{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Pylrerøv mor? {{forumTopicSubject}}

En børnehave opfostrede en kylling som børnene kælede med en dag blev den slagtet og serveret for børnene.

En mor var vred over at man udsatte børnene for realiteten hvor maden kommer fra og det var helt sikkert også temaet for børnehaven.

Børn spekulere ikke over hvor maden kommer fra andet når de med forældre køber ind, så det er sundt at de selv er med til at se at maden godt kan stamme fra deres nærhed selvom det måske kan virke råt.

Prøv at spørge børn på 5 år hvor mælken kommer fra - så er chancen at de siger supermarkedet.

For mit vedkommende har jeg set aflivninger af både køer, grise, kyllinger og en kat som brækkede benet i min barndom på en gård jeg var i 3 uger af min sommerferie - jeg har selv hugget hovedet af en kylling og man får en hel anden fornemmelse for friskhed når man smager noget der er nyslagtet. Alt andet i køledisken er bare noget der smager som pap.

Børn skal ikke pakkes ind og curles igennem livet og beskytte dem imod realiteter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pylrerøv mor?
  • #2   31. okt 2016 J.M.D

    Det er fint du har fortalt dit barn hvor tingene kommer fra, Kan huske en undersøgelse for flere år siden som viste at børn under 5 ikke aner hvor mælk og kød kommer fra - derfor var det glædeligt at man lavede bondegårds ture for børnehaver men de blev stoppet af hensyn til smitte.


  • #4   31. okt 2016 Det er jeg så uenig i for jeg kan godt slå et kæledyr ihjel og spise det, lige på nær katte men ellers alt andet.

    vi kan bare se udsendelserne med bonderøven som navn giver sine dyr og alligevel bliver de slagtet fordi det er hensigten med at have dem.

    For mig er stort set alt med en puls mad.


  • #8   1. nov 2016 Det er da fint at man fravælger kød fordi man har en anden indsigt - det må man så selv om - jeg har så min indsigt i at alt som har en puls kan spises uanset om man kalden grisen for øffe, for man ved at øffe en dag hedder aftensmad.

    Jeg tror at børn var stærkere engang i 60'erne og godt vidste at selvom man navngiver en gris og sørger for at den har det godt i den tid indtil den skal være middag godt kunne spise den. Hvorfor skal børn beskyttet imod realiteten at det i disken er et dyr som er blevet dræbt - må de ikke vide det?

    Kødet kommer ikke fra et trylleland hvor intet dræbes men bare lige på mystisk vis lander i disken - børn skal sgu vide det - ikke nødvendig se det men vide at det du spiser har været levende.

    Det er en personlig beslutning at din niece ikke vil spise kød men det gør brugen af kød ikke nødvendigvis til en dårlig ting. Folk må for mig spise hvad de vil af græs til blomkål uden kød det rager mig en papskid - jeg vil have kød mellem de få bisser jeg har - men alligevel skal børnene konfronteres med virkeligheden og ikke pakkes ind til de kun kan sige supermarkedet.


  • #10   3. nov 2016 begge mine drenge på 3 og 7, ved udemærket for de forskellige fødevare kommer fra, men det betyder da bestemt ikke at de skal se et dyr blive slået ihjel. Rent følelsesmæssigt er børnene ikke klar til at opleve at der bliver taget et liv, når de er i børnehave alderen. Så det handler ikke om at være pyldremor. Børn skal selvfølgelig lære hvor maden kommer fra, og om liv og død, men det skal komme i børnenes eget tempo, og det er kun forældrene til det enkle barn, der kan vurdere om barnet er klar.

  • #11   3. nov 2016 Jeg ved heller ikke hvad tanken er bag indlægget....

    Hvis man nu er fra Thailand, skal man så foran børnene skære halsen over på katten, skære den i strimler og smide den på wokken?

    Naturligvis skal vi ikke slagte dyrene foran øjnene på vores børn.... Men der er åbenbart nogle der er lidt Karl Mar smarte herinde.


  • #12   3. nov 2016 Har prøvet hund men ikke kat - her går min grænse, hader de pis køtere så kan de komme på mit bord er det fint for mig.

  • #13   3. nov 2016 Spiser ikke kødædende dyr overhovedet.

  • #14   3. nov 2016 Så er der jo masser andre muligheder, Elefant, giraffer, antiloper, gazeller, skildpadder, snegle,hamster, evt....

  • #15   3. nov 2016 Spiser skam med stort velbehag snegle.....
    Men ikke dem der er blevet pint og plaget ved at gå på salt.


  • #16   3. nov 2016 Men man salter dem netop for at rense dem og afslime dem før tilberedning. Ingen går lige ud i hegnet og tager et par snegle og i gryden.

    eller de bliver lagt i saltvand....


  • #17   3. nov 2016 Polysl.

    Der er altså andre metoder, og de er mærket med at sneglene ikke har gået på salt, og de smager fremragende, og de er ikke slimet. - Det andet er dyrplageri, men hvis man ikke regner snegle for et dyr, sååå...... Mikrofoner har registreret at de skreg af smerte på salt, så det produkt er jeg færdig med, selvom det kun koster det halve.


Kommentér på:
Pylrerøv mor?

Annonce