{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bio Ethanol eller andet?
  • #1   28. nov 2010 kunne ikke forestlle mig at det ville være sundt at brænde af indenfor på den måde..

• #2   28. nov 2010 Bio Ethanol er fint nok

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.506
    #3   28. nov 2010 Husholdningssprit = ethanol.

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

#4   28. nov 2010 Hov! Den eneste forskel på de to ting er, at der i husholdningssprit er tilsat et denatureringsmiddel. Husholdningssprit vil derfor sode en smule mere end ren bio-ethanol.

• #5   28. nov 2010 Man kan bruge tændvæske/lampeolie

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

#6   28. nov 2010 *Til salg til den rette pris *: Nej, for en ethanol-pejs har (som regel) ikke noget aftræk. Lampeolie soder rigtigt meget, og det vil give sorte aflejringer på vægge, og risiko for forgiftning.

Bioethanol er det eneste, der har en helt ren forbrænding - husholdningssprit kan bruges, men det sviner en smule mere end ren (bio)ethanol.

• #7   28. nov 2010 Phreak ^ ja det er rigtig men efter jeg kan forstå som han har skrevet vil han bruge andet som er billigere. Så var det bare et forslag og husholdningssprit er heller ikke det beste at bruge.

• Phreak ^
    Phreak ^ Tilmeldt:
    jan 2010

#8   28. nov 2010 Hvis man bruger lampeolie, så vil hele lokalet blive sodet til ret hurtigt, så det er da en dårlig idé. Husholdningssprit kan bruges, men det vil også afgive en smule sod - men ikke nær så meget som lampeolie.

• Martin  F
    Martin F Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #9   20. apr 2020 Hejsa

Jeg undrede mig også som dig, da det er mange penge man kan spare og derfor er ret fristende. Jeg fandt dog i min søgning frem til en guide på https://www.biopejs-shop.dk/ hvor de ikke ligefrem anbefaler at benytte brændstof med så lav en alkoholprocent, fordi det både kan give en blå flamme og en uren forbrænding. Dog har jeg også på fornemmelsen, at sprit vil lugte mere fremfor bio ethanol, men jeg er ikke sikker - og der kan vel ikke ske noget ved at prøve det af?

MVH. Martin

Kommentér på:
Bio Ethanol eller andet?

Annonce