{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
230 visninger | Oprettet:

Stop det hysteri. - 2 (Corona virussen) {{forumTopicSubject}}

https://www.baboom.dk/forum/politik/498553-stop_det_hysteri_

Drejer det sig stadigvæk kun om hysteri (Leon)?

Hvad mener i andre nu i mellemtiden?

Der er gået 14 dage siden kære Leon appelerede til ikke at være/blive hysteriske.

Nej det er langt fra hysteri, det er blevet langt værre end jeg selv har forestillet mig, hvornår det bliver bedre og vi igen kan leve vores normale dagligdag, det er svært vist at forudsige. Ihvertfald det jeg hører fra tyske virologer er ikke særligt polisivt - tværtimod.

Kommentarer på:  Stop det hysteri. - 2 (Corona virussen)
  • Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 210 Emner: 565 Svar: 7.392
    #1   15. mar Ja...det har været en stor øjenåbner for mange - også mig. Man skal ikke være flov over at indrømme det - at man har taget for let på udbredelsen.

Men al det virus halløj har også sin positiv side, som enorm mindre forurening, 75% mindre aktivitet hos København lufthavn. Hvis man kigger på aktivitet på landsbasis i afbrænding af brændstof fra transport så burde forskellen være muligt at måle. Olie prisen er i bund. Ingen grænsehandel - ingen køer på motorvej.

Mon 2020/2021 årene bliver et Babyboom, som man kunne se i New York under deres store strømafbrydelse 1977.? smiley

• #2   15. mar Der er nok ikke nogen lande, der er så hysteriske, at de ligefrem ofrer så meget rent økonomisk, såfremt det ikke var strengt nødvendigt.

At enkeltstående ikke fatter det, kan vi sagtens leve med, ingen er jo forpligtet udover deres evner.

Det gælder selvfølgelig om, ikke at lægge sundhedsvæsenet helt ned, da det så ikke kun er Corona smittede, der rammes, men breder sig til alle med alvorlige sygdomme, som ikke kan behandles af samme grund.

Operationer der ikke er livstruende udskydes allerede nu, mit familiemedlem med alvorlig KOL o. a. har fået kontroller udsat, og hjemmehjælpen er stærkt nedsat bl.a. til badning.

• #3   15. mar Annella jeg er bekymret det var jeg også få et måned siden og du fik det jo som du vil have det så hvor mange tror du er blevet smittet under den hamstringsbølge og når du så gerne vil råbe højt så fortæl mig grunden til at verden ikke fik lukket ned for et måned siden og jeg er ikke overrasket andet end jeg ikke bryder mig om at høre om det hver dag og ellers vil mit hjem være meget rent om 14 dage og vi skal stadigt hjælpe hinanden smiley

• #4   15. mar Hysteri, nej det er ramme alvor. Hysteri er dem der ikke tog faren og risikoen alvorligt fra start af.
    Vi ved godt at ulven kommer, og så som statsministeren siger i skrivende stund, vi har totalt undervurderet situationen og alvoren fra start af, og vi var for langsomme om at reagere og tage vores forholdsregler.
    Jeg er dybt enig med hende. Og så synes jeg at vi nu bør fokusere på fremtiden, i stedet for fortiden. Forruden er større end bakspejlet.
    Selv Folketinget samarbejder på kryds (ja selvfølgeligt med undtagelse af de Radigale Venstre), det viser vel bare situationens alvor.

• #5   15. mar Der er såmænd flere end RV som ikke helt vil samarbejde.

Alt det pladder om at det ikke er nødvendigt at lukke grænsen, fx. fordi mange lever af turisterne.

Man forsøger jo at begrænse smitten, og ikke udbrede den, så den forhåbentlig dør ud hurtigere og færre mister livet.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#6   15. mar De Radigale Venstre og andre er bare nogle karakterer i en tegnefilm - man burde ikke med en IQ af rimelig beskaffenhed tro de er "Mennesker"

Deres fornemmeste opgave er bare at være imod alt. - deres politik kan skrives på en 3x3 millimeter lokumspapir.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 13 Følgere: 37 Emner: 94 Svar: 2.537
    #7   15. mar Og jeg er Borgerlig, det ved vist alle, Men langt fra Ellebællemand, gudskelov det ikke er ham der er statsminister, det havde han aldrig klaret .. Men jeg må indrømme, at den siddende regering, indtil nu har klaret sig meget fint.
    Foreløbigt er Imam Østerland og hele hans slæng gudskelov langt væk,
    Og ligeledes Migrantproblemerne - De Vantro knæfaldere..

• #8   15. mar Nej det er ikke hysteri. vores barnebarn er smittet bare af at gå i skole, og nue er hele familien plus os sat i karantæne, så det er absolut ikke hysteri.

• #9   15. mar #4
    Claus

Hysteri, nej det er ramme alvor. Hysteri er dem der ikke tog faren og risikoen alvorligt fra start af.

Desværre har du ret, nu er nemlig faren og risikoen blevet til panik hos de mange statsoverhoveder, der i begyndelseen slog virussen hen som bare en forkølelse eller influenza, men efterhånden er det vel gået op for de fleste, hvor farligt den har udviklet sig.

Australien nægter at lade krydstogtskibe anløbe en havn, det samme gør Mallorca, Venedig står under karantæne og den østrigske kanzler Kurz har lige meddelt, at der er husarrest i hele landet. 42 nye inficerede i Berlin efter et besøg på en natklub fredag aften osv., osv., osv.

• #10   15. mar Åh nej Kisser, det er jeg ked af at høre.

Jeg håber virkelig for jer at I kommer godt igennem det, og at I alle vil få det godt.

• #11   15. mar # 8

De bedste ønsker for jer og jeres familie, Kisser.

• #12   15. mar #8
    God bedring, og alt det bedste til jer.

• #13   15. mar #8
    Kisser
    - god bedring til dit barnebarn - efter sigende skulle virussen ikke være så farlig for børn, som for mange ældre - og jeg håber at andre i familien ikke bliver smittet.

• #14   15. mar Jeg er også træt af at høre om at nogle, fx. politiske partier, der VIL ha' en videnskabelig baggrund for den drastiske handling som regeringen har taget. Fx. at lukke grænsen m.m.

Der ER ingen videnskabelig baggrund, endnu!

Desuden tillægger man videnskaben al for stor tillid til at de skulle vide alt. Især når der er så store uenigheder om snart sagt alt.

• #15   15. mar Jeg siger rigtig mange tak for jeres søde hilsener, og håber selv at vi ikke skal igennem en alvorlig omgang, Jeg har nedsat immun forsvar fordi jeg har haft adskillige blodpropper i lungerne og manden har ødelagte lunger af Mdf. lim støv i møbel branchen, Så vi er jo lidt nervøse, Men igen tak for jeres omtanke.

• #16   15. mar Kisser D jeg vil tænke på dig og dine kære og tænk hvis alt var lukket ned fra dag 2 af smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#17   16. mar Kunne læse på EB.dk at nogle havde følt sig krænket over at tv2 har reklameret over en film "Kingsman: The Golden Circle" som omhandler virus. - tv2 fulgte de her curling mennesker som ikke ved at man kan bruge en fjernbetjening til at skifte program. Pga. Corona er deres støtte pædagog blevet væk - og de har i stedet fået en online service som fortæller dem hvordan de skal trække vejret, og vaske hænder hver gang de har spist en bussemand.

Det mest sjove er at man kunne spare sin forargelse over at tv2 har ændret programfladen til en kedelig kyssefilm som også er en dum ide - da den kan streames på Netflix og andre steder og speciel kan ses gratis på Youtube.....

https://www.youtube.com/watch?v=cOlE7Ihjh2c&t=43s

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#18   17. mar Masser varer i butikker selv i den lokale - selv lokums papir, nøj hvor jeg griner over dem som nu sidder i lokums papir til halsen. Dem som har købt masser kød, grønsager, kartofler, ris, mel, gær, brød....de mennesker er helt til grin. Mon de idioter også har købt et corona virus program til deres pc - bare lige for at være helt sikker?

Man får næsten lyst til at lave et Corona virus program på 5 min. som skanner ens pc og erklære den Corona virus fri. På samme måde da jeg for sjov lavede et som skulle skanne om ens pc var klar til år 2000 (Y2K) den gang. Alle troede dengang at pc uret startede det nye år med 01- 01 - 01 - i stedet for 01-01-2000. Det i sig selv kunne være et problem hvis man skulle lave beregninger mellem 2 datoer - men det var slet ikke tilfældet.

Det mest morsomme var at de programmører som prøvede at rette den som de mente var en designfejl bare lavede mere lort i systemet.

List filosofisk set kunne de beskrives som:

En fugl sad og frøs på en gren og faldt ned på jorden hvor den pippede løs, en ko forbarmede sig over den og sked en kokasse over den. Nu havde fuglen det dejligt varm og pippede videre - en sjakal kom forbi og trak fuglen op af kokassen og børstede det være lort af og slugte den.

Morale????

Det er ikke altid dem som trækker folk op af lortet som, vil dem det bedste. smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#19   17. mar Danske forskere klar til forsøg med medicin

Danske forskere er klar til at starte forsøg med en ny medicin mod Corona virus. Det fortæller professor i infektionssygdomme ved Rigshospitalet, Jens Lundgren til TV2.

- Medicinen er designet til at bremse virus' formering i kroppen. Jeg skal understrege, at vi ikke ved, om medicinen virker eller ej, eller om den giver nogle utilsigtet bivirkninger. Derfor bliver behandlingen givet som et lodtræknings forsøg.

Forskerne håber, at de kan sende dokumentation til de danske myndigheder i dag, så man kan starte forsøg i næste uge, oplyser de til TV2.

• #20   17. mar https://fyens.dk/artikel/sov-20-timer-i-d%C3%B8gnet-midtfynsk-familie-i-karant%C3%A6ne-alle-har-corona

Tja, det beviser jo lidt omkring hvor meget og hvor hurtigt det smitter, og hvor lidt mange inkl myndighederne, tog det alvorligt fra start af.
    Peter er min mekaniker, og han er normalt et meget fornuftigt menneske, der altid tænker sig om.

• #21   17. mar #19
    polysl

Danske forskere klar til forsøg med medicin

Det begyndte amerikanerne allerede på i mandags hos 45 frivillige testpersoner 18-55 år.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#22   17. mar Annella

Hvad de trumpeter gør, er da ligegyldigt for Danmark - det er mere aktuel hvad man gør hos danske vira forskere. Når de har en præsident som hele tiden kaster løgne ud til højre og venstre - kan man ikke bruge til noget som helst.

• #23   17. mar #22

Det er da ikke lige gyldigt hverken for Danmark eller andre lande, hvis amerikanerne som første finder en vaccine mod Corona-virussen, den vaccine vil da blive produceret og bragt ud til hele verden, selvom det vil tage 1-1-1/2 år, inden vaccinen kommer på markedet, og det har ikke det mindste at gøre med præsidenten, oplysninger om vaccine testen kommer fra Forskningsinstitut for infektionssygdomme i Seattle og IKKE fra præsidenten.

• Å.R.
    Å.R. Online Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 2 Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 212
    #24   17. mar Mia Kinly (Sygeplejerske)

Tredje og sidste nattevagt klaret i denne weekend... på den igen om to dage.
    Det er kun et spørgsmål om tid, før det er slut med at komme med den slags udtalelser om sin vagtplan.
    Det fylder nu ikke hos mig - jeg skal nok knokle alt, hvad jeg har lært gennem de sidste knap 11 år på Intensiv... det er udviklingen i Europa og beregningerne omkring det kommende pres på det danske sygehusvæsen, der fylder hos mig og alle mine kolleger.
    Og tallene giver mig ærlig talt gåsehud.

Jeg har ikke lyst til at skræmme og bringe folk i panik.
    Jeg har heller ikke lyst til at pege fingre - men jeg har slet ikke lyst til at tie stille... ikke når jeg gang på gang erfarer, at nogle folk derude stadig INTET forstår af alvoren!
    Folk der står i lange, tætte, smittefarlige køer... spisesteder der bliver ved med at reklamere for den buffet, vi ikke skal dukke op til... en hel flok af kvinder, der er ude at shoppe garn på én gang, sammen!, fordi nu har de “fri”... og folk der sidder på café og drikker kaffe - alt imens vores statsminister har lukket et helt land ned - det kan virkelig VIRKELIG forarge mig.
    Jeg ved godt, at folk skal gøre alt, hvad der står i deres magt - men det dér er bare langt fra godt nok 👆🏻😣
    Er det ikke vanvittigt nok, hvad der foregår i Italien og Spanien ligenu? At lægerne tvinges ud i at vælge, hvem der kan få Intensiv behandling, og hvem der ikke kan, fordi de er presset til deres yderste? Er det stadig for abstrakt? Eller er det bare “for kedeligt” at blive hjemme?!
    Dødstal og smitterate i Italien og Spanien stiger dag for dag, og kurven er slet ikke knækket endnu. Langt fra! Bare i lørdags steg antallet af smittede i Italien med 3500 nye tilfælde.... og flere hundrede døde... på et døgn!!

Det antal forventede indlæggelser og behov for intensivbehandling, vi er blevet fremlagt herhjemme af Sundhedsstyrelsen, fik vi udstukket før weekenden... så er det kommende behov i virkeligheden højere? Med den seneste udvikling in mente?
    Jeg ved bare, at jeg hellere går med livrem og seler ligenu. Det burde alle.
    For om et par uger får vi prisen at se for vores indsats ligenu - hvad der venter os.
    Så vær sød at gøre dit absolut ypperste NU for at holde afstand, nøjes med at se dem, du deler hus med. Bliv hjemme, udskyd ALLE aftaler, og få det bedste ud af det! Bare et møde mellem to kan videreføre smittekæden.
    Alt risikerer at gå i stå, ja ...men det er virkelig vores absolut mindste problem lige nu....

Alle elektive operationer er udsat - opvågninger og dagkirurgiske afsnit laves i skrivende stund om til ekstra intensivpladser.
    Der starter bedside undervisning for personalet på operationsgangene/tidligere intensivsygeplejersker ift. at passe intensivpatienter.
    Der justeres beredskabsplan, og andre regner på alt det ekstra udstyr - alle de små ting i ekstrem skala, det også kræver at holde gang i så mange kommende respiratorbehandlinger på én gang (sugekatetre, tuber, medicin... og tænk på al det ilt, der skal i spil for at holde alle de respiratorer kørende).
    Det er i mine øjne vanvittige forandringer og et gigantisk maskineri, der rulles ud i øjeblikket.
    Det er lige dele skræmmende og fascinerende, hvordan vores sundhedssystem kan sadle om i så stor skala.
    Man antager, at ca. 2800 patienter får behov for intensivbehandling - men de skal jo helst ikke komme på én gang... og der er også en vis respiratortid at medtænke for dem, der får brug for det.
    Så HVIS?/NÅR? alle Danmarks 870 respiratorer skal i brug på én gang, bliver næste udfordring at have uddannet personale til at passe dem alle - rask personale!
    Så derfor - BLIV HJEMME! ❤️

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#25   17. mar Påske panikken er der hos Netto...

De sælger påskebryg til 12 kr for 6 stk...frem til Fredag - Mon der kommer flere påske tiltag nu hvor folk ikke holder påske?

Det er faktisk billigere end de kunne købes i Tyskland...

• #26   17. mar Å.R. jeg fik ikke alle de tal fra Italien da de manglede tal fra 2 regioner og jeg håber at systemets spådomme om hvor mange der skal igennem intensiv afdelingerne bliver langt mindre - hvis du forstår hvad jeg mener.

• Å.R.
    Å.R. Online Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 2 Følgere: 13 Emner: 16 Svar: 212
    #27   17. mar Jeg forstår Leon

Og skulle nogen være i tvivl, er her en "øjenåbner"

profilbillede
  • #28   17. mar Å.R. jeg så den godt på FB og der går en del historier om folk der har oplevet coronavirus på egen krop.

Kommentér på:
Stop det hysteri. - 2 (Corona virussen)

x