{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

¨Lån til hus.. hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey alle.. jeg går og kigger på hus....
Dog er jeg i tvivl om banken vil låne mig det beløb jeg ønsker selvom det i manges øjne er små penge...

Faste udgifter 4000 kr.

lånet skal ligge på 600.000 kr og brutto koster det 4300 kr...

Ud fra min indtægt at se lyder det jo ikke som en umulighed.. men ved ikke hvad de siger når jeg skal sidde alene i det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ¨Lån til hus.. hjælp
  • #1   14. apr 2011 glemte at skrive jeg har 15.000 efter skat :09

  • #4   14. apr 2011 Har du gæld i banken i forvejen så kan de godt finde på at sige nej.. det kommer også an på om du er god til at spare og ikke bruger alle dine penge op hver måned på lige gyldig ting...
    så hvis det ser fornuftig ud så vil jeg da tro at banken giver grønt lys...


  • #5   14. apr 2011 det kommer også an på om det er en fast indtægt du har fået hver måned i et stykke tid.,..

  • #6   14. apr 2011 Som de fleste andre begår du et bar elementære fodfejl.

    Who cares hvad lånet i sig selv koster.

    Det er dit rådigheds beløb de er interesserede i.

    Altså hvad der er tilbage når du har betalt, renter, afdrag, ejendomsskat, ejendomsværdi skat, kloak og renovations bidrag, el, vand, varme (olie, gas), forsikringer, bil relaterede udgifter, licens, eventuelt anden gæld osv.

    Og det er naturligvis kun banken der kan vurdere det. At man har et givent beløb udbetalt er ej heller så interessant. Det er langt mere interessant hvilke forhold de er udbetalt under. Er det som selvstændig, et vikariat, et sted du har været længe, almindeligt 8-16 job, eller noget med en masse natte/vikar timer osv


  • #7   15. apr 2011 Ham den lækre solbrune -> idiot... smiley


    Blackic. Tak for svaret. .:-) ...


  • #8   15. apr 2011 Kun banken kan svare dig. så book et møde med din rådgiver


  • #9   15. apr 2011 Normalt siger man at man kan låne 3,5 X ens årsløn.

    Men det kommer an på så mange ting smiley Hvis du er i RKI og hele tiden er i minus så kan det godt blive et problem.


  • #10   15. apr 2011 Det med 3,5 skal du ikke bruge som indikation i 2011. Det afhænger af alt for mange ting.

    Og jo færre penge man tjener, jo mindre er den tommelfinger regl gældende. Jo mere du tjener, jo højere faktor kan du også låne op i.


  • #11   15. apr 2011 De 3,5 virket fint for mig smiley men det betyder stadig ikke at din bank ikke kan sige nej.

  • #12   30. apr 2011 Blackie - 3,5 gange er en fin Tommelfinger regl for en middelklasse løn uden andre lån/gæld - også i 2011 !

  • #13   30. apr 2011 Christino - min søster har det samme som dig udbetalt, og ingen anden gæld. Hun kan låne 1,3 og har selv 100.000 .

  • #14   1. maj 2011 Syntes 1,3 lyder af meget når hun tjener 15k efter skat også selvom hun har 100k. Så har man da ikke så meget at leve for smiley

  • #15   1. maj 2011 Det er så hendes hovedepine smiley

Kommentér på:
¨Lån til hus.. hjælp

Annonce