195 visninger
|
Oprettet:
Trenden er synligt {{forumTopicSubject}}
Andre har muligt lagt mærke til det, men antallet af stankelben er meget lavt og jeg gætter på at der er ca. 90% mindre end der plejer at være.
Samtidigt er Svaler, som topper i den her tid forsvundet og er nok trækket sydpå
Det ser sort ud mht. insekter og dette har følgevirkninger i hele dyrelivets univers.
På Svalbart er det 25 grader, og jeg ved ikke om det er godt eller skidt, men jeg synes det ser sort ud for vores fremtid, og mest af alt, for vores børnebørn.
Hvad tænker i
apr 2019
Følger: 2 Følgere: 21 Emner: 254 Svar: 1.982
Storken er kommet stærkt tilbage, svalerne har ingen ledninge, at side på alle kabler er nedgravet. De små vandhuller den lille skov vi havde i nabolaget har vi mistet fordi vi bygger huse på hver en plet jord, og stordrift af landbruget. Mange ting som var naturlig skidt blev jo nærmest dræbt for mikroorganismer.
Nogle fremskridt er fantastisk, men noget koster så måske dyrt senere.
dec 2014
Følger: 140 Følgere: 155 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.576 Svar: 7.591
dec 2014
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 41 Svar: 418
Stankelben har vi masser af, og det samme med bier og hvepse, derimod ser vi næsten ingen pindsvin mere.
Alle de fandens robot plæneklippere tager mange, men det tænker haveejerne ikke på, bare de kan sidde og slikke solskin, medens robotten ordner græsplænen
apr 2019
aug 2023
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 70
Det er til gengæld vores klima ikke, ligegyldigt hvad og hvor man læser så er det galt.
Nu fandt jeg dog en antal stankelben i dag, og det er godt, men svaler er forsvundet, og jeg så en hvepse.
Jeg ved ikke om jeg/vi ligger mere mærke til sære ting, men jeg har bange anelser om hvad der kommer.
dec 2014
apr 2019
aug 2023
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 70
Det gør ikke så meget at en antal slanger forsvinder, der kommer jo nye til, men det er langt fra ligegyldigt hvad der sker med de dyr som de pleje at spise.
I bund og grunden er alt integrerede, f.eks. er isbjørne næsten forsvundet eller døende.
In 1979 gik en polarbær i gennemsnit 12 dage uden mad, og i 2021 blev det i gennemsnit til 137 dage.
Ligesom snakes og polarbær er i de øverste lag i hierarkiet og alt som påvirker dem har en effekt længere ned i fødekæden.
Plankton forsvinder grundet varmere ocean temperaturer, ligesom vores fjorde.
De er nederst i føde kæden og det påvirker alt.
Dyrelivet, som påvirker os alle bliver angrebet fra to sider, og det kommer vi til at mærke, vi er en del af fødekæden.
Jeg har ikke hørt om et eneste barn som bliver født uden allergier.
Samme sker der i dyrelivet.
Jeg synes at det er vanskeligt at være positivt, selvom vi har det skidegodt
Noget helt andet er samlet i følgende artikel og handler om hvordan invasive arter overtager vores verden
https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2023/09/04/invasive-species-un-report/
Trenden er synligt