{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
210 visninger | Oprettet:

Polysl
Polysl
Online Tilmeldt:
4. dec 2014
Følger: 9 Følgere: 214 Emner: 636 Svar: 8.108

Dyr sag {{forumTopicSubject}}

Det har kostet Aarhus kommune mere end 1.1 million i at forhindre sagen med Inge blev vist, men skatteborgere bukker og skraber og lader sig pule, og under kule.

Nu er den frigivet og så har man spildt 1.1 million som kunne bruges bedre på plejehjem. Men sådan tænker regneark idioterne ikke på, det drejer sig om at få ret, at skjule sandheden om de besparelser som gør at man får de mest psykiske værste idioter til at passe de gamle - som må skide i bleen og vente 10 timer på at få den skiftet - som en aktuel sag lige pt.

Udsendelsen bliver vist kl. 20.55 på tv2, jeg skal så over til en ven for at se den da jeg ikke har tvpakker. Så kan det ske der ryger en LBV portvin på bordet med kransekage og kaffe. For det skal jo fejres som man gør det på borgen - bare med kage.

Kommentarer på:  Dyr sag
  • #1   30. jul Ja, jeg vil også gerne have syn for sagen, altså ikke kun i brudestykker, jeg håber også at høre alle stemmer.

• #2   30. jul Ja de 1.1 mio kunne være givet bedre ud smiley
    Hedder hun ikke Else hende som det kom frem om i Århus kommune

• #3   30. jul Jeg ved ikke, hvem Else er og hvilken funktion hun har ??

• #4   30. jul Til orientering er Else en 90-årig dement beboer på et plejecenter i Århus Kommune, hvor familien med rette har klaget utallige gange med rette over plejecentret behandling af deres familiemedlem, hvilket man har set brudstykker af utallige gange, og som er gruopvækkende behandling af ældre mennesker i dagens Danmark.

Hele udsendelsen kan ses på TV2 i aften kl.20.50.

Det burde man været orienteret om som debattør, men for nogen er sportsudsendelser og Netflix sikkert mere interessant...

• #5   30. jul Ja, hvis man ikke har andet at give sig til 24/7 - jeg kan se, du er en af dem, men tak for info smiley smiley smiley

• #6   31. jul Så fik jeg set den udsendelse og efterfølgende debat om sagen. Det er ikke godt, og det personale, vi så om de 2 borgere, det gik udover, burde fyres, de er helt tydeligt i en forkert branche.

Men der burde også have været en debat om disse 2 arbejdspladser, for noget er galt der, hvorfor er der ikke "dem" på gulvet og ledelsen tilstede, så der kunne komme en dialog igang og nogle flere sandheder frem, der er ikke noget, der bliver løst, hvis det kun er toppen, der bliver hørt.

Måske er der også en grund til, at der ikke kan skaffes personale nok, og efter dette her, kan jeg godt forstå de unge, som vælger denne branche fra, udover de skal være faglige dygtige så skal de også have mega overskud, måske mere end, hvad der er menneskeligt muligt.

Men dem fra det private plejehjem kunne sidde der og udtale sig om, hvad de så, sammen med indehaveren, bob bob, men det var da god skjult reklame, det havde været mere på plads, hvis det havde været fra de involverede plejehjem.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#7   31. jul Jetset

I sådanne grove sager, så har personalet fået mundkurv på - og trusler om fyring hvis de ytre sig.

Jeg vil så fremhæve de positive dele i filmen hvor man gav sig tid og forklare hvad de gør - på samme måde som de gør på sygehuse når jeg har været der - det beroligere end at vide hvad der skal ske og hvad der sker.

I filmen var det så tydeligt at man fedtede problemerne af på de nye vagter, som der også siges at man kunne læse det var af ren dovenskab. Må indrømme jeg blev så harm at stod de foran mig de plejere så var de blevet banket ned under gulvbrædderne. Sikke nogle dumme svin. De burde ikke engang have tilladelse til at have nogen husdyr eller børn.

• #8   31. jul I sådanne grove sager, så har personalet fået mundkurv på - og trusler om fyring hvis de ytre sig.

Det synes jeg ikke er OK - det er diktatur og på den måde, bliver tingene ikke løst, men det er typisk kommunalt, de involverede bliver aldrig spurgt, er mit indtryk.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#9   31. jul Jetset

Mange kommuner er løgnere når de siger at personalet i det offentlige må ytre sig, men gør de det bliver de fyret. Der har været flere sager af den art, med fyringer fordi de har benyttet sig at ytringsfrihed - der må så ikke nævnes navne eller andre personlige ting,

Der var en sag fra Odense for år tilbage, hvor en sagsbehandler påpegede nogle ting omkring det direktiv om at sætte folk fra sygedagpenge til et udredningsforløb så hurtigt som muligt. På den måde sparede kommunen mellem 5000 - 7000 pr syg. Hun havde skrevet til en avis om sagen og efter hendes mening en urimelig kassetænkning. Hun blev fyret men vandt i arbejdsretten - da hun netop ikke havde nævn nogen ved navn. Den blev sgu dyr for Odense kommune - de møgsvin.

• #10   31. jul Ja, men mon ikke de har lært af det, men det er så ikke nogen god arbejdsplads at vende tilbage til. I kommuner er der bureaukrati, der vil noget, det fremme ikke ekspeditionen.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#11   31. jul De offentlige i borgerservice er generelt dovne, var nede vedr. pas kl. 10, og på trods af der stod mange så flokkes de ind af en dør - for de skulle lige have et møde, og så var der 1 tilbage. Jeg kunne regne ud at jeg ikke kom til de næste 2 timer så jeg fes af. Sgu da jammerligt at mødet ikke kunne vente til efter ekspeditionen. Samme pis så man for 10 år siden hos post Danmark. Mega køer, og en til at ekspedierer.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 35 Emner: 69 Svar: 3.609
    #12   31. jul Jeg så ikke udsendelsen i aftes, fordi det er et område jeg ved temmeligt meget om. Den kunne næppe fortælle mig noget nyt.

Der skal komme ændringer, og det er heldigvis en socialdemokratisk minister, der står for det nu.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/aeldreplejens-kultur-faar-kritik-men-de-ansatte-er-pressede-tiden-knap-og-mange-er

citat - "Sundheds- og ældreminister Magnus Heunicke (S) erkender, at pengene ikke har fulgt med de stigende udgifter til flere ældre, og det vil han råde bod på med en kommende velfærdslov.

Han mener dog samtidig, at hele sektoren er nødt til at løfte sig, og det gælder både sosu-skolerne, ledelsen i ældreplejen, de kommunale forvaltninger og ham selv som ældreminister.

- Det her område skriger på, at vi tager ansvaret for vores ældrepleje, alle os, der har en del af ansvaret, siger han."
    citat slut.

Jeg arbejdede på et plejehjem, da man begyndte på alle de nedskæringer, der nu har ført til dette resultat. Der skulle rationaliseres og skaffes penge til topskattelettelser. Alle vi, der havde et handicap som gjorde, at vi ikke var 125 % effektive, røg ud. Og kom på overførselsindkomst i stedet.

Som beskæftigelsesvejleder var det mit arbejde at have omsorg for at ældre og handicappede havde noget at leve for og noget at stå op til. Mit vigtigste redskab var kreative aktiviteter som stoftryk, knytning, vævning o.s.v. men også alt andet efter klienternes ønsker.

Nogle år efter at jeg havde mistet mit erhverv blev hele uddannelsen slettet. Idag eksisterer den ikke mere. Borgerlige politikere måler efter om aktiviteter giver penge, og kreative aktiviteter giver ikke penge, de giver livskvalitet. Men hvad skal vi med livskvalitet - man giver da bare folk nogle antidepressive piller.

Det er uanstændigt at påstå, at offentligt ansatte er dovne. Vi gik op i vores arbejde, og tog det endda med hjem i fritiden. Det var lykken at finde ud af, hvordan man kunne få en dement dame til at lyse op.

• #13   31. jul Jeg tror forskellen ligger i fra den gang, du var ansat og så til nutiden er, at Plejehjem er meget forandret fra den gang, dengang kaldte man dem Alderdomshjem, hvor man selv kunne bestemme om man ville blive i eget hjem eller på Alderdomshjem. I dag er det Plejehjem, hvor man kun kan komme, hvis ikke man absolut selv kan klare sig, de er så demente, at de er til fare for dem selv og andre meget syge.

De ville ikke kunne finde nogen glæde ved de aktiviteter, du peger på, for det siger dem ikke noget, hvad jeg kan se, de får gåture, om det er noget, de får ud af, ved jeg ikke, men tales pænt, må være en selvfølge, der deltog en god kognitiv psykolog, som kom med mange pointer.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#14   31. jul Gu har du set det alis - du vil bare køre under radaren for ikke at tage stilling. Hvad du i datidens ansættelse af erfaring er total uddateret. Så du ved ikke en bjælde om noget som helst - andet hvad der er lagt på medier.

Og din konklution er altid det er alle de andre - plejere er uskyldige selvom de opføre sig som møg svin.

Dement til at lyse op??? pæren er sprunget og kan ikke udskiftet med stoftryk, selvom du havde lilla ble på hovedet dengang man opfandt hjulet og den dybe tallerken.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#15   31. jul Vi havde også meget demente mennesker på de plejehjem hvor jeg arbejdede. De havde bestemt noget ud af kreative beskæftigelser.
    Jeg vil gøre opmærksom på, at jeg har uddannelse ud over forskellige kreative teknikker også i sygdomslære, psykologi, gerontologi og hvad man ellers skulle vide noget om.
    Mon ikke jeg er bedre klædt på til at vide noget om emnet end dem, der ikke selv har været i det.

Det er en fejltagelse at tro, at demente hjerne er tomme og indholdsløse. Der er meget, der rør sig, og med træning kan man lære at opnå kontakt.

Den nedprioritering af ældreplejen, der er sket de sidste mange år er kommet fra oven. Når politikerne ikke regner det for værd at ofre penge på, så smitter det af nedad, hvor medarbejderne er blevet mere og mere stressede.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#16   1. aug Alis

Dem som kommer på plejehjem er svært demente til forskel for dengang ruder var konge.Så her er lyset total slukket og man kan kun sørge for at de ikke kommer galt af sted og sørger for deres helbred, med bleskift osv..

• #17   1. aug Mon ikke jeg er bedre klædt på til at vide noget om emnet end dem, der ikke selv har været i det. Jr. Alis

Det tvivler jeg ikke på. Men jeg ved, at der er stor forskel på, hvor dement, man kan være, de 2 borgere vi så i denne udsendelse, tvivler jeg på, kunne have glæde af sådanne aktiviteter.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#18   1. aug Polysl og Jetset

Jeg er meget bange for at i er et godt eksempel på hvorfor det er gået så galt i plejesektoren. Når alle de nedskæringer er gået igennem, så er det jo fordi der også er mange andre, der tror, at demente mennesker de skal bare opbevares på et plejehjem mens de venter på manden med leen.
    Personalet skal bare vaske dem, fodre dem af og skifte ble. Gør de det ikke ordentligt, så skal der falde en straf. Danskerne skal kontrolleres med angst.

Ligesom da man skulle tage stilling til børnedomstol, så tror højreekstremisterne de ved meget bedre end de mennesker, der er uddannet og har praktisk erhvervserfaring.

Og så er det endda en hjemmehjælper der var formand for DF i mange år.

I tager fejl, og det betaler andre mennesker en meget høj pris for. Demente mennesker er meget mere bevidste end i tror, og det ved vi, der har haft det som vores arbejde. Der skal en speciel forståelse til, og nogle specielle metoder, men lærebøger og erfaring hjælper.

Jeg kan give et eksempel, der samtidig er et billede. En af mine klienter var en dame, der havde haft flere hjerneblødninger. Hun havde afasi, og kunne ikke sætte en sætning sammen. Spurgte man hende om noget svarede hun ja eller nej helt tilfældigt, så man vidste ikke hvad hun mente.
    Hende havde vi med i en sanggruppe, hvor vi sang danske sange - og det kunne hun!! Det havde hun engang lært udenad, og det hele var der stadig inde bag hendes forvirrede facade.

Der er lagt op til at forholdene og holdningerne i ældreplejen skal vendes og undersøges. Det kommer til at koste skattekroner at forbedre forholdene, og så må vi andre prøve at få danskerne til at forstå, hvor nødvendigt det er. Det er hele holdningen til ældre mennesker, der skal ændres til værdig respekt igen.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#19   1. aug https://www.avisen.dk/aeldre-blev-skaaret-mest-med-df-som-stoetteparti_336492.aspx?fbclid=IwAR3cxC2tNczGEo1Ilp_3sRPRwSs9g1cCQrTzEUE1VaJshRnqjlwiBcd6sNQ

Citat " Hov: Ældreplejen blev skåret mest med DF som støtteparti"

DF havde ældreplejen som propaganda, men det svarede ikke til virkeligheden.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#20   1. aug Nu er det ikke alene df som kan bestemme noget som helst alene, men den detalje gider du ikke skrive om.

Jeg er da total fløjtende ligeglad med hvem der har bestemt hvad - vi kan bare konstatere at besparelser på ældreområdet er dumt - og at der er ansatte som ikke engang burde have en kanariefugl at passe - for ikke at sige børn.

Som min gamle lærer i IT sagde engang. " Det er den sande natur der kommer frem, når et menneske bliver presset - så stop, mens legen er god"

Så Mette Fup har haft masser tid til at gøre noget, jeg kan dårlig forestille mig det er helt ny viden for hende - med alle de hun har ansat til at tænke for hende. Hun har heller ikke gjort noget som helst for at beskytte de gamle på plejehjem . det er ikke svært som statsminister at indskærpe retningslinjer overfor personalet. Hun havde travlt med at lave små love overfor befolkningen bare fordi 9 er døde af corona, og resten var syge i forvejen - og så laver man statistikker om at resten døde af corona som er faktuelt forkert.

Så når en som er syg af andre sygdomme får corona og bliver kørt over, så døde personen af corona, som er total pløk.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#21   1. aug Polysl - Du forstår ikke pædagogikken i det hele. Men du er jo også modstander af forståelse for det menneskelige sind.

Plejehjemsledere er også pressede for de skal administrere nogle betingelser, der er umuligt.

Du og andre højreekstremister vil kæmpe til det sidste for flere skattelettelser, og det vil i fortsætte med hvis Venstre kommer til magten.

Der er kun en vej frem - mere personale og bedre uddannet personale. Højrefløjen har kæmpet for at få skubbet de sociale opgaver over på frivillige og gratis personale. De kan være meget fine hvis de har hjertet med, men man kan ikke undvære uddannet personale. Ikke hvis man skal have skabt nogle betingelser hvor de ældre trives og er så raske som muligt. At passe ældre og demente mennesker er ikke en mekanisk opgave, og det skal ikke styres af mennesker, der kun tænker i penge.

• #22   2. aug # 21

"Du og andre højreekstremister vil kæmpe til det sidste for flere skattelettelser, og det vil i fortsætte med hvis Venstre kommer til magten."

Ovenstående skrev Alis til Polysl, hvor hun konkluderer, hvad han og andre mener og har i sinde, selvom hun selv frabeder sig, at vi skriver, hvad vi udleder af hendes skriblerier. smiley smiley smiley

Tag dig lige sammen, Alis!!! smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#23   2. aug Hvis bare alis krystalkugle slash fremtidskugle kunne give mig lotto tallene så må hun for mig gerne kalde mig højreekstremist - det eneste ekstreme jeg har lavet var et bankrøveri den 24-4-1980 med en 9mm. Jeg har aldrig gået i byen for at smadre noget, brænde noget af, være med i demo som formål er at lægge bydele ned.

Beskrivelse af højreekstremist......

Højreekstremisme eller højreradikalisme bruges som betegnelse for politiske synspunkter, der ligger alleryderst (ekstremt) til højre i det politiske spektrum. Der er ikke nogen entydig definition af, hvornår en holdning eller handling kan karakteriseres som højreekstremistisk, men ofte bruges betegnelsen om grupperinger, der er modstandere af liberale demokratiske principper og/eller går ind for at anvende vold som politisk middel. Nazister og fascister er eksempler på højreekstremistiske retninger. Højreekstremister vil typisk have ultranationalistiske, antidemokratiske, antisemitiske, racistiske, islamofobe og/eller antimodernistiske holdninger.

Højreekstremistiske grupper har fået større udbredelse i mange europæiske lande (bl.a. Danmark) i det 21. århundrede.

beskrivelse slut prut finale.

Fordi jeg ikke kan lide negere så er man racist, hvis man ikke kan lide sin etniske danske nabo, hvad er man så - racist? Når man kalder somalier dovne tyveknægte er man racist, hvis man kalder sin etniske danske nabo en doven tyveknægt er man så racist?

Fordi jeg ikke kan lide muslimer er jeg racist, hvis jeg ikke kan lide etniske danske kristne er jeg så også racist?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#24   2. aug Den bedste måde at forudsige fremtiden er at se, hvad der er sket i fortiden. Mennesker, der er så stivnede i deres samfundsopfattelse som højreekstremisterne ændrer sjældent mening og opførsel.

Hvis de gør melder de sig over i et andet parti - et anderledes parti vel at mærke, ikke Nye Borgerlige som bare er en endnu mere ekstrem udgave af DF.

• #25   2. aug Her tager du fejl. Jeg er meget imod skjult overvågning, det burde være strafbart, jeg mener, sådanne sager burde kunne gribes an på en meget bedre måde, ekspl uanmeldt besøg, som så meget andet, det er noget alle kan se.
    Men at være dement, det er meget individuelt fra menneske til menneske, der er ingen facisliste, alt efter hvor dement sidder i hjernen, men stort hos alle, så mistes ikke langtidshukommelsen, men derimod kortidshukommelsen.

Men uanset om der er penge nok, så kommer denne branche til at mangle personale, de gør det allerede, pt omkring 40.000 på landsplan, de unge flygter fra disse uddannelse - og det kan jeg godt forstå, der er ikke noget mere udskældt job, end det, lønnen er lav og skæve arbejdstider. Det de kan få er udenlandsk personale, som taler et meget dårligt dansk, som ingen gamle mennesker kan forstå.

Disse uddannelser bliver forøvrigt kaldt Skraldespandsuddannelser, ikke særligt attraktivt.

Men at arbejde med mennesker, er noget af en opgave, udover vi skal kunne vores fag, helst lidt mere, så skal vi også være psykologer, tolerante og udover det, have masser af overskud, det er ikke menneskeligt muligt hver dag.

Så robotter er nok fremtiden.

• #26   2. aug Jeg er meget bange for at i er et godt eksempel på hvorfor det er gået så galt i plejesektoren. Når alle de nedskæringer er gået igennem, så er det jo fordi der også er mange andre, der tror, at demente mennesker de skal bare opbevares på et plejehjem mens de venter på manden med leen.
    Personalet skal bare vaske dem, fodre dem af og skifte ble. Gør de det ikke ordentligt, så skal der falde en straf. Danskerne skal kontrolleres med angst. Jr. Alis.

Min ovennævnte test er til denne kommentar.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#27   2. aug Jetset # 25

" Jeg er meget imod skjult overvågning, det burde være strafbart, jeg mener, sådanne sager burde kunne gribes an på en meget bedre måde, ekspl uanmeldt besøg, som så meget andet, det er noget alle kan se. "

Fuldstændigt rigtigt - problemet er bare at alle klagesystemer også er skåret ind til benet. I takt med at man skar ned på alle de sociale fag, så satte man også klagesystemerne mere eller mindre ud af kraft. Familien havde klaget i længere tid uden resultat før de greb til så drastisk en beslutning som skjult overvågning. Det er samme billede alle steder i de sociale systemer.

"Men at være dement, det er meget individuelt fra menneske til menneske, der er ingen facisliste, alt efter hvor dement sidder i hjernen,"

Helt rigtigt - og derfor skal der være uddannet personale nok!!

"Men uanset om der er penge nok, så kommer denne branche til at mangle personale, de gør det allerede, pt omkring 40.000 på landsplan, de unge flygter fra disse uddannelse"

Jeps - der er sket en uhyggelig ændring i samfundsstrukturen. Da jeg søgte ind på min uddannelse var der 10 gange så mange ansøgere som der var pladser til, og det var samme billede i hele den sociale sektor. Idag søger de unge ind til militæret og vil hellere lære at slå ihjel end at passe handicappede mennesker.

"Men at arbejde med mennesker, er noget af en opgave, udover vi skal kunne vores fag,"

Vi?? Hvad er dit erhverv? Jeg troede du var frisør.

• #28   2. aug Familien havde klaget i længere tid uden resultat før de greb til så drastisk en beslutning som skjult overvågning. Det er samme billede alle steder i de sociale systemer. Jr. Alis

Ja, og til det vil jeg sige, at det er dårlig ledelse, de har ikke handlet på klagerne, jeg synes de har et forklaringsproblem. Måske der burde ryge "hoveder" på denne direktionsgang. Mit indtryk er, at det ikke er nogen god arbejdsplads.

Og jo, jeg er frisør, og det handler også om mennesker, jeg har heldigvis mange dejlige kunder, men der er også nogle, som er mere end besværlige. Du skal hver dag være "overskudsagtig", have tålmodighed, være smilende, sød og rar, det er der ingen mennesker, der kan være hver dag, og du skal veje dine ord, for det er mit levebrød, de bedste kunder jeg har er mænd, de er altid tilfreds, kvinder er de værste, og så skal jeg lægge øre til meget. Lige pt tales der meget om denne her sag og blandt mine kunder har jeg også en social- og sundhedshjælper, hun fortæller også meget, bl.a. om urimeligheder indenfor branchen, de skal give mere end de får, og det vil jeg gerne tro.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#29   i går kl. 20:23 Jetset # 28

"Ja, og til det vil jeg sige, at det er dårlig ledelse, de har ikke handlet på klagerne, jeg synes de har et forklaringsproblem."

Det ved jeg ikke, men det er der blevet taget stilling til.

Det er ikke sikkert at ledelsen kunne gøre noget. De kan ikke ansætte flere eller bedre uddannede mennesker når de ikke har penge til det.
    Der er blevet skåret ned på ældreplejen siden 80erne, og på trods af DFs påstande om at de varetager de ældres interesser. Det var bluf - de kunne have gjort noget.

I dette link er der nogle konkrete tal

https://www.facebook.com/KPnetavisen/posts/2829476343823831

profilbillede
Kommentér på:
Dyr sag

x