{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.098 visninger | Oprettet:

Flytning af gruppetavle. regler? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Skal lige høre om i kan svare mig på et spørgsmål?
Jeg er udlært elektriker. Og har netop købt mig et hus smiley problemet er at jeg gerne vil flytte min gruppetavle. Hvilke regler er der omkring dette, hvis jeg flytter den i mit eget hus og i min fritid?

Hilsen Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning af gruppetavle. regler?
  • #2   20. mar 2014 Problemet ligger bare i at jeg går arbejdsløs for tiden :S så har ikke lige nogen mester

  • #3   20. mar 2014 altså at flytte en tavle skal gøres af en aut. men hvis man gør det sker der ikke noget. der skal ikke anmeldes noget nogen steder.

    flytter/bryder du plumberingen til målerrammen og vil have den flyttet skal mester anmelde det til energi selvskabet og de skal plumbere den om.
    dog skal man være ops på at nogle gange hvis den sidder inden for og man vil flytte måleren vil de have den uden for.

    men skal du bare flytte tavlen gør du det bare. så længe du holder reglerne som står i SBEI afsnit 6. mht placering osv.


  • Sten K
    Sten K Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   22. mar 2014 Jeg er gerne behjælpelig smiley (sk@eversel.dk)

  • #7   22. mar 2014 Gruppetavlen er ikke plumberet. hvorimod målerrammen er. og det er el forsyningen der skal plumbere den

  • #9   22. mar 2014 nu er det sådan et de forskellige måler rammer skal plumberes med måleres ejer. og oftest vil energi selvskaberne ikke give plumberne ud. de vil SELV montere dem. smiley

  • #11   22. mar 2014 yep ^^ Frederikshavn forsyning får vi bare plumben med måleren. men er de brudt er dem dem der køre ud og tjekker alt er som det skal være og plumbere dem igen.

    ENV er derimod helt væk. de er slet ikke til at hugge eller stikke i. de udlvere plumberinger somom det var guld.


  • #13   23. mar 2014 Det er nok meget forskelligt fra elværk til elværk så smiley

Kommentér på:
Flytning af gruppetavle. regler?

Annonce