{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
195 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
11. aug
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 70

Trenden er synligt {{forumTopicSubject}}

Andre har muligt lagt mærke til det, men antallet af stankelben er meget lavt og jeg gætter på at der er ca. 90% mindre end der plejer at være.

Samtidigt er Svaler, som topper i den her tid forsvundet og er nok trækket sydpå

Det ser sort ud mht. insekter og dette har følgevirkninger i hele dyrelivets univers.

På Svalbart er det 25 grader, og jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men jeg synes det ser sort ud for vores fremtid, og mest af alt, for vores børnebørn.

Hvad tænker i

Kommentarer på:  Trenden er synligt
  • #1   2. sep Jeg skal ikke gøre mig klog på den slags, men når jeg tænker på, hvordan mange ting har forandret sig mens jeg har levet så er det nok ikke kun menneskeskabt.
    Storken er kommet stærkt tilbage, svalerne har ingen ledninge, at side på alle kabler er nedgravet. De små vandhuller den lille skov vi havde i nabolaget har vi mistet fordi vi bygger huse på hver en plet jord, og stordrift af landbruget. Mange ting som var naturlig skidt blev jo nærmest dræbt for mikroorganismer.

Nogle fremskridt er fantastisk, men noget koster så måske dyrt senere.

• #2   2. sep Jojo lad os håbe på det bedste og se frem ad smiley

• #3   2. sep Brok S jeg tænker i alle de naturlige vandhuller der var på markerne i gamle dag og lige så alle de læhegn, nu er de vandhuller fyldt op med gammelt lort og de læghegn er fældet og fræset op, så det er blevet letter at rundt på markerne, dog er man begyndt at lægge vandløbene tilbage hvor deres naturlige løb var engang og måske vi er på rette vej, dog kan Danmarks tiltage ikke lave om på morder jord alene.

• #4   3. sep Jeg plejer at være uhyggeligt plaget af myggestik hen over sommeren, myg har der ikke været mange af i år, og det har jeg det mere end fint med.
    Stankelben har vi masser af, og det samme med bier og hvepse, derimod ser vi næsten ingen pindsvin mere.
    Alle de fandens robot plæneklippere tager mange, men det tænker haveejerne ikke på, bare de kan sidde og slikke solskin, medens robotten ordner græsplænen smiley

• #5   3. sep Leon, jeg elsker din fejl, som blev til MORDER og ikke din Moder jord. Nogle gange er en slå fejl morsom.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

#6   3. sep Enig, fejl kan være morsomt. smiley

Det er til gengæld vores klima ikke, ligegyldigt hvad og hvor man læser så er det galt.
    Nu fandt jeg dog en antal stankelben i dag, og det er godt, men svaler er forsvundet, og jeg så en hvepse.

Jeg ved ikke om jeg/vi ligger mere mærke til sære ting, men jeg har bange anelser om hvad der kommer. smiley

• #7   3. sep Ja og jeg kan tåle de gode grin og her syntes ikke vi mangler noget og pindsvin har vi også smiley

• #8   4. sep Her er så en jeg selv mødte, dog ikke på samme breddegrad, men her er meget også forandret.

profilbillede
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

#10   4. sep Brok
    Det gør ikke så meget at en antal slanger forsvinder, der kommer jo nye til, men det er langt fra ligegyldigt hvad der sker med de dyr som de pleje at spise.

I bund og grunden er alt integrerede, f.eks. er isbjørne næsten forsvundet eller døende.
    In 1979 gik en polarbær i gennemsnit 12 dage uden mad, og i 2021 blev det i gennemsnit til 137 dage.

Ligesom snakes og polarbær er i de øverste lag i hierarkiet og alt som påvirker dem har en effekt længere ned i fødekæden.

Plankton forsvinder grundet varmere ocean temperaturer, ligesom vores fjorde.
    De er nederst i føde kæden og det påvirker alt.

Dyrelivet, som påvirker os alle bliver angrebet fra to sider, og det kommer vi til at mærke, vi er en del af fødekæden.

Jeg har ikke hørt om et eneste barn som bliver født uden allergier.
    Samme sker der i dyrelivet.

Jeg synes at det er vanskeligt at være positivt, selvom vi har det skidegodt

Noget helt andet er samlet i følgende artikel og handler om hvordan invasive arter overtager vores verden

https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2023/09/04/invasive-species-un-report/

Kommentér på:
Trenden er synligt

Annonce