{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
242 visninger | Oprettet:

Singlelivet er dødsensfarligt {{forumTopicSubject}}

https://www.berlingske.dk/samfund/ny-undersoegelse-singlelivet-er-doedsensfarligt

Ifølge en ny dansk undersøgelse har mænd, der bor alene, en ca. 90 pct. forøget risiko for at dø af en hjertesygdom. Dermed er ensomhed en lige så stærk risikofaktor som at være aktiv ryger og bør betragtes som en helbredsrisiko på linje med bl.a. tobak, alkohol og usund mad, lyder kravet fra flere sider.

Sørg for at finde en samlever. Eller flyt sammen med andre i et kollektiv eller andre boformer, hvor der er mennesker omkring én, man kan omgås og være sammen med.

Undgå for alt i verden at flytte ind i en toværelses lejlighed i et højhus, hvor du bor helt alene og kun møder mennesker, når du passerer dem på trapperne.

For gør du det, kan det koste dig livet.

Desværre kan jeg ikke læse hele artiklen, da jeg ikke abonnerer på Berlingske, men måske andre kan.

Det lyder farligt, mon det passer?

Jeg ved det ikke, men hvorfor det skulle være mere dødsensfarligt for mænd at leve alene end for kvinder, det kan jeg ingen gang gisne om, men jeg kan da forestille mig, at såvel mange mænd som mange kvinder frivilligt vælger et singleliv.

Hvad siger i mænd (og kvinder) til påstanden?

Kommentarer på:  Singlelivet er dødsensfarligt
  • Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 299
    #1   3. feb Det er nok ikke så meget singlelivet i sig selv, der er farligt, men det som det medfører af dårlige vaner, mht. kosten, alkohol, rygning og omgangen med andre mennesker.

Når man ser på fremmødet i klubberne, er der også højst 10%, der er mænd, uanset foredrag og underholdning, så de har nok sværere ved at komme ud af starthullerne og dermed også manglende motion.

• Elena R
    Elena R Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 107 Emner: 17 Svar: 2.135
    #2   3. feb Jeg aner ikke hvordan undersøgelsen er lavet , men jeg tror ikke at singlelivet i Humlebæk lignet det i Ishøj , eller Lemvig for den sags skyld.

Madonna har ret, synes jeg, der er mange andre faktorer der forkorter mændendes liv.

• #3   3. feb Statistik har fanden opfundet!
    Eller er det en industrier som vil lokke til ændret livsstil?
    Nul respekt for statistik fra min side....
    Den mistede jeg da KAD, Kvindeligt Arbejder Forbund meddelte at 97%
    af deres medlemmer var
    .........kvinder....

• Madonna M
    jan 2019

#4   3. feb # 3

Det er nok ikke medicinalindustrien, der reklamerer for produkterne...

• #5   3. feb Det er almindeligt kendt at kvinder er bedre til at leve alene, synes oven i købet det er dejligt uden mænd, hellere en hund eller kat og det andet køn i små portioner.
    For mit vedkommende har jeg prøvet det hele og ens tilværelse er det du kommer i den og så er det ligegyldigt om det er singleliv eller parforhold.....

• #6   3. feb #3
    Statistik har fanden opfundet!

Eller Torben som Churchill sagde: "Jeg stoler kun på den statistik, jeg selv har forfalsket".

Nul respekt for statistik fra min side....
    Den mistede jeg da KAD, Kvindeligt Arbejder Forbund meddelte at 97%
    af deres medlemmer var
    .........kvinder....

LOL - den kendte jeg ikke.

• Madonna M
    jan 2019

#7   3. feb # 3 og # 4

Der skal man nok ikke forvente 10% fremmøde af mændene...

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 19 Emner: 23 Svar: 831
    #8   3. feb Hehe tror måske der er lidt sandhed i den alligevel.
    Mænd har tendens til at vælge den nemme løsning mht mad, motion, og vaner generelt
    Der er formentlig flere single mænd der smider sig i sofaen, og ser tv eller starter spoillekonsollen op, og spiser frostpizza eller færdigretter, og skyller ned med en pilsner eller sodavand

• Elena R
    Elena R Online Tilmeldt:
    dec 2014

#9   3. feb # 4
    Klart at medicinalindustrien vil sælge deres piller.

Mon flere enkeballer kunne være en bedre løsning til problemet?

• #10   3. feb #9
    Elena

Mon flere enkeballer kunne være en bedre løsning til problemet?

Helt sikkert - Damhuskroen eksisterer jo stadigvæk, forøvrigt enkeballer i Tyskland går under navnet " kalkun-løb".

• Elena R
    Elena R Online Tilmeldt:
    dec 2014

#11   3. feb Annella,

Sjovt navn. Jeg kan forestille mig at de tyske ' kalkuner' løber meget stærkt.

• #12   3. feb Elena

Navnet er engang opstået til et enkebal, der blev vist i fjernsynet, hvor moderatoren sagde:

"Nu er der igen spillet op til dans, se hvordan damerne render mod mændene, det ser ud som på en kalkun-farm, hvor kalkunerne løber frem og tilbage mellem hinanden".

Næste dag blev der i pressen talt om 'kalkun-løb' i pressen i kommentarer til udsendelsen.

• #13   3. feb Jeg stor smiler og husker for 6 - 7.år siden da der var singlefest her ude i vores lokale festsal og jeg var oppe på værthus oppe i byen og der var så nogle fra festen der ringede til mig og spurgte om jeg ikke kom der ud - de vil så give en øl eller to og da jeg kom - så tænkte jeg at jeg godt kunne forstå at de var singler for det var som at komme til en begravelse

• Elena R
    Elena R Online Tilmeldt:
    dec 2014

#14   4. feb #12

hvis deltagerne løb med den her fart, så forstår jeg bedre navnet.....

https://www.youtube.com/watch?v=x7WgGbiYpIk

• #15   4. feb Elena R der fik du mig til at stor grine

• #16   5. feb Nu er det jo ikke nemt at danne sig et billede med et link til en avis hvor man skal være abonnement - eh?

• #17   5. feb #16
    Ork jo det er skam ikke altid svært at danne sig et billede endda uden et link, mit billede af alle dine løgnehistorier især om Portugal er slet ikke svært at danne.

• #18   5. feb #17
    Hvad skulle nu DEN bemærkning til for?
    Nu var jeg lige ved at blive glad og debat-ivrig igen. Men den glæde får sig et "hak" når tonen overfor hinanden bliver grim....
    ØV

• #19   5. feb #18
    Ja Torben enig med dig ØV - Men hvem var der så først hønen eller ægget?

slet nu det lille 'hak' og bibehold din glæde, vi er også nogle stykker, der med glæde har bemærket dine seneste aktiviter.

• Elena R
    Elena R Online Tilmeldt:
    dec 2014

#20   5. feb #16 Polysl

jeg håber du sover godt, og når du vågner op, er du i godt humør

for vi har haft det sjovt i den her tråd, og vi tænker på at fortsætte i samme dur, hvis du ikke har noget imod

• #21   5. feb #20

Nu var det ikke negativt ment, men mere interesse i hvordan den undersøgelse er lavet som skulle danne grundlag for indlægget.

Kommentér på:
Singlelivet er dødsensfarligt