

og igen....
    http://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?ID=206

Moderne gaskomfurer er lette at rengøre. Nogle støbejernsriste kan sågar komme i opvaskemaskinen. Det er en skrøne, at gassen fedter. Det er fedtet fra maden, der fedter, når det sprøjter – og det gør det kun, hvis man steger ved for høj temperatur.
    Alle nye gaskomfurer har desuden flammeovervågning, som sørger for, at gassen slår fra, hvis flammen går ud. Det er en ekstra tryghed, især for ældre og familier med små pilfingre.

• #8   4. jun 2014 Jeg har sådan set ligeglad med hvad du skriver i dit link. Jeg er fagmand og har stået i professionelle køkkener i de sidste 5 år, og har selv kørt gas de sidste 3, og det fedter! Ikke stegefedt. Gas fedt har en hel karakteristisk konsistens, og er helt duft neutral, hvilket stegeos/fedt ikke er.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#9   4. jun 2014 Så Frederiksberg forsyning - som har over 150 år på bagen - har ikke forstand på hvad de påstår, fordi du har arbejdet i køkken de sidste hele 5 år??

Nu er det jo ikke kun Frb. forsyning der skriver at gas ikke fedter... evt. prøv google og så vil du se der er flere som "påstår" det samme - men de ved sikkert heller ikke hvad de snakker om nu hvor du har 5 års erfaring smiley

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #10   6. jun 2014 Nu handler baboom jo ikke om at være den klogeste men at hjælpe hinanden.

Som X-kok har jeg arbejdet i de første 30 forskellige køkkener af professionel standard, alle har haft gas undtaget 1 hvor der var elplader.
    Samtlige køkkener (undtaget det med el) har afsat ekstra resourcer til rens af emhætte, filtrer og kogeområdet idet gasen ved forbrændingen efterlader en klistrende film på alle overflader som kræver lidt ekstra omhu at rengøre. Især inden levnedmidlenstyrrelsen kigger forbi til kontrollen.

Jeg har selv vasket de første mange køkkener af grundet gas og skidt fra samme. I mit gamle køkken havde jeg et 5 zoners SMEG indbygningsgaskomfur som også gav lidt fedtet overflade på skabe mv. grundet gassen

Men det er jo bare min erfaring.:) Hermed delt

Mvh. Anders

• #11   6. jun 2014 Nej anders du tager åben bart 100% fejl, fordi Frederiksberg gasforsyning siger noget andet.....

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#12   6. jun 2014 Rasmus, siden 2007 har der været brugt bygas 2 flere steder - og var sikker på de var over hele landet, men det er det så ikke - og bygas 2 er en meget renere gas og fedter derfor ikke. og da du står som tilhørende i storkøbenhavn med 5 år på bagen tog jeg det som en selvfølge at du også havde brugt bygas2 i dit meget lange forløb.
    men her er endnu et link som bekræfter at gas ikke fedter... og google vil hjælpe dig på vej endnu engang smiley
    http://www.bygas.net/fordomme.aspx
    Myte 1: "Gas fedter"
    Det gør det ikke – det var gammeldags bygas, der gjorde det. Bygas er lavet af luft og naturgas, der ikke fedter.

og havde du nu grebet det lidt bedre an med dit angreb/udsagn i #8 så var du også blevet taget mere seriøs, men istedet for går der tøsefornærmelse i den, som du så igen præsterer i #11.

derimod gav Anders #10 mig et mere konkret indhold som virker fagligt og dermed "lysten" til at undersøge det nærmere med hensyn til gastyper og dermed fandt ud af at der er forskel på gassen fra by til by nærmest.

men som jeg skrev før, så har hverken jeg eller andre jeg kender - og som bruger gas - haft problemer med at det fedter... igen så bruger vi nok heller ikke så meget gas som et prof. køkken.

• #13   6. jun 2014 Aner ikke hvilken type gas jeg har, jeg ved bare det fedter. Jeg bor i nordvest og får gas fra dong. Desuden har jeg som sagt arbejdet i en del forskellige industri køkkener (15+) og de har alle sat fedtlag som ikke er stegeos. Stegeos fedter som du selv siger, og gasfedt et noget klistret brunt stads som på ingen måde ligner stegeos. Desuden bor jeg i et 80år gammelt byggeri, så om jeg bruger en anden type gas er meget muligt. Men det ændre stadig ikke på,at det fedter.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#14   7. jun 2014 Bygas 2 er der i dine rør - som ikke fedter smiley

• #15   7. jun 2014 Jeg er sådan set ligeglad med hvad du påstår. Jeg kan da se i mine skabe og på hylder i hele køkkenet i øvre niveau at det fedter.

• #17   7. jun 2014 Skal lige tilføjes at jeg i går aftes, skrev rundt til nogle kammerater der bor i samme blok. De oplever også at det fedter.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#18   7. jun 2014 Hvor mon stegeosen driver hen..... Mon det er samme vej som varm luft, altså opad mod øvre dæk?

• #19   7. jun 2014 Jeg gir op. Du er så pisse påståelig at det gør ondt. Så jeg gider egentlig ikke bruge min herlige pinse ferie på at diskutere noget så ligegyldigt med en der alligevel ikke gider at høre efter.

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 3
    #20   7. jun 2014 (link fjernet)
    http://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?ID=2384
    http://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?ID=206
    http://www.bygas.net/fordomme.aspx

Jeg synes nu at disse sider virker troværdige. Dog er der noget gammeldags gas som rent faktisk gjorde, men det lader ikke til og være brugt særlig meget mere.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#21   7. jun 2014 ja gu er jeg påståelig og især når du bor i københavn, har bygas 2 og "offentlige" sider understøtter mit udsagn om gassen ikke fedter når der bruges bygas 2!

og enig med Casper J omkring gas i gamle dage gav problemer, det samme gjorde / gør gas på flaske alt efter hvilket mærke man bruger.

men Rasmus S du må have en vidunderlig pinse ferie og husk på at vi er stadig enige om at vi hellere vil have gas end el jvf. #2 smiley

• #22   7. jun 2014 Hehe god pinse og mange tak for alle jeres svar - holder mig til gas, det kan jeg se i er enige om smiley

• #23   8. jun 2014 jeg kan ikke nænne at lade være med at skrive et lille indlæg mere. bare for at bevise mine pointe.

har ikke lavet andet end at koge pasta til en gang pasta salat, og kogt vand til kaffe 4-6 gange, siden i går ved middags tid. Her er et før og efterbillede af glasset i min emhætte.

FØR:

profilbillede
  • #24   8. jun 2014 Efter:

profilbillede
  • #25   8. jun 2014 der har som sagt KUN været kogt noget med vand. Har intet stegt.

konkrete beviser kan man sgu ikke løbe fra smiley

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#26   9. jun 2014 nemlig dit kogte vand efterlader spor på dit glas - du har sikkert også brugt olie i dit vand til dine pasta smiley

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#27   9. jun 2014 og kikker du på dit låg - på INDERSIDEN - så ser det også sådan ud efter en gang pasta... men måske du gasser dine pasta i gryden når du laver dem?

• #28   9. jun 2014 Koger ikke olie i mine pasta når det er til pasta salat, og nej der var ikke fedt under glaslåget.

kogt vand sætter ikke spor på den måde. Det er svært at tage billeder af konsistens. Men den materede overflade du ser. Kører man fingeren hen over føles der IKKE fedtet, men derimod klistret, som du også ser anders beskriver det længere oppe.

• Cantarel's Skygge
    feb 2009

#29   9. jun 2014 stadig samme resultat du får på dine grydelåg når du koger pasta - også uden olie i vandet.

men det ligner da på ingen måde det somdu selv beskriver som "gasfedt" i dit indlæg #13 og gasfedt et noget klistret brunt stads som på ingen måde ligner stegeos.

• #30   9. jun 2014 Undskyld mit dårlige mobil kamera, men det ER klistret brunt stads du ser på billedet.

Kommentér på:
Gaskomfur / Elkomfur

Annonce