{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.137 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Indstilling af gulvvarme, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej forum!

Vi går og fryser her i hytten, og vil gerne have noget varme på.

Hvordan tænder jeg for vores gulvvarme? Skal det eventuelt udluftes, og i så fald, hvordan?

Jeg har et par billeder af det her:

(link fjernet)

(link fjernet)

Tusind tak for hjælpen, og god weekend!

Mvh.
Johanne og Morten.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af gulvvarme, hvordan?
  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2009

#1   15. okt 2011 Der sidder en termostat lige i midten af det første billede, men ligegyldigt hvad jeg gør, sker der intet. Alle slanger er helt kolde.

• bobo
    bobo Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 157
    #2   15. okt 2011 Der ser ud til at være automatisk udluftning på, men den hane der sidder midt i det øverste billede, den hvor det røde håndtag vender vandret, skal den mon ikke stå lodret, det er ikke nemt at se ud fra billedet, men den ser ud til at være lukket.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2009

#3   15. okt 2011 Som i kan se, er den grundfoss (cirkulationspumpen?) taget fra, hvordan kan det være?

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2009

#4   15. okt 2011 bobo - Den er åben, røret går vandret.

Ja, undskyld de dårlige billeder, det er lidt svært at komme til i det lille skab smiley

• #5   15. okt 2011 1: Er fyret skiftet over fra sommer til vinter? HVis det står til sommer, så er der nok lukket for kredsen til din gulv varme

2: Er din cirkulations pumpe tændt?

Hvis ikke pumpen er sat til sker der nada. Men man slukker den naturligvis om sommeren

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2009

#6   15. okt 2011 Blackic - Hvilket fyr? Er det på et af billederne?

Den er slet ikke sat til, stikket er taget af, men ligger inde i skabet løst.... (?)

• #7   15. okt 2011 Altså der er jo et eller andet der skal varme vandet op. og det har ikke noget med dine rør at gøre. Så naturligvis har du et fyr,og nej det er ikke på billedet.

Er nogle af rørne i det hele taget varme? Hvad det rør der går ind til pumpen?

Hvis det er varmt, så start med at tilslutte pumpen. Hvis ikke, så skal du finde dit fyr

• #8   15. okt 2011 Det er virkelig en syrret konstruktion det der. Gad vide hvad den elektroniske boks skal bruges til.

Anyway, på billede to, er der varme på det fremløbs rør der løber ned til forgreningen? Det hvide rør?

• #9   15. okt 2011 Blackic e. Så vidt jeg kan se så er det fjernvarme han har. Og der er ikke noget fyr. Det hele køre gennem en veksler.
    Men det kan være en del ting. Der sidder to grå ventiler med et lille håndtag. Den ene er til varmt vand og den andet er til anlæget. Tjek evt hvad den til anlægget står på. Ved ikke om du har instruktionspapirne på den? Så du kan se hvad den skal stå på. Og så ja pumpe. Skal sluttes til.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2009

#10   15. okt 2011 Jeg tror sku det kører nu!

Jeg satte bare pumpen til, og skruede lidt op på termostaten.

Mange tak for hjælpen!

Mvh.
    Morten Mikkelsen

• #11   15. okt 2011 Bo > Arhh ja det kunne være forklaringen. Det ville give mening.

Skal blankt indrømme at jeg aldrig har set sådan en konstruktion før. Vi har altid haft gas

• #12   15. okt 2011 Hehe. Det er ikke til og kende det hele. I det firma jeg er i kommer vi lidt rundt omkring hele faget smiley men held og lykke med varmen ihvertfald smiley

• #13   15. okt 2011 Mangler der ikke nogle telestater?

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2009

#14   15. okt 2011 Hvad pokker er en telestarter? smiley

• #15   15. okt 2011 Det er istedet for termostater (elektronisk) indstilling (termostater måler jo rum temp. og det dur ikke at den måler lige ved alle rørene) smiley
    det er der hvor du har de 7 hvide hætter..

Kan bl.a se sådanne ud - http://www.lavprisvvs.dk/images/Telestat_grxn_model-p.jpg

Jeg skal være ærlig, jeg er ikke vvs'er, men syns bare der mangler noget i den opstilling..?

• #16   15. okt 2011 Du har ingen styrring til din gulvvarme. som du har koplet det nu, får du bare en konstant temp ind i gulvvarmen som nok er 35c. uden styrring som føler på rum temperaturren ville du ingen komfort få i rummene. du ville endet føle det som koldt eller alt for varmt. Din løsning: køb master reggulator (styrring ) termomotorer og telestater rundt i rummene så får du en behagelig varme og en styrring der tager højde for "gratis varme" fra solen og deslige.

Er det et hus du lige har overtaget? for hvis det er det kan du rolig tage brug af din ejer skifte forsikring. da anlægget som tilsyneladende er halvt nyt ikke overholder Bygnings reglementet. Der står at alle opvarmet rum skal kunne styres på temperaturen seperat og det kan det ikke i dit tilfælde.

Hvis du har spørgsmål kan du bare skrive primat.

Mvh Simon /hvteknik

• #17   16. okt 2011 Ehh jeg har fisme svært ved at tro at ejerskifte forsikring skulle have noget at sige. Der er ikke tale om en fejl, men blot om en energi mæssig uhensigtsmæssighed. Ejerskifteforsikringen dækker jo heller ikke ting fra Energimærket, selv om der kan være et utal af anmærkninger i dette.

Mon ikke den omtalte regl kun gælder ny byg. Hvis ikke må du finde noget dokumentation frem

• Diana U
    Diana U Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #18   28. jan 2019 Nogen som kender Raychem
    Jeg har det i en kælder og det er mega koldt, selvom jeg har prøvet at indstille det
    Kan ikke finde vejledning på nettet 🙄

Kommentér på:
Indstilling af gulvvarme, hvordan?

Annonce