{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Far til 20, 50 eller måske 100 {{forumTopicSubject}}

Ja, det er nok kun i Bilka reklamen, der er et forældrepar der fejre fødselsdag mindst een gang om måneden og så i gamle dage, hvor de fleste var ud af en stor søskendeflok på en 10-12 stk.

Men nu handler det om 500 og 700 danske mænd, som hvert år beslutter sig for at sælge deres sæd til Cryos. Verdens største sædbank. Sædbanken leverer hvert år sæd til ca. 400 danske og 3.000 udenlandske graviditeter. 90% af sæden eksporteres til ca. 60 lande verden over. Det er mænd mellem 18 og 45 år som kan donere sæd, men største delen af donorer er unge studerende mellem 23 og 25 år. Donorerne tjener ca. 500,- pr. gang. Det er en hurtig og nem måde at tjene penge på.

Nogle ganske få vælger ikke at være anonym, hvilket betyder, at donorbørn efter det fyldte 18 år, kan få oplyst sæddonorens identitet.

Teknikken tillader det, men hvad med resten, etikken, moralen og ikke mindst de børn, de fleste af dem, aldrig kommer til at vide, hvem faderen er.

Der er flere og flere kvinder, der vælger manden fra og får donorbørn og så er der de par, som ikke kan få børn sammen, så er spørgsmålet, om det så er meningen, at de skal have børn, der må være noget i naturen, der ikke mener det.

Umoralsk ??


Kommentarer på:  Far til 20, 50 eller måske 100
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #1   19. sep 2018 Det er fuldstændigt forkasteligt når kvinder vælger at få et barn alene.

    Det er også forkasteligt så stor en forretning det er blevet at 'sælge' donorbørn. Der er ikke mere ordentlig styr på hvem som er donor og hvem som er modtager. Pengene taler.

    Hver gang man styrer uden om naturens måde at få tingene til at fungerer, går det galt og ikke mindst misbruges.



  • #2   19. sep 2018 Nu gider jeg ikke rive i banditten bare fordi der er nogle der er for dovne til den gamle metode eller fordi de er lebber...naturen siger måske at de som ikke kan få børn ikke bør få børn.

    Det her riven af lige op i skri.....giver nok mere et utilpasset barn som er så ønsket at det mishandles i overdådighed, venlighed, forståelse, tolerance imens omverden korser sig. En ny Dennis som ligger og skriger foran vej selv slik.


  • #4   19. sep 2018 Jeg elsker gravide kvinder, så er der altid mælk til kaffen.

  • #5   19. sep 2018 Jeg elsker også friske bemærkninger i en debat, men nu er det også jeres holdninger jeg efterlyser smiley

    Jeg kan tildels #2 læse din, du mener, at ønskebørn bliver tildels misbrugte, det må nok have været en tanke, før du rigtig var vågen, så min tolkning af dit indlæg #2, at alle ønskebørn bliver misbrugte - det må være en ommer.

    #3 - så det vil sige, at du er blevet millionær af at være sæddoner, eller er det bare en frisk bemærkning. Men egentlig så synes jeg, emnet er alvorlig nok, elsker vi ikke alle sammen at kunne se billeder af vores familie, herunder mest vores forældre. Så hvad er din holdning til emnet ?? - Jeg synes det må være ulykkeligt ikke at kende sine rødder.


  • #6   19. sep 2018 Ja jeg må sige at jeg er ret splittet i denne debat, jeg har selv haft meget svært ved at beholde de børn som jeg fik ind i mig af den rigtige vej og ved den rette metode, Men jeg ville gøre meget for at få børn, så hvis det ikke til sidst havde båret frugt, så er jeg sikker på at jeg ville have fået nogle donor børn. Jeg ved at rødder altid er et issue og man higer meget efter det,at vide hvor og hvem man kommer fra. Men hvis man ellers har haft et godt liv og nogle kærlige "Donor" forældre , så er det efter min mening en god ting at man kan få hjælp. Men jeg er også meget farvet, idet jeg er vild med børn. smiley smiley smiley

  • #7   19. sep 2018 Jeg siger bare: hvis der har været en far hele livet for et barn er det ikke vigtigt i min verden om faren er den biologiske far - bare far er der altid forstod i mit budskab smiley

  • #8   20. sep 2018 #6 - Kisser, det var godt for jer, at det lykkedes - men jeg synes, der ligger flere ting i det, nu hvor teknikken tillader det, for jeg synes ikke, der tages hensyn til de kommende børn.

    Hvis kvinden vælger manden fra, så må det stå soleklart, at så skulle det heller ikke være muligt at få børn, men dette kan godt lade sig gøre, hvilket jeg synes er forkasteligt, synd for det kommende barn at vokse op med KUN 1 forældre og aldrig få at vide, hvem ens biologiske far er. Jeg må indrømme, at jeg klarer ikke disse egoistiske kvinder, og jeg kan heller ikke forstå, hvorfor de vælger, at stå med et så stort ansvar alene, det er en gåde for mig.

    Og anderledes er det med par, som ønsker børn, der kan være flere grunde og flere teknikker, der kan være i spild, hvis det er med "faderens" sæd og der skal hjælp til, synes jeg det er OK, jeg har det lidt ambivalent mht til sæddonernes. Der er mange problemer forbundet med det igennem opvæksten, selvom det er ens "eget", så er det ikke helt alligevel, det vil altid være en andens i mandens øjne.


  • #9   20. sep 2018 #5

    Nu skal du prøve at læse hvad der står efter mishandles...#2


  • #10   20. sep 2018 Polysl, mishandles blev så brugt ironisk, OK smiley

  • #11   20. sep 2018 #10

    Det var så ikke det jeg læste i din kommentar #5,


  • #12   20. sep 2018 Nej, men det er så ikke en ommer smiley

  • #13   20. sep 2018 Det må fandme være svært at lave et stamtræ hvis alle i familien får sprøjtet sæd op i hullet, den ender hos et eller andet medicinsk sted.

    poden spørger hvem er far.....jo ser du der kom en bi forbi og stak mig i skridtet og 9 mdr. efter kom du. ja men hvem er min far? det er bien søde.


  • #15   20. sep 2018 cum cum....sagde hun..

  • #16   20. sep 2018 Ron, alt efter, hvor stor ladningen er, kan der tjenes op til en plovmand smiley

  • #17   20. sep 2018 måske den kommune kan levere, kan forestille mig ligger i Tønder kommune..

    profilbillede
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #18   20. sep 2018 Jeg er helt enig i #8

    Der har iøvrigt været masser at dokumentarer og programmer hvor teenagere og voksne børn har fortalt at de virkelig ønskede at vide hvem deres ophav var. Baggrund, historie.

    Det er så ekstremt egoistisk når en kvinde vælger at få et barn alene. Det er ikke i barnets tarv. Når flere kvinder så også udtaler at de ikke gider bruge tid på at finde den rette, og heller ikke ønsker at dele barnet med en far ifald der skulle ske skilsmisse, så er det igen ren egoisme.



  • #19   20. sep 2018 Ja, jeg har kendskab til en som valgte et donorbarn, fordi hun ikke havde lyst til at skulle dele sit barn med en faderen og hvad der ellers kunne blive af problemer, skal lige tilføjes, at hun i forvejen havde et barn (skilsmisse) med deraf følgende problemer. Og 2 børn ville hun så have smiley som alene mor.

    Når nu dette donorbarn vokser op og begynder at spørge ind til, hvorfor har jeg ikke nogen far, som jeg skal se hver 2. weekend, når nu min halvbror har en far. Mon hun så vil få at vide, fordi hendes mor ikke gider besværet, jeg ved godt, hvilken følelse, jeg ville få, jeg synes, det må være, som at få en mursten i hovedet, stakkels barn, børn har mange tanker. Min mor, valgte så min far fra smiley smiley smiley smiley smiley - jeg synes, jeg mangler ord.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #20   20. sep 2018 I det hele taget er der noget helt fundamentalt forkert ved mange i dag.

    Alt for mange ser parforholdet/ægteskabet som noget midlertidigt og ikke varigt. Det egoistiske behov er ofte vigtigere end det fælles behov. Ikke mindst alt det der sludder om selv-realisering!

    Det går for hurtigt, man får børn med en person som man egentlig ikke rigtig har taget sig tid til at kende godt nok. Hvem går det mest ud over? Børnene.
    Børnene elsker deres mor og far, men bliver 'taberne', i den forstand at de skal bo hos den ene og så den anden. De får ikke en sund, tryg og god opvækst på den måde.

    I det hele taget laver mange et kluddetæppe af problemer for dem selv og deres børn, som ikke burde være hvis der var lidt omtanke.

    Skaberen af naturens måde er klog. Med lidt sund fornuft og omtanke kunne meget dårligt undgås.



  • #21   20. sep 2018 Ja, det er desværre sådan, det er - jeg mener ikke, at det altid har været sådan, men det er ret tydeligt i disse år, sørgeligt og børnene er de store tabere smiley

  • #22   23. sep 2018 Jeg er afgjort enig i at når kvinder vælger donorbørn blot for at undgå besværet med et forhold er der sku noget galt med både samfundet og disse kvinder.
    Det burde slet ikke være lovligt at tilgodese den form for egoisme og derudover lægger hver eneste af disse egoister beslag på en ekstra bolig på et boligmarked der i forvejen lider under et uhørt antal skilsmisser.
    Omvendt mener jeg helt klart at et par med fertilitetsproblemer skal hjælpes smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #23   24. sep 2018 Absolut skal ægtefæller med fertilitetproblemer hjælpes. Gratis.

    Men hverken bøsser eller lesbiske burde have mulighed for gratis behandling. Der ligger ingen sygdom til grund, kun en livsform.



  • #24   30. sep 2018 Det er teknisk muligt og svært at undgå at få sine børn på nye måder og livsstile. Jeg synes ikke det skal være forbudt Man kan diskutere om det skal være gratis at blive hjulpet til at få børn, hvis man ikke kan eller vil på den gammeldags måde med en kernefamilie-livsstil. Jeg går ind for at man spørger donor børnene til råds om deres oplevelse feks ift anonyme donorer og vægter det højt at ta hensyn til deres mening.

  • #25   1. okt 2018 Ja, Kirstine, jeg har så en anden tankegang omkring det spørgsmål. Når vi vælger en livsstil, hvor det er umuligt at få børn sammen uden teknikken, så mener jeg også, det skulle være umuligt at få dem, det er bare ikke muligt biologisk. Men endelig, så er verden fuld af forældreløse børn, hvorfor så ikke adopterer, så gør de en stor gerning og kan give de forældreløse børn et godt liv.

    Men jeg synes stadig ægtefælle med fertilitetsproblemer skal hjælpes.

    Donor børnene, jeg ved ikke, jeg har spurgt mig selv, om jeg kunne tænke mig, at være det og svaret er NEJ, jeg ville altid tænke på, hvor mon jeg kom fra, jeg mener, det er en helt naturlig reaktion. Bliver børnene spurgt, så vil de nok svare: Det gør ikke noget, de er meget loyale overfor deres forældre/moder, man skal nok vente med at spørge, til de engang er flyttet hjemmefra.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #26   1. okt 2018 Selvom det er teknisk muligt, samt at mange har forskellig livstil, så er det ikke ensbetydende med at det er sund fornuft eller vil fungere i det lange løb.

    Naturens vilje og kræfter skal man ikke ser overhørig, hvilket man allerede kan se grimme og faktuelle begivenheder omkring mange ting.

    Menneskeheden er i frit fald, fordi den vælger egoismen.









  • #27   1. okt 2018 Jo Jetset, udmærket ide at adoptere, der er jeg enig. Og angående at spørge børnene, tænkte jeg også det skulle være, når de var blevet voksne, jo jo. De berørte er et mere præcist udtryk end børnene.
    Jeg tror bare stadig ikke på det er realistisk med et forbud mod at vælge at få børn alene eller at få donorbørn. Det er kommet for at blive. Man gør det fordi man kan. Jeg er ikke sikker på der var mere overskud og kærlighed feks før p-pillen, hvor det var almindeligt med en relativ stor børneflok. De var ikke nødvendigvis ønskebørn, selvom det foregik med den såkaldte naturmetode.


  • #28   1. okt 2018 # 17
    Polysl, det vidste jeg slet ikke..


  • #29   2. okt 2018
    # 25. Jetset.
    Men endelig, så er verden fuld af forældreløse børn, hvorfor så ikke adopterer, så gør de en stor gerning og kan give de forældreløse børn et godt liv.

    Hvor har du ret i at man skulle adoptere i stedet for. men desværre er det sådan at for eksempel i Danmark skal man have de levende forældres accept på dette.
    Selv om barnet er anbragt på et børnehjem i et utal af år, eller i en plejefamilie, så kan forældrene, selv om de er narkomaner, drankere, eller ikke viser interesse for barnet, sætte sig i mod at bortadoptere deres barn.
    Der burde være en regel om dette, der siger, har forældrene ikke kunnet varetage barnets tarv i de første 4-5 år, så ophæves forældre retten og barnet kan komme til en familie der bliver sikret ved lov om at der ikke lige pludselig sker det, som ofte sker, at barnet kræves tilbage.
    Udenlandske adoptioner er så dyre at de færreste har råd til det. det løber op i hundrede og tusinder af kroner. Disse regler er ikke i børnenes tarv,


  • #30   3. okt 2018 Ja, hvor er det besværligt, jeg synes, der er så mange ting i det. Men ser vi ikke hver aften, godt nok i reklamer, stakkels børn, der er blevet efterladt, ingen aner, hvor deres forældre er, de opfordrer til, at vi bliver planfadder med X-antal kr pr dag, hvor vi kan redde børn, ville det ikke være bedre, om de kunne blive adopteret og få en tryg opvækst hos en familie, det burde ikke være så besværligt.

    Men jeg kan godt se, det er et problem, når de kender "forældrene", som der stort set er ligeglade eller ikke magter det, der er det nok nærmere familiepleje, der kunne komme på tale.

    Men det er en ulykke, når der findes gadebørn, som ikke har noget sted, at gå hen og mange som ønsker børn og ikke kan få det, ved naturens vej, synes det er grotekst.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 331 Svar: 3.285
    #31   3. okt 2018 Rigtigt som Jetset siger: Ja, hvor er det besværligt, jeg synes, der er så mange ting i det.

    Der er virkelig mange ting i det.

    Misbrugere/narkomaner burde ved lov, ikke have muligheden for at sætte børn i verden.

    Det samme burde gælde mentalt handicappede.
    ---

    Når man ser reklamerne for de mange børn som lider meget rundt om i verden, gør det slemt ondt i hjertet.
    Men hverken adoption eller penge til hjælp er vejen frem. Det har været forsøgt i mere end et ½ århundrede.

    Begrænsning af børn er mere vigtig, så man kan tage vare over dem man har.

    Men det kræver en kæmpe stor ændring i mange folkeslags kultur og måde at leve på, og så længe der ikke er villighed til dét, ja så må mange desværre gå tabt!














Kommentér på:
Far til 20, 50 eller måske 100

Annonce