{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.582 visninger | Oprettet:

Hvilke krav er der til et hoveddør til lejlighed. kbh {{forumTopicSubject}}

Hej.

Findes der nogen regler for hvilke dør man må have til hoved indgang til lejlighed fra opgangen.

Jeg har haft kontakt til nogle tømrer firma der siger at det skal være et branddør og nogle siger det er op til en selv.

Der står ikke noget i vores vedtægter så hvad må man ?

Grund til at jeg spørger er for der har været hærværk hos mig og nu vil jeg smide et sikkerheds dør eller et såkaldt metal dør.

tak for svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke krav er der til et hoveddør til lejlighed. kbh
  • #1   14. jan 2013 EN dør! Det skal være EN branddør, da hver lejemål er en brand celle for sig.

  • #2   14. jan 2013 Nu kender jeg ikke indretningen af huset.. men vil helt bestemt mene det skal være en EI 60 automatisk branddør, da jeres opgang er en brandsektion..
    Der kan også være krav til lyd ud til opgangen så døren også skal opfylde nogle krav der.. Men tag fat i udlejer eller boligforening..?


  • #3   14. jan 2013 Problemet er at vi er en etage med 3 lejligheder. Og ifølge vores ejerforening er der ingen krav om dør til lejligheden. Nu styre vi selv ejerforening for at spare penge smiley så vi er ikke så meget inde i hvilke krav der er. Der står ihvertfald intet i vedtægter.

    Er det kommunen man kan få fat i eller andre der har styr på det.

    Og det er ejer leglighed som jeg bor i smiley


  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 162
    #4   14. jan 2013 Det kan de hjælpe dig med hos forhandlerne af sikkerhedsdøre. Min onkel har fået Adlo elite døre i hans lejlighed, hoveddør og bagdør. De er lækre!

    Man skal dog lige tænke over at brandvæsnet skal kunne komme ind i tilfælde af brand smiley Så du skal nok ned med en nøgle til dem.


  • #5   14. jan 2013 da jeg tog brandkursus (det aller mindste hvor man lære og at bruge en pulverslukker....) der fik vi af vide at der altid vær brænddøre i den slags ejendomme, så er ret overbevist om at det er et krav.

Kommentér på:
Hvilke krav er der til et hoveddør til lejlighed. kbh

Annonce