939 visninger
|
Oprettet:
Fraflytning af hus {{forumTopicSubject}}
Vi er flyttet fra et lejet hus på ca 120 kvm fordelt på
1 stue
3 værelser
1 køkken
1 toilet
2 gange
Hvor langt tid ville det tage for et maler firma at male dette? sådan ca?
sep 2007
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 69
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 22 Svar: 78
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 6 Svar: 27
Udlejeren arbejder ved Vestas og malede selv huset da vi flyttede ind. Nu vil han have prisen fra en maler mester, selvom huset skal leveres i samme stand som da vi flyttede ind.
Han påstår nu at han er maler mester med eget firma og at hans firma navn er adressen på det hus vi lejede. Det at han udlejer et hus, gør åbenbart at han har et firma.
Så han vil male det selv igen som han gjorde første gang, men dette gang sætte time løn og moms oveni.
Det eneste der skal males er overmaling i samme farve. Ingen huller eller noget der er værd at nævne.
Men han siger at det kommer til at tage 100 timer, så når en gennemsnits løn på en maler mester her i jylland er på 350 kr. så bliver det jo pludselig mange penge fordi han skal "have timeløn" hvilket jeg ikke engang er sikker på er lovligt for ham, for han var min kammerat før vi flyttede ind og der har han aldrig nævnt at han var malermester med eget firma. kun at han arbejde ved vestas. Så nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 290
Tror det er billigere og hurtigere at få en maler til det så
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 22 Svar: 78
jul 2009
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Svar: 333
Kan I ikke selv ordne det - Hvis blot det skal leveres i samme stand som ved indflytning, og at der ikke står nogle steder at der skal maler på, så kan han ikke kræve det jo!
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 423
okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 214
Når du ikke har sikret dit bevis for din indsigelser mod lejlighedens stand ved indflytningen, kan du næppe undgå at aflevere den i nymalet stand, dvs. malet i alle rum.
Til gengæld er der intet til hinder for, at du selv udfører malerarbejdet. Udlejeren kunne have betinget sig, at dette arbejde skulle udføres af faguddannede håndværkere efter hans valg, men i så fald skulle det have stået i jeres skriftlige lejeaftale.
Da der ikke er taget et sådant forbehold i kontrakten, er du i din gode ret til selv at sørge for istandsættelsen.
Med venlig hilsen
Erik Frodelund
jul 2009
Hvis der ikke står i den at det skal males af en maler mester må jeg så gerne selv gøre det?
dec 2007
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 974
jul 2009
Men skrev til ham igår og han siger at hvis der er andre der skal male så skal han godkende dem og det vil han ikke siger han. Enten skal det være ham eller to andre han kender med de tager 38.000 og mere for det i stedet for
dec 2007
Fraflytning af hus