{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.084 visninger | Oprettet:

Flødekartofler med glaseret skinke {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle i kære baboomer. smiley

Jeg har bestemt mig for at jeg skal lave mad til ham den søde. smiley
- for ikke så længe siden snakkede han om at han godt kunne spise glaseret skinke.. Og jeg har vildt lyst til flødekartofler. Så bom. Der har vi menúen..
Men men men!!! - jeg har lavet flødekartofler en gang, og de blev kedelige!!! og jeg har ALDRIG lavet glaseret skinke smiley
Så i kan godt se problemet ik´.? Hehe.

men er der nogen der ligger ude med en (MEGET udførlig) opskrift på begge dele !? Meget gerne tilpasset 3-4 personer .. smiley

og forslag til tilbehør modtages også gerne.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flødekartofler med glaseret skinke
  • #1   5. okt 2012 *Ligger inde ... - selvf .. smiley

• #2   5. okt 2012 Tjek evt. dk-kogebogen.dk

• #3   5. okt 2012 Jeg sys bare opskrifterne virkede lidt "flade" ... smiley

Og der var en del på glaseret skinke.. Jeg skal bare have den traditionelle .. smiley
    -Men det bliver løsningen, hvis ikke der kommer guldkorn herinde fra. smiley

• #4   5. okt 2012 1 pose skiveskåret kartofler fra netto
    1 mornaysauce, ikke let
    1 fløde
    1 løg
    4 fed hvidløg
    salt og peber.

Bedste flødekartofler ever! Skrev bare ingredienser da resten ligesom giver sig selv. Tro mig du vil elske dem og aldrig lave "kedelige" flødekartofler mere. Simpelt men lækkert. Mht skinken så står det på indakningen. Hold dig bare til den "flade opskrift", det virker smiley

• #5   5. okt 2012 Giv flødekartoflerne et pift med hvidløg og godt med salt smiley Det er lækkert smiley

• #6   5. okt 2012 Og så skal du selvfølgelig SELV ordne kartoflerne... Alt andet er sku skidt ! smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #7   5. okt 2012 Ja - Skræld kartofler og så masser af fløde!

• #8   5. okt 2012 Jeg vil bruge "rigtige" kartofler.. Og det lyder godt nok underligt med mayo.. smiley

• #9   5. okt 2012 jeg ville ikke bruge mornaysauce, medmindre du gerne vil have noget smag af ost smiley

• #10   5. okt 2012 Jelle, Ikke udtale dig om det hvis du ikke har smagt det smiley Mange cateringfirmaer bruger mornay smiley

• #11   5. okt 2012 Ooooooooorgh for h****** .. Jeg læste ikke lige mornaysauce som det det var, men som mayo .. smiley HAHA ... Nu giver det menning.. smiley

Indtil vidre er min tanke at lave det med kartofler (selvf) fløde, ost, muskatnød, revet ost, hvidløg, salt og peber, løg.. Og så overvejer jeg porre .. smiley

Slet ingen forslag til tilbehør?

• #12   5. okt 2012 Husk at hvis du køber frosne skiveskårede kartofler, at tjekke de ikke er forstegt smiley
    Jeg plejer bare at bruge 1 morneysovs, en lille fløde og ca en halv pose frosne skiveskåret kartofler (alt efter str på posen).

Men glaseret skinke kan jeg ikke hjælpe dig med. For har jeg selv aldrig lavet smiley

• #13   5. okt 2012 Jo og husk lidt groft salt smiley

• #14   5. okt 2012 Glaseret skinke er da nemt..

Det er bare brun farin og sennep blandet sammen til en honning agtig masse som ska smøres ud over skinken (som er blevet skåret i overfladen i tern som en oksesteg) og så i ovnen..

profilbillede
  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #15   5. okt 2012 Posekartofler frossent? Stakkels kvalitet på maden smiley

• Lica - <3
    Lica - <3 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 61
    #16   5. okt 2012 Flødekartofler:

Rigtige kartofler skrællet.
    Fløde.
    En lille smule mælk.
    Hvidløg.
    Løg.
    Salt, peber og oregano.

- det er hvad jeg kommer i.

Skinken:
    Som HS-photo skriver, så er det bare brun farin og sennep blandet sammen.

Tilbehør: Hvad med nogle varme grønsager ? eller evt. rødkål. ? ja, hvad i nu kan lide smiley

• #17   5. okt 2012 Brug for guds skyld rigtige kartofler og ikk skiveskåret frosne..

Der går meget smag og bid tabt i dem..

Og ska det laves så ska det sku gøres ordenligt..

• #18   5. okt 2012 Jeg vælger RIGTIGE kartofler .. smiley Og laver dem som Lica skriver, bare også med porre. smiley ((Tror jeg:P))

Skinken har jeg læst mig til skal koge 30min pr kg, og derefter hvile i vandet i 30 min .. Hvorefter jeg "ridser" den og smører den med Farin/sennep ... og så 10 min på gril i ovnen..
    (Lyder det rigtig? hehe

• #19   5. okt 2012 Hov.. Og hvor længe giver i jeres flødekartofler ?? Og på hvor meget?

• #20   5. okt 2012 Jeg plejer bare at smide skinken i ovnen uden at koge den og så bare et stegetermometer i enden..

• #21   5. okt 2012 når jeg laver flødekartofler er det

rigtige kartofler, da det andet bliver for melet.
    salt
    pepper
    rigeligt med løg
    fløde
    mornay sovs
    muskatnød
    og hvis den skal være rigtig god så putter jeg også karry og all around blandings krydderi i.

• #22   5. okt 2012 Flødekartoflerne skal bare ha til kartoflerne er færdige smiley (mærk med kniv)

• #23   5. okt 2012 ville nu også undvære at koge den. men en gang smørrelse er ikke nok ville nok pensle den minds 3-4 gange for det er jo det der smager godt smiley

• #24   5. okt 2012 skræl en 4 5 (eller efter smag) store gulerødder og skær i skiver og bland mellem kartoflerne og et par store løg i ringe blandes imellem også godt med groft salt, så fløde næsten til de er dækket, lidt revet ost på toppen så ca en time i ovnen ved 175 grader varmluft så er det bar kanonse

profilbillede
  • #25   5. okt 2012 porrer kan også blandes mellem

• #26   5. okt 2012 Flødekartoflerne bliver bedst hvis du gør følgende

Skræller kartoflerne og skærer dem i skiver
    Koger fløden op med salt, peber og hvidløg
    Når fløden koger tilsætter du kartofler og lader dem koge med i fløden (bare et par minutter, derefter smider du det hele i et ildfast fad og så bare i ovnen (tilsæt evt. revet ost på toppen)

Og skinken.. Ja den er jo blevet forklaret længere oppe, så den gider jeg ikke til at forklare også

Og jeg arbejder til dagligt som Gastronom, så tror godt jeg ved hvordan man laver flødekartofler, iøvrigt drop mornay sauce, det smager a helvedes til i flødekartofler

• #27   5. okt 2012 hmm.. Ligger desværre ikke inde med et stegetermometer.. Så tænker at den sikreste vej er og koge den først??
    Go ide med gullerne.. smiley - Det vil jeg gøre .. smiley

• #28   5. okt 2012 Martin. .
    bare fordi du er Gastronom er det da ikke ens betydning med at du ved hvordan man laver en god flødekartoffel. det er jo himmel til forskel hvad folk er til.

• #29   5. okt 2012 Kasper: Jeg føler da en vis tryghed ved at manden ved hvad han snakker om, men ja, folk er forskellige, men det er da meget rart og vide at han har en ide om hvad han snakker om ..

• Jarl S
    Jarl S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 79
    #30   5. okt 2012 Fra mesteren selv

http://www.kanal5.dk/programmer/4-stjerners-middag?nid=6452

mht Skinken så kan du købe en som er færdig kogt og lige til at glassere.
    Den er lidt dyre, men så slipper du selv for kogning, som er bedst at gøre en dag i forvejen og lad den hvile i suppen natten over.

• Lica - <3
    Lica - <3 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 61
    #31   5. okt 2012 jeg plejer altid og give flødekartoflerne ca. 1 time på 200' i ovnen. Men jeg stikker altid i dem for at være sikker smiley
    mht. skinken, så ved jeg det faktisk ikke, da jeg kun en gang i mit liv har lavet glaseret skinke, men jeg brød mig ikke rigtig om det, så jeg laver bare den alm. altid eller hamberryg til. som jeg bare koger i gryden i ca. 40-50 min.

• #32   5. okt 2012 kasper j

Ja plejer selv at pensle den 2 gange og så et par gange med det som ligger i fadet smiley

Kommentér på:
Flødekartofler med glaseret skinke

Annonce