{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.052 visninger | Oprettet:

Indlagt på børne afd. {{forumTopicSubject}}

Ja så er jeg lige kommet hjem efter et døgn på børne afd. i Aalborg.

natten til Onsdag faldt Marcus ud af sin tremmeseng (han mener han er nært beslægtet med Tarzan - så han fandt ud af at han kunen sætte foden op på bordet for enden af sengen og så tage den ud over den vej)

Han virkede frisk og vagtlægen sagde at han ikk ville se ham.. hmm

Han kom i dagpleje da han stadig var frisk, men kl 14.30 ringede dp moren og sagde at han havde kastet op. Jeg hentede ham og han var meget frisk - lidt mut, men frisk. skulel hen til en veninde og spise - da vi kommer ind ad døren overbrækker han mig. Derefter Ivan (venindens mand) derfeter hunden, så Isabella og så mig igen.. Skøøønt. Ringede til vagtlægen og fik at vide at han havde hjernerystels eog at han ikke ville gøre noget.. Hmmm..

Torsdag morgen brækker han sig igen - og det viser sig at han har 40,5 i feber.. Ringer til lægen - han kigger på marcus og sender os direkte til Børne afdelingen på Aalborg sygehus.

Da vi kommer har han stadig 40,5 men efter en time har han altså 42,3 smiley

De tager prøver osv. og det viser sig at han har en infektion smiley :( smiley

Øv øv øv.. Han blir overvåget hele natten og feberen falder først her til morgen under 40.. Han blir lidt mere frisk og jeg får da lokket et halvt stykke franskbrød i ham.

Han får taget flere prøver og kl. 15 blir vi så udskrevet da han har det bedre og hans temp ligger mellem 38,5-39,5..

Så nu er vi hjemme igen - men skal komme igen hvis der blir det mindste..

Har så ondt af min lille supermand smiley


Kommentarer på:  Indlagt på børne afd.
  • #1   16. nov 2007 Nej for satan det er høj feber han har haft smiley puha en ubehagelig oplevelse..

  • Boogie Q
    Boogie Q Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 5
    #2   16. nov 2007 Stakkels lille mand, håber han kommer sig hurtigt....

    Det er så frygteligt når de kære små ikke har det godt.


  • #3   16. nov 2007 Ja han havde det godt nok skidt smiley Måtte give ham en panodil her til aften så han kunne falde i søvn...

  • #4   16. nov 2007 Rebel girl: Ja det håber jeg også smiley

  • #5   16. nov 2007 Åhh lille pus, god bedring med ham.

  • Claus  h
    Claus h Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 260
    #6   16. nov 2007 * EGEBERG *
    Puha det var sku noget af en omgang.
    Nu vil jeg da håbe i får en rolig weekend og hans feber er normal i løbt af weekenden
    Knus og Kram til mor og Søn


  • #7   16. nov 2007 Christian H han er lige fyldt 1 år

  • #8   16. nov 2007 det er jo sindsygt han kan overleve med den høje feber.

    det er synd for ham. god bedring.


  • #9   16. nov 2007 Chritian: tro mig ved jeg.. Men nu har min dreng aldrig haft over 40 ellers.. og i og med at han var faldet og havde kastet voldsomt op og havde nægtet at spise siden onsdag morgen - så må jeg indrømme at jeg tog det meget alvorligt..

    Men gør jeg nu altid med syge børn - uanset hvad lægen siger.. Men det er nok også fordi min storebror var ved at dø af "influenza" som lægen kladte det, som viste sig at være tyffos.. (Staves?)


  • #10   16. nov 2007 christian: Tjaa sikekrt hendes to børn.. hvad er dit argument for din viden?

  • #11   16. nov 2007 Christian H: Nu er min dreng kun 1 år og han var ikke vild over hovedet.. og man får ikek feber af at lege..

    Men nu viste det sig jo også at han fik feber pga en infektion.. og ikk pga sin hjerenrystelse..

    Men man skal altid være obs når børn får feber mener jeg.. Og så synes jeg måske din biologilærer skulle tage at overveje at gå på pension hvis han er så tusse gammel :S


  • #12   16. nov 2007 Christian H: Det tvivler jeg alligvel p åhan gør.. Hvis han mener at et barn der har 42,3 i feber bare skal have lov til at have feber så syne sjeg altså ikk han er rigtig velforvaret.. Men det er så min mening anno 2007

  • #13   16. nov 2007 Skyndte mig heller på sygehuset. Var på sygehuset - men de tog det nu meget alvorligt... Men de ved jo nok også hvad de har med at gøre..

  • #14   17. nov 2007 Tokii: Slapper skam helt af.. Forklarer bare ham hvordan det virkelig ser ud anno 2007..

  • #15   17. nov 2007 Tokii: ja 42 er jo sikkert meget normalt.. Som Rebel girl siger... Er det ALDRIG normalt at et barn har feber.. Det er korppens fuinktion at vise at der er noget galt ved at give kroppene n højere temp. end normalt..

  • #16   17. nov 2007 Tokii: er feber ikke unormalt? Det er da ikk alm. at have 40 eller mere i feber.. specielt ikk når ens krops temp skal ligge på 37,5.. ligesom det helelr ikk er normalt at have under 37 i temp.

    Og hvorfor er det unormalt ved et barn med kræft? Tror du snakker om et område din forstand ikek er med på


  • #17   17. nov 2007 Tokii: mere unormalt at et barn med kræft får feber frem for et alm. barn?

    normal. krops temp er 37,5.. alt over 38 er feber..

    Men nu er det jo så også mig der har et barn.. Men jo self. ved du da meget mere om hvornår et barn er sygt elelr ej..

    Og feber er ikke en normal sygdom.. Feber er IKKE en sygdom, men et sygdoms tegn.. okay?


    Men som sagt tror jeg at din evne her er brugt...


  • #18   17. nov 2007 men hvis du mener at 37 er normal temp. så er 5,3 grader over normalen ikk voldsomt eller? doh!

  • #19   17. nov 2007 http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=1898&article=803


    læs evt. og bliv klogere på et område du endnu ikk har indsigt i...


  • #20   17. nov 2007 Er temperaturen 39°C eller derover, skal du måle den med 1-2 timers mellemrum. Søg altid læge, hvis temperaturen stiger til over 40°C.


  • #21   17. nov 2007 Tokii: Snakker ned til dig? Forklarer dig bare hvordan tingene hænger sammen. Og det er nu mig der kender min dreng bedst... Ikke dig..

    Og hvor vidt jeg er snot dum eller ej, kan jeg ikke se at du skulle vide noget om.. Men skal da lade være med at bruge flere fremmedord hvis det tager for lang tid at slå op i ordbogen!


  • #22   17. nov 2007 Tjaaaa.. Det må han jo så leve med..

  • #23   17. nov 2007 Christian: Ganske enig..

  • #24   17. nov 2007 Uanset hvad er feber tegn på noget er galt. Om det så er unormalt eller normalt så er der stadig noget galt når der feber.

  • #25   17. nov 2007 Christian: Ja et barn kan nemmere få højere feber end en voksen.: Det ved alle vel. Har jeg aldrig sagt...

    Og nej er jeg ikke.. Min søn får kun panodil når han har feber og ondt..


  • #26   17. nov 2007 Rebel girl smiley Det var dejligt smiley

  • #27   17. nov 2007 Christian: meget fornuft når det gælder min søn...

  • #28   17. nov 2007 Christian: bare fordi vi vælger at rette lidt op på hvad din mor har gjort for det danske samfund er det vel ikk en skam...

  • #29   17. nov 2007 Christian: Det jeg mente var at din mor åbenbart har været 36 da hun fik dig (Forrykt i mine øjne - men da hun ventede dig fandtes der sikker ikk Naklkefoldsscanninger og det er du da et tydeligt bevis på)

    Prøver såmænd bare at rette op på gennemsnits alderen for kvinder der får børn så det ikek ender med at det er ene gamle koner der føder unger...

    Men den misforstod du kan jeg se!


  • #30   17. nov 2007 Natascha: netop at der er noget galt.. Det er altså ikk normalt - altså at man ikek skal tage det så tungt som de kære unge knægte med de alt vidende mødre mener

  • #31   17. nov 2007 Natascha. netop... det mente de unge knægte her ikk... Men at det bare er noget der er..

  • #32   17. nov 2007 Christian: Det er ikek normalt at et barn med hjernerystelse får feber.. Dette kan være meget alvorligt.. Når barnet samtidig kaster op og nægter at indtage føde eller væske - så er det alvorligt ja...

  • #33   17. nov 2007 Natascha: Ja hvis der er noget galt... også det jeg siger.. Det var ikke de de to unge mænd mente.. Men at alle kunen få meget høj feber og at det var helt normalt at få meget høj feber uden at man fejlede noget..

    Christian H;: og din mor er dagplejer? Hvordan pokker vil du forklare et barn på et år det?

    Men hva faen.. Du har da sikkert ret.. Jeg søgte såmænd bare læge der videre sendte os direkte til Børne afd. Det var nok en fejl fra hans side.. Min dreng skulel da bare ha set noget Postmand per.. Yeah right!


  • #34   17. nov 2007 Christian: Hvad var det du ikke forstod af at det IKKE er normalt at få feber pga hjernerystelse.. Men at det netop er en af de symnptomer der gør at man straks skal søge læge?

    Nå nej og væske? Så skal han også bare hvile eller hvordan?


  • #35   17. nov 2007 Natascha: det er det samme med min bror.. Det viste ig så bare at være den dødbringende sygdom Tyffos.. smiley

  • #36   17. nov 2007 Men nå nej - feber er jo heeeeeelt normalt, ikk Christian? Han skulle da bare ha hvilet på sofaen med en film.. Tiltrods for at var han blevet indlagt bare 4 timer senere hvad han været død...

    Heeeeeeelt normalt


  • #37   17. nov 2007 Christian: prøv at google hjernerystelse med meget høj feber... ikk?

  • #38   17. nov 2007 Du blir bare grov alt det du vil.. Er vant til små børn...

  • #39   17. nov 2007 Ogh nu vil jeg forresten køre til Aalborg endnu en gang med en dreng med høj feber med opkast.. Det er nok ikke for sjov de gerne vil have ham indlagt igen...

Kommentér på:
Indlagt på børne afd.

Annonce