{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

At flytte til KBH fra jylland {{forumTopicSubject}}

Vil specielt gerne høre nogle der har lidt erfaringer med at flytte til KBH som kommer fra jylland som mig selv.

Det ligger sådan at jeg har haft e kæreste som bor på sjælland i snart 3 år, og jeg vil rigtig gerne fytte til københavn, hende og jeg har snakket om at prøve og finde os en lille fin lejlighed inde i KBH eller ud mod islands brygge og alt det, der er ret hyggeligt synes vi.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra personer som er flyttet fra jylland og så til københavn, som evt kommer fra en ikke så stor som by mig selv (herning)
Vil gerne høre lidt om i synes det har været godt eller dårligt, bare sådan lidt generelle ting.

På forhånd mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At flytte til KBH fra jylland
  • #1   27. jun 2007 Min søster flyttede fra Jylland til KBH smiley

• #2   27. jun 2007 Kan fortælle, at hun har forandret sig rigtig meget.. Hun er blevet en rigtig "københavner" .. smiley

• #3   27. jun 2007 Har hn været glad for det så?

• #4   27. jun 2007 er det godt eller skidt? smiley

• #5   27. jun 2007 tror ikk du ska ta det så tungt, altså mht venner og bekendte er det nok svært i starten, men din kæreste må jo kende nogle, og så det bare ta i byen eller fest med hende og hendes venner/veninder så lærer du hurtigt nogle at kende,
    Hmm vil mene du bare sku gøre det, tror du vil bli glad for det.. smiley

• #6   27. jun 2007 Prøv det og du finder ud af det ;P

• #7   27. jun 2007 Jeg flyttede til Brønshøj da jeg var 17 og havde været sammen med kæresten i 4 måneder. Synes det var ganske okay, men man skal være forberedt på at folk i kbh har en anden mentalitet end folk har i jylland og det kan godt være lidt svært. Men var nu glad for jeg flyttede - og endnu mere glad da vi flyttede der fra igen smiley
    Det tager ikke så lang tid at komme et smut til jylland igen jo smiley

• #8   27. jun 2007 Ellers ta fyn, det sådan en mellem ting.. smiley

• #9   27. jun 2007 Vi har flyttet meget rundt.. Vi har boet flere steder i både Jylland, fyn og sjælland. Og vi er faldet til stort set alle steder.. Men jeg syntes det sværeste var fra København til Fyn.. (Rigtig ud på landet) .. Jeg har slet ikke kunne vænne mig til alt det der med marker, og såen folk er over for hindanden.. Der er stor foreskel fra sted til sted, men man plejer at kunne falde til, man må selvfølgelig også tilpasse sig lidt. Men jeg tror du bliver glad for København. smiley

• #10   27. jun 2007 christina leona M...tror jeg også smiley
    Er opvokset i en lille by i midtjylland hvor alle kendte alle og ellers i Silkeborg..men det er også et sted hvor man kan sige hej og smile til folk hvis man er i godt humør, uden de kigger på en som om man er underlig - det kan man ikke i københavn.. Der er folk mere anonyme og har travlt med dem selv.. Det synes jeg ikke var specielt fedt så gad ikke bo der mere efter 2½ år.. Nu bor jeg i Vestsjælland, en time fra kbh og her ude er folk mere som de er i jylland egentlig..

• #11   27. jun 2007 Det lyder sku godt, og tak alle sammen.
    Altså vi har sådan se også besluttet os for at gøre det, men ville da bare høre lidt om hvad folk sådan havde at sige om det smiley

• #12   27. jun 2007 ej vil så gerne selv flytte til Kbh men er bange for intet vil fungere...lejlighederne er ekstreme dyrer der....

• #13   27. jun 2007 Simona > lige præcis, osse det jeg var bange for.
    Men når vi er to, tror jeg godt at kæresten og jeg evt kan få det til at fungere. Hehe.

Hvis man er alene og under uddannelse skal man nok være glad hvis man finder et værelse med dele køkken og bad tror jeg

• #14   27. jun 2007 Det skræmmer mig også vildt meget om j finder et arbejder derover... for har et par veninder som er flyttet derover, og de havde lidt svært ved at finde et....men holdkæft det er bar min store drøm at flytte derover...ingen tvivl...alle mine veninder er flyttet derover...også kommer alle de lækre fyrer også derfra:-)

• #15   27. jun 2007 christina > nu du siger priserne er meget høje i kbh, er det så mht til lejligheder eller hvad?
    fordi mad og sådan må jo være det samme, der må jo være de samme tilbud i bilka avisen om det er i københavn eller om det er i jylland smiley

• #16   28. jun 2007 Ja som sagt skal jeg satme aldrig til kbh fra jylland tror virkelig ikke jeg kan holde de højrøve , rapkæftede mennesker ud smiley

står sådan et fjols og tror han er noget .

1. du er 160.
    2. dine overarme er på størrelse med min lillefinger.

kan simpelhen ikke have nogle der er større i munden end de endelig er ..

Holder mig til Vestjylland smiley
    og ja er en bonderøv fra landet .. og kan li det smiley

Kommentér på:
At flytte til KBH fra jylland

Annonce