{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
232 visninger | Oprettet:

Høje-Taastrup: Giv de unge et sted at være. {{forumTopicSubject}}

https://www.sn.dk/hoeje-taastrup-kommune/brutalt-og-ikke-menneskeligt-de-var-smaa-drenge-med-livet-foran-sig/

Det er et af budskaberne fra nogle af de mennesker, der bor i området, hvor to knivdrab fandt sted mandag aften lige før klokken 23 på Skjeberg Alle i Høje Taastrup.

Her mistede en 17-årig dreng og en 18-årig mand fra Høje-Taastrup livet, mens en 17-årig dreng fra Albertslund blev såret af knivstik.

– Det er brutalt og ikke menneskeligt, det der er sket. De var små drenge, som havde livet foran sig, siger en kvindelig beboer i området.

– De unge har virkelig brug for et sted at være – et sted, der er åbent og tilgængeligt hele tiden og som har aktiviteter for dem, og voksne som ser dem, inden uvenskab udvikler sig. Som det er nu hænger de ud på vejene og i City 2 og kommer op at toppes eller jagter hinanden, siger den kvindelige beboer.

Det istemmer den mandlige beboer sig.

– Jeg tænker meget på de unge, og at de bør have et sted at være. De skal hjælpes, så det her ikke sker. Det er deres fremtid, det her handler om, siger han.


Jeg ved ikke, hvad der er gået forud for drabene, men mit spørgsmål er også om et sted at være for de unge kunne have forhindret det skete og i fremtiden også kan forhindre, at lignende gentager sig?

Jeg er ikke overbevist om, at selv et sted at være for de unge selv under opsyn af voksne kunne have forhindret det skete og heller ikke kan forhindre, at lignende sker igen i fremtiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Høje-Taastrup: Giv de unge et sted at være.
  • #1   11. mar 2023 Helt enig - der er ingen beviser på at opholdslokaler for unge forhindrer sammenstød.
    Tværtimod vil disse opholdssteder ofte være genstand for yderligere uro og ballade der næsten altid ender med at de unge sætter ild til lortet.
    Har tidligere læst om episoder hvor disse opholdssteder blev brugt som skjulested for bandernes våben - mener det var i Ishøj.
    Så længe disse gadedrenge er belemret med forældre der ikke formår at styre sit afkom vil disse episoder fortsætte i det uendelige smiley


  • #3   11. mar 2023 Jeg tror heller ikke et hvor de unge ku samles ku have forhindret de dødsfald og der mangler opdragelse fra forældrene de burde jo ku gøre en forskel og det er ikke systemets pligt at opdrage børn.

  • #5   12. mar 2023 Alis

    Det er systemets pligt at sørge for menneskelige og gode forhold til alle borgere uanset deres alder. Nogle gode fritidshjem og med et par fritidspædagoger ansat kan sørge for indhold i de unges liv, og det vil mindske volden. Helt sikkert.

    Først og fremmest er det forældrenes pligt og ikke statens pligt at sørge for gode forhold til deres poder.


Kommentér på:
Høje-Taastrup: Giv de unge et sted at være.

Annonce