{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
198 visninger | Oprettet:

Sjovt oplevelse i dag igen {{forumTopicSubject}}

Vi skulle tilbage fra Hartzen idag, og da vi startede bilen oppe i 800 meters højde, fik vi en besked,
Du skal med de samme få din bil i garagen, FEJL in MOTOREN

Ups
Der var med de samme flere fejl, og anden var med ADD BLUE. Og vi kunne med de samme konstatere via mobillos at andre har stået i samme situation i udlandet og hvor meget det havde kostede, og så skulle vi tage en beslutning.
Kør. eller ringe efter Falck som vi heldigtvis er medlem af.

En weekend mere i Tyskland når vi nu er på vej hjem,
Jeg valgte at ikke lytte for meget til auto computeren og bruge sundt fornuft vel vidende at det kunne koste dyrt.

Efter 700 km, og ca. 100 beskeder at bilen ville gå i stå kom vi in DK og fik at vide fra vores barnebarn, efter vi kom hjem at reparationen slet ikke ville være så dyrt som vi frygtede.

Teknikken er til gavn for fabrikanten, men virkeligt heden er som det var i gammel dage, og det er at sundt fornuft kan hjælpe når uheldet er rammer dig.

Det viser sig at være Add Blue indsprøjtning dims skal skifter ud

Efter 7 timers kørsel fra en godt ophold kom vi fint hjem, selvom bilen lignede en røgsky bagfra, alle advarsels advarsler larmede om at bilen omgående skulle i garagen.

Nogen gange er man heldigt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjovt oplevelse i dag igen
  • #1   9. mar Hmm - Lyder som om, at din dyt er en Citroèn smiley
    Hvis ja, må du forvente del slags smiley


  • #2   9. mar Du har ret Å.R
    Det er en citroen C3

    Mit barnebarn som er mekaniker skriver at det er forholdsvis nemt at gøre og ikke ret dyre, men der kan komme komplikationer når partikel filteret er påvirket..
    Jeg er forberedt på at det koster en del og så bare håbe smiley


  • #3   10. mar Jojo
    Hvis dit barnebarn er mekaniker, kan du få ham til at slå EGR ventilen fra i softwaren

    Fordele : det kan ikke ses til syn - bedre optræk - den kører længere på literen - og den soder ikke til

    Ulemper : Det er ikke lovligt smiley

    På min forrige dieselhakker havde jeg fået slået den fra, den var til syn 3 gange medens jeg havde den, uden anmærkninger af nogen art smiley


Kommentér på:
Sjovt oplevelse i dag igen

Annonce