{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fraflytning af hus
  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 69
    #1   9. jul 2010 Det kommer jo klart an på hvor mange der kommer for at male det???

• #2   9. jul 2010 spørg maleren?

• #3   9. jul 2010 okay. lang historie kort.
    Udlejeren arbejder ved Vestas og malede selv huset da vi flyttede ind. Nu vil han have prisen fra en maler mester, selvom huset skal leveres i samme stand som da vi flyttede ind.
    Han påstår nu at han er maler mester med eget firma og at hans firma navn er adressen på det hus vi lejede. Det at han udlejer et hus, gør åbenbart at han har et firma.
    Så han vil male det selv igen som han gjorde første gang, men dette gang sætte time løn og moms oveni.
    Det eneste der skal males er overmaling i samme farve. Ingen huller eller noget der er værd at nævne.
    Men han siger at det kommer til at tage 100 timer, så når en gennemsnits løn på en maler mester her i jylland er på 350 kr. så bliver det jo pludselig mange penge fordi han skal "have timeløn" hvilket jeg ikke engang er sikker på er lovligt for ham, for han var min kammerat før vi flyttede ind og der har han aldrig nævnt at han var malermester med eget firma. kun at han arbejde ved vestas. Så nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre

• #4   9. jul 2010 Så han vil ha 35k for at male sit eget hus?

Tror det er billigere og hurtigere at få en maler til det så smiley

• #5   9. jul 2010 Henvend dig til LO ?

• #6   9. jul 2010 han siger han er maler.. ja overvejer jeg også. også at ringe til skat

• #7   9. jul 2010 Altså vi har en stue på ca. 30 kvm og det vil koste knap 15.000 at få malet. Der skal dog også sættes nyt tapet el. lignende på væggene, men det er ikke helt billigt at få sådan noget lavet.
    Kan I ikke selv ordne det - Hvis blot det skal leveres i samme stand som ved indflytning, og at der ikke står nogle steder at der skal maler på, så kan han ikke kræve det jo!

• #8   9. jul 2010 Jeg har lige spurgt min mor som er maler, hun siger at de 100 timer er helt hen i vejret, hun siger at hvis det kun er lofter og vægge tager det altså kun 30 timer, hun har lige malet et hus hvor de var 2 personer, på 30 timer, med et hus på 130 kvm ca, med kun lofter og vægge, det kostede ejeren 12500

• Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 214
    #9   9. jul 2010 Klippet fra http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-198.html

Når du ikke har sikret dit bevis for din indsigelser mod lejlighedens stand ved indflytningen, kan du næppe undgå at aflevere den i nymalet stand, dvs. malet i alle rum.

Til gengæld er der intet til hinder for, at du selv udfører malerarbejdet. Udlejeren kunne have betinget sig, at dette arbejde skulle udføres af faguddannede håndværkere efter hans valg, men i så fald skulle det have stået i jeres skriftlige lejeaftale.

Da der ikke er taget et sådant forbehold i kontrakten, er du i din gode ret til selv at sørge for istandsættelsen.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

• #10   9. jul 2010 jeg vil helt klart kigge i min leje kontrakt.
    Hvis der ikke står i den at det skal males af en maler mester må jeg så gerne selv gøre det?

• #11   9. jul 2010 Ja for så skal den jo bare være i samme stand som ved modtagelse. Dvs. farven på væggen skal være den samme og uden huller osv. Spurgte min mor, og hun mener bestemt også, at det skal stå i lejekontrakten, hvis der SKAL malermester på eller han selv maler det! Hvis blot der står samme stand, så kan du selv gøre det!

• #12   10. jul 2010 Bor i et hus på 130kvm. Samme antal rum, dog 2 toiletter. Fik malertilbud på 24.000kr. Så vil da mene hans tilbud er helt hen i vejret!

• #13   10. jul 2010 okay mange tak for hjælpen smiley
    Men skrev til ham igår og han siger at hvis der er andre der skal male så skal han godkende dem og det vil han ikke siger han. Enten skal det være ham eller to andre han kender med de tager 38.000 og mere for det i stedet for smiley

• #14   10. jul 2010 Få tjekket din lejekontrakt og så vil jeg anbefale dig at finde et sted med gratis advokatrådgivning og høre hvad de siger.

Kommentér på:
Fraflytning af hus

Annonce